Gjenbruk?

Snuppa:)

Flørter med forumet
Hei

Jeg har hørt at man helst ikke skal bruke samme madrass til flere barn pga. krybbedød..

Men hvordan er det med lammeskinn og dyner o.l? kan det brukes om igjen om det renses?

jeg leste en artikkel en gang...kan søke og se om jeg finner den!;)

http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet her er linken, men ser det ikke er like farlig når det er søsken det gjelder...

i utgangspunktet så har jeg bare blitt det fortalt av "alle" etter at jeg ble gravid at jeg ikke må glemme å kjøpe ny madrass denne gangen..så jeg har i grunnen bare godtatt det;)

Så mye som nummer en har spydd og sikla på den madrassen er det såvidt han fikk lov å bruke den mot slutten, selv med tisselaken.. Vi kjøper ny til denne babyen, vi. 

Men dyner og lammeskinn kan enklere vaskes og på høyere temperaturer enn madrasser kan. Lammeskinn som er ubehandla kan lanoliseres på nytt.

dumidalia skrev:
Så mye som nummer en har spydd og sikla på den madrassen er det såvidt han fikk lov å bruke den mot slutten, selv med tisselaken.. Vi kjøper ny til denne babyen, vi. 

Men dyner og lammeskinn kan enklere vaskes og på høyere temperaturer enn madrasser kan. Lammeskinn som er ubehandla kan lanoliseres på nytt.

Takk for svar!:)

Her har storebror brukt madrassen i litt over 1 år, og lillesøster skal bruke den samme. Den er så god som ny.

Føler ikke heller at det er så farlig at søsken bruker samme madrass så lenge den er pent brukt. Greit, har babyen spydd og tisset o.l i sengen mange ganger, så hadde jeg nok kjøpt ny. Men tror nok lillebror her kommer til å bruke samme madrass som tullemor brukte 

Vi hadde overmadrass på sist, så jeg tror ikke det er noe særlig spy eller tiss i selve madrassen. Så jeg tror kanskje jeg beholder madrassen fra førstemann jeg og!;)

Hm..er det virkelig så alvorlig som artikkelen sier? Jeg skal kjøpe en brukt bedside crib med madrass nå på søndag..madrassen er brukt til et barn.. så lenge madrassen er i fin stand, ikke blitt myk og er ren, så burde det gå bra el??

Her bruke vi samme senga å madrass på nytt....bruke å ha sånn kladd under, så trur nok d går greit :)

Real skrev:
Hm..er det virkelig så alvorlig som artikkelen sier? Jeg skal kjøpe en brukt bedside crib med madrass nå på søndag..madrassen er brukt til et barn.. så lenge madrassen er i fin stand, ikke blitt myk og er ren, så burde det gå bra el??

Jeg vet ikke Real, du kan jo gjerne søke litt på nettet å se? jeg er usikker..men ender nok opp med å bare kjøpe ny overmadrass til lille her i huset, så kanskje det er en mulighet?

Her har vi tenkt å bruke madrassen etter storbror siden han alltid har vært en tynning og ikke på langt nær slitt ut madrassen som var ny når han fikk den. Ikke er den spesielt myk heller så da er det trygt står det :-)

Me har tenkt å bruke samme madrasser (har ein liten til krybbe og ein større til sprinkelseng) som storebror brukte. Hadde alltid klutar og tisselaken under, og det er ordentlige fjærmadrassar me har, så det ser eg ingen problem med.

Back
Topp