ORIGINAL: *Sperminator*
ORIGINAL: *MaCa*
ORIGINAL: Alvani
ORIGINAL: Alvani
Sykehuset ringte, og sa at jeg kunne få en vikarjobb til å begynne med, og om de var fornøyde med meg, og jeg var fornøyd med dem kunne de forlenge kontrakten.
Stillingen jeg søkte på skulle vistnok opp til en vurderingsnemda, og hvis de fikk klarsignal ville jeg få jobben... Merkelig det der, hvorfor utlyse en stilling hvis de ikke har fått klarsignal til å begynne med? [:-]
Men jeg er fornøyd, jeg har faktisk en jobb...som det jeg er utdannet til. Trodde ikke dette var mulig, har søkt og søkt og søkt i nærmere et år nå, og ikke en eneste person har ringt meg før jeg endret navnet, samt etternavnet mitt...da ble det fart på sakene...
Oh well, HURRA FOR MEG [:D][:D][:D][:D]
Dette er trist å høre at man må gjøre slike drastiske ting for å få jobb i Norge i dag.... [:(]
MEN ellers - GRATTIS SÅ MYE!!! [:D][:D]
Litt tragisk, men slik er det vel bare, dessverre! Men endret navnet mitt fordi jeg giftet meg med mannen min, og han har "heldigvis" et norsk etternavn (fordi han er norsk[8D])...men takk.
Fordommer vil det alltid være, den viktigeste måten å bryte den ned på er å vise at vi også er som folk flest...dumt det er mange som ødelegger for dem som ønsker å gjøre noe fornuftig i Norge...
Hvis du vil ha 1000 raske, så kan det sikkert være se&hør sak [8D] (selv om de har sikkert skrevet om det før) Dagbladet og VG har allerede begynt på agurknyhetene sine, så du kan sikkert få treff der og. Vet ikke hvor mye de betaler for en sak - 1500kr kanskje?
Jeg er sikker på at navnet har vært årsaken i og med at du fikk både tlf + jobbtilbud på første søk etter navneskiftet.. (mao. da høres det ut som det ikke har vært noe gale med kvalifikasjonene dine.. og da gjenstår bare '1' ting.. navnet ....)
Må faktisk si meg veldig enig her...Er helt tragisk at man må bytte navn bare får å få komme inn til et intervju...
Men GRATTIS med jobb, nå er du innenfor...[8D]
Hehe...ja, hadde jo vært kjekt med en 1000 lapp eller noe i den duren, men samtidig vil jeg ikke lage oppstuss over dette, selv om det er en viktig sak som må inn i lyset. Men samtidig er jeg redd det vil ødelegge litt for meg også, mtp arbeidet jeg endelig har fått...ikke at de har skylden for noe, de tok meg jo inn til interjvu og ga meg faktisk jobben også.
Men jeg vet ikke, tror kanskje jeg skal ta opp problemstillingen med mannen min. Det var faktisk tanken som slo han først. Jeg sa til han at jeg skulle inn til interjvu, og det første han sa var at han kunne vedde på at jeg skulle inn til interjvu fordi jeg hadde endret navnet mitt. Hadde faktisk ikke streifet mine tanker hvis ikke.
Men samtidig kan jeg skjønne arbeidsgiveren litt også, er mange som får hjelp til å skrive søknader, men tror det er viktig å gi folk en sjanse. Ved å innkalle dem til et interjvu i det minste, og om de ikke har kvalifikasjonene eller mangler språk, så kan de få avslag. Men de bør i det minste få en sjanse...[>:]
Er det vet du...Enkelte arbeidsgivere er helt låst når det kommer til dette...De tror jo at de aller fleste som ikke har "norsk" etternavn ikke kan noe form for norsk. Er helt bak mål...
Menmen...Synes du skal se det ann litt jeg..Ikke vits i å rote opp i ting når denne arbeidsgiveren ikke vet noe om navn endring...
Hadde du sendt to søknader, et med ditt fødte navn og det som du har endret.. Og kun fått innkalling på det andre navnet, da ville jeg nok gått videre med det...
Men kanskje det rett og slett var ved en tilfeldig at du nå byttet og fikk jobben...Man vet vel ikke alltid...Du kan jo også høre med dem da, etter å blitt kjent, om de faktisk hadde sett to ganger på søknaden om det var et annet navn...
Bare glad for at du har fått deg jobb jeg[:D]