gjør det vont ved SA

fru lilla

Betatt av forumet
ja overskriften sier jo alt!!!
har hatt litt blod på papiret når eg har vært på do og blir så klart beskymret....
 
Jeg hadde ganske sterke smerter de timene ting faktisk kom ut. Men da var det sterke blødninger også. Litt blod på papiret kan like godt være et sprukket blodkar i skjeden som en SA. Så prøv å slappe av inntil videre..
 
Velkommen til "små blødninger og veldig bekymret"-klubben!
 
Det går nok fint jenter. Tenk positivt, og hold dere unna juledopapir for de kan skremme vettet av deg. :/
 
For å svare på spørsmålet ditt, så er mitt svar nei. Når man ikke er kommet så langt, så trenger ikke en SA å være vond. Jeg hadde bare vanlige menssmerter forrige gang jeg mistet. Men, litt blod på papiret trenger ikke nødvendigvis bety SA. Bare følg litt med, øker det på med blødninger og kanskje smerter, så ta en telefon til fødeavdelingen og hør.

Klem til deg!
 
takk for svarene jenter:/ er nok redd for at dette er en SA for er blod heiletia når eg er på do no:( 
 


bet_ skrev:
Jeg hadde ganske sterke smerter de timene ting faktisk kom ut. Men da var det sterke blødninger også. Litt blod på papiret kan like godt være et sprukket blodkar i skjeden som en SA. Så prøv å slappe av inntil videre..


Sign. denne. Jeg var 6 og 7 uker på vei. Var rielignende smerter og når det kom ut var smertene helt over.
 


Ano.Ny.M skrev:
Vondt??


eg har ikkje vondt nei, men føler meg litt rar vist eg kan si det sånn.. får nok bare vente å se hva som skajer...
 
sendte meld til ei jordmor eg kjenner og ho sa det var lite å gjøre og at kroppen sikkert ordna opp, tenkte eg ska ta dagen i dag også se hvordan det går, vist det ikkje blir noe meir eller mindre bestiller eg meg en lege time så får eg ta det derfra...
 
Off, det er så fælt å få det svaret!! :( Håper du finner trøst i lillejenta di. Og vær obs på hvor mye du blør; dersom du blør mer enn et bind i timen, så er det fare for at du mister for mye blod.
 
mitt svar er JA.
Er nok individuelt, det var som veldig kraftige menstruasjonssmerter.
 
Når jeg hadde SA så blødde jeg 4 ganger mer enn en normal mens, og smertene var som rier ! Helt grusomt... 
Men noen har jo SA/MA uten smerter, så veldig varierende..
Lurt å ta en tlf til legen om du blir bekymret. 
Jeg blødde mye da jeg ventet første barnet mitt, men det gikk bra..
 
Back
Topp