Gjør det vondt når hodet fester seg?

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Jeg fikk plutselig skikkelig vondt nederst i magen, der jeg vet hodet er. Litt av typen intense mens-smerter. Nå lurer jeg på om det er fordi hodet holder på å feste seg. Er det vanlig at det gjør så vondt? Jeg er i uke 33
 
Jeg hadde ikke noe særlig vondt da jeg hodet festet seg:) kanskje litt mer press nedover, men ikke noe særlig vondt:) lykke til!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjenner du at hodet fester seg? Hvordan beveger ungen når den har festet seg? Mer eller mindre enn vanlig...?
 
Hei!

Når hodet fester seg, medfører det som regel en nedpress-følelse. Noen føler også at det blir ømt på beinet framme, mens andre kjenner mindre.
De som har hatt vondt i bekkenet, vil ofte kjenne at bekkenet blir bedre etter at hodet har festet seg.
Når babyen stiller seg inn og går ned og fester seg, vil ofte livmoren følge med, og en kjenner at det blir lettere å puste, en føler en har bedre plass helt øverst mot ribbeina.
Når hodet har festet seg vil som regel aktiviteten/ sparkene komme på samme side. Noen vil sparke mindre enn før, fordi der er mindre plass, men babyens bevegelses mønster skal være ganske likt det det pleier å være.

Menssmertene du beskriver er kanskje kynnere? Blir magen hard samtidig? I tilfelle er det nok det.

Mvh jordmor Grethe :)
 
hvor lang tid tar det fra hode fester seg til det er fødsel kan det går fortere til fødsel alstå kan eg føde tideligere da? eg er 32 uker i dag eg kjente forig uke det kjennest akkurat ut som at ungen hva på vei ut hva skikkelig ekkelt eg klarte omtrent ikke å gå å nå har magen sunke ganske mye kan det bli fødsel snart da eller?
 
Back
Topp