Gjør dere noe for å "sette i gang" fødsel?

Når jeg får vonde kynnere, stikkinger og masse nedpress, prøver jeg ikke å "holde igjen" mot smertene/kreftene, men prøver å slappe av i bekkenet - . Innbiller meg at modningen går raskere da:happy:
 
Stimulering av brystvortene gir kynnere og maserier. Det er ikke å anbefale.. du føder nok ikke fortere, blir bare sliten..
Det har funket greit her :) Men da var jeg selvfølgelig moden fra før! Både i boka fødsel og i fødselsheftene til fodebagen.no står det om dette :)
 
Jeg har også hørt at Man kan stimulerer nipøene til man får rier.
Maserier.. ikke noe godt, blir bare sliten..
Det har funket greit her :) Men da var jeg selvfølgelig moden fra før! Både i boka fødsel og i fødselsheftene til fodebagen.no står det om dette :)

Som med alt Kan nok være at det kan funke for noen når tiden er inne... men vet mange som har vært utslitt pga maserier.. før fødsel. Jeg ville ikke anbefalt eller tatt den risken.. men det er opp til hver enkelt hva de ønsker å prøve :)
 
Hvor langt er du på vei nå? Håper at det blir ikke premat denne gangen også! Jeg ville ikke tenke om å starte fødsel men etter 4SAer og en senabort jeg har angst og er veldig redd å miste nå. I tillegg første lom 36+5 med vannavgang uten at vi prøvde å starte fødsel. Jeg skal på sykehuset på termin på mandag og fødsel blir satt I gang men vet at det er beste hvis den starter av seg selv.

Jeg er i slutten av uke 35. De to andre kom i begynnelsen av uke 36.
 
Maserier.. ikke noe godt, blir bare sliten..


Som med alt Kan nok være at det kan funke for noen når tiden er inne... men vet mange som har vært utslitt pga maserier.. før fødsel. Jeg ville ikke anbefalt eller tatt den risken.. men det er opp til hver enkelt hva de ønsker å prøve :)

Enig hadde masrier i 14 dager før ho ble født sist svangerskap. Det er ikke noe jeg ønsker igjen. Måtte få sovemedisin siste 5 dagene.. :(
 
Åå, ja trenger litt tips selv! Vi fortalte jordmor at vi hadde vært på en halvtimes tur, her en dag, hvor vi gikk opp en lang bakke uten pauser (jeg var i fyr og flamme :smiley-bounce015) og da lo hun og spurte om vi prøvde å starte fødsel! Vil gå en sånn tur hver dag nå, men er ikke hver dag jeg føler meg så sprek, haha
 
I denne artikkelen står det litt om forskjellige tiltak og kjerringråd for å sette i gong fødselen sjølv :p
Og jordmor svarar i tillegg på kva ho har tru på fungerer og ikkje :)
 
Må si at jeg holder en knapp på stimulering av brystvortene nå, men hvor lurt det er spørs. Tenkte jeg skulle prøve, og det førte til en fødsel som var mye heftigere enn jeg hadde tenkt, men om det hadde blitt sånn uansett vet jeg jo ikke.

Fødte etter en dag med sex på morgenen, tur på formiddagen, hadde hoppet opp og ned på yogaball, spist ananas og stimulert brystvortene på kvelden;)
 
Back
Topp