Gjør dere noe for å "sette i gang" fødsel?

Junifrue

Betatt av forumet
Fins jo mange kjerringråd og tips for å få fortgang på modningen som i teorien skal gi tidligere fødsel. Som en som har født i uke 37 (uten noen form for tiltak eller forsøk på å få det til) de to gangene jeg har født så må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig når jeg nå har bikket uke 37.

Nå har jeg kjøpt meg bringebærbladkapsler, ananas, hopper på yogaballen og fått mannen med på lasset;) Mener overhodet ikke at jeg vil at fødsel skal starte før mini er klar, men har overhodet ikke tro på at noe av dette setter i gang en fødsel før baby er klar.

Andre som har begynt med tiltak for å forberede seg på fødsel? :)
 
Jeg tenkte på samme ting. Jeg er 39+6 idag og pga tidligere aborter vi får igangsetting på mandag,på termin. Første kom på 36+5 så jeg er veldig overrasket denne gangen. Jeg vil gjerne at fødsel starter av seg selv :shifty:
 
Fins jo mange kjerringråd og tips for å få fortgang på modningen som i teorien skal gi tidligere fødsel. Som en som har født i uke 37 (uten noen form for tiltak eller forsøk på å få det til) de to gangene jeg har født så må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig når jeg nå har bikket uke 37.

Nå har jeg kjøpt meg bringebærbladkapsler, ananas, hopper på yogaballen og fått mannen med på lasset;) Mener overhodet ikke at jeg vil at fødsel skal starte før mini er klar, men har overhodet ikke tro på at noe av dette setter i gang en fødsel før baby er klar.

Andre som har begynt med tiltak for å forberede seg på fødsel? :)

Hva er ananas godt for? :)
 
Sist hadde vi mye sex på slutten. Tenker å prøve å hoppe i høyet litt oftere nå også for å forhåpentligvis få litt fortgang på ting. Hadde vært veldig fint om han kom nå snart. De neste ukene blir nok tyngre for meg enn de ukene jeg har hatt på jobb. Mye roligere på jobb enn det er hjemme, når jeg må være alene med jenta våres. Pappen skal begynne å jobbe 100% igjen fra neste uke og har hatt 50% permisjon en stund nå. Så hadde vært fint å sluppet å gå gravid de neste ukene og heller nyte barseltiden :)
 
Jeg var på fødselskurs og da sa jordmor at de eneste «kjerringrådene» hun mente kunne virke var sex og akupunktur. Av de to prøver vi med sex først, billigere og hyggeligere :) men ikke før til helgen, for er fortsatt noen småting som må fikses før baby kommer. 38 uker nå.
 
Nei, absolutt ikke. Håper jeg går til 40+3. Har fortsatt for mye jeg må ordne først :p
 
Jeg var på fødselskurs og da sa jordmor at de eneste «kjerringrådene» hun mente kunne virke var sex og akupunktur. Av de to prøver vi med sex først, billigere og hyggeligere :) men ikke før til helgen, for er fortsatt noen småting som må fikses før baby kommer. 38 uker nå.
:) Men,hvem må ha orgasme,begge to? Det er sæd som har noe nyttig og sammentrekninger i livmor kan gå til ekte rier,ikke sant? Jeg må snakke med mannen min :hilarious:
 
:) Men,hvem må ha orgasme,begge to? Det er sæd som har noe nyttig og sammentrekninger i livmor kan gå til ekte rier,ikke sant? Jeg må snakke med mannen min :hilarious:

Hørte på en podcast med en fødselslege som sa det var støtende mot livmzorgappen som var med på å modne. Var på foreldrerådet.
 
Jeg har også hørt at Man kan stimulerer nipøene til man får rier.
 
Jeg har mest tro på midningsakupunktur, der må jo være en grunn til at jordmødre kan gjøre dette i det offentlige. Undersøkelser viser at sex ikke har noen effekt hvis ikke modningen allerede er godt i gang har jeg hørt et sted. Var vist en undersøkelse fra Bangladesh. Andre kjerringråd jeg har hørt om kanel, sterk mat, yoga og annen fysisk aktivitet, men jeg har ikke særlig tro på dette selv.
 
Har prøvd alt nå. Ikke noe som funker. Hadde håpet på fødsels start i dag etter samleie-r i går. :singing::hilarious:
 
Jeg har kunn troa på sex og stimulering av brystvortene. Men om vi kommer til å gå inn for å starte fødselen vet jeg altså ikke :p Litt tidlig for min del enda, men er vell fare for at når man blir lei så peiser man på :hilarious:
Å mest sannsynligvis funker det vell ikke uansett før babyen er klar :) Men jeg har troa på at sex kan hjelpe på modninga!
 
:) Men,hvem må ha orgasme,begge to? Det er sæd som har noe nyttig og sammentrekninger i livmor kan gå til ekte rier,ikke sant? Jeg må snakke med mannen min :hilarious:

Tror mannen er viktigst, mener å huske jordmor sa at det var noe av det samme virkestoffet i sæd som de bruker i riestimulerende medisiner. Men det er naturligvis ikke supereffektivt (for da kunne man ikke hatt sex i svangerskapet før på slutten), men kan fremskynde prosessen hvis den allerede er i gang. Verdt å teste iallfall :hilarious:
 
Tror mannen er viktigst, mener å huske jordmor sa at det var noe av det samme virkestoffet i sæd som de bruker i riestimulerende medisiner. Men det er naturligvis ikke supereffektivt (for da kunne man ikke hatt sex i svangerskapet før på slutten), men kan fremskynde prosessen hvis den allerede er i gang. Verdt å teste iallfall :hilarious:
Jeg hadde høy sexlyst fra første trimester men han ville ikke rør meg,han var redd å skade meg eller baby men noe dager siden prøvde vi å ha samleie og det gikk veldig fint men var morsomt fordi jeg glemte at jeg har stor mage nå :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Etter to premature fødsler hvor jeg ikke gjorde noe for fremprovosere disse holder jeg meg langt unna kjerringråd og andre tips
 
Etter to premature fødsler hvor jeg ikke gjorde noe for fremprovosere disse holder jeg meg langt unna kjerringråd og andre tips
Hvor langt er du på vei nå? Håper at det blir ikke premat denne gangen også! Jeg ville ikke tenke om å starte fødsel men etter 4SAer og en senabort jeg har angst og er veldig redd å miste nå. I tillegg første lom 36+5 med vannavgang uten at vi prøvde å starte fødsel. Jeg skal på sykehuset på termin på mandag og fødsel blir satt I gang men vet at det er beste hvis den starter av seg selv.
 
Har hørt at det eneste kjærringrådet som har hold i er sex.. vell sæden da, er samme virkestoff som i midningspiller,men det er så små mengder som kommer og vil ikke ha så veldig stor betydning.. har ikke sett at det er noen dok. Virkning.. men en koselig måte å prøve på så lenge mann ikke bare stresser for sæden sin del..
Ikke stress men prøv å nyt disse siste dagene med kulen på magen <3 er jo redd dere ender opp med maserier som gjør dere utslitte før det virkelig skjer :) er også «lei» men ønsker å gå til i alle fall uke 39 helst 40..men har vell noe med at jeg er redd for at lille mi skal være lita og svak. lykke til uansett valg <3
 
Jeg har kunn troa på sex og stimulering av brystvortene. Men om vi kommer til å gå inn for å starte fødselen vet jeg altså ikke :p Litt tidlig for min del enda, men er vell fare for at når man blir lei så peiser man på :hilarious:
Å mest sannsynligvis funker det vell ikke uansett før babyen er klar :) Men jeg har troa på at sex kan hjelpe på modninga!
Stimulering av brystvortene gir kynnere og maserier. Det er ikke å anbefale.. du føder nok ikke fortere, blir bare sliten..
 
Back
Topp