Gjør deg kjent med fødestillingene

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Har du tenkt over hvordan du vil føde? Variasjonen i fødestillinger er stor, og det kan være lurt å kjenne til dem på forhånd. Vær likevel oppmerksom på at behovet kan endre seg i fødselsforløpet, og at du kanskje vil foretrekke andre stillinger enn det du trodde på forhånd.

Se forskjellige fødestillinger her

Hvilke fødestilling vil du føde i?

Jeg hadde vannfødsel sist og håper på det denne gangen :-)

Sist lå jeg på siden. Ble bare sånn... Vet ikke hva jeg tenker denne gangen, sikkert den klassiske halvveis liggende med låra spredt og knærne bøyd oppover. :P

Håper å stå eller sitte på huk denne gangen. Med første lå jeg på rygg og med andre på siden.

Jeg har sittet i fødestol (!) begge gangene. Sittende nesten oppreist med beina i bøyler/noen holdt de! Lyst til det igjen :-)

Jeg brukte prekestol mens jeg var på sykehuset. Kunne helt sikkert født stående. Men jormor slengte meg på kne foran sengen :-p og d funket fantastisk i forhold til da jeg lå vanlig i seng med første. Så satser på noe lignende denne gang ☺

Jeg la på rygg i en fødestol, aldri igen da dette gjorde skade på halebeinet mitt :-( Usikker på hva jeg vil denne gangen..

Håper jeg kan føde i vann denne gangen :) Sist fikk jeg drypp og kunne derfor ikke det.

Jeg tror det er lurest å ta ting som det kommer. Fødte i fødesenga sist, og det gikk fint.

Back
Topp