Gjør barnet ditt lekser selv eller må dere hjelpe til?

Må hjelpe til.
Kan gjør noen oppgaver selv men må ofte stå å passe på for at hun ikke skal drømme seg bort ellerno.
8 år gammel.
 
Litt irriterende til tider, bruker så utrolig lang tid på disse leksene.
Hvor lenge bruker du å sitte med kengubarnet?
Vi sitter som regel ikke hele tiden med han nå lenger , men går ofte bort for han trenger hjelp eller gi beskjed om å huske å gjøre det han skal.
Hvor lang tid han bruker varierer men matte ofte en time for det er så utrolig mye.

Dere da?
 
Vi sitter som regel ikke hele tiden med han nå lenger , men går ofte bort for han trenger hjelp eller gi beskjed om å huske å gjøre det han skal.
Hvor lang tid han bruker varierer men matte ofte en time for det er så utrolig mye.

Dere da?
Varierer her også men har fort blitt 1-2 timer nesten på lekser.
 
Må sjekke at han husker overskrift og slike ting, men hovedsakelig klarer han det selv. Gjør det ofte hjemme alene:
 
Oi, 1-2 timer med lekser på barneskolen er alt for mye! Jeg sitter alltid med gutten min (9år), men han klarer det som oftest selv, jeg kan lese litt eller se i de andre skolebøkene hans (arti å følge med :p) men sitter kanskje 30-45 min. Noen dager bruker vi ikke 30 min engang ;)
 
Hun er snart 8 :) trenger ikke hjelp men pleier å sitte med henne så det ikke skal bli ensomt og kjedelig å gjøre lekser. Det skal være noe vi gjør sammen :)
 
De er 7,5. Må hjelpe dem ellers gir de så fort opp. Holder stort sett at jeg bare sitter med de da. Men ene gutten har veldig lese og skrive vansker så da må jeg hjelpe til en del når noe er vanskelig.
 
Tredjeklassingen gjer skriveoppgåver og matte sjølv, og så ser eg over etterpå. Leseleksa les ho høgt for meg, treng litt ekstra hjelp der.

Femteklassingen treng ekstra oppfølging med skulearbeidet, så leksene hans gjer vi alltid saman.
 
Ser alltid over leksene, men hun gjør de selv. Veldig skoleflink da. :)
 
Hun gjør skriveleksene selv, men vi er alltid i samme rom når hun gjør lekser slik at jeg kan titte bort innimellom og lett å spørre om hjelp. Leselekse skal leses høyt så da sitter vi sammen, diktat og gloser øver vi på sammen :)
 
Hun går i første klasse og gjør leksene selv. Jeg hjelper gjerne med å få henne til å forstå hva hun skal gjøre.. og minne henne på AT hun driver med leksene :p men hun klarer det jo fint selv.
 
Min går i 1 klasse og gjør stort sett leksene selv. Jeg ser på oppgaven sammen med han og forklarer hvis han ikke forstår den. Jeg lager som regel mat samtidig (han gjør leksene på kjøkkenet). Ofte deler vi opp litt slik at han f.eks. gjør ferdig en side før jeg kommer å sjekker om det er rett eller ikke :)
 
Eldste på 10 må jeg hjelpe av og til, men hører alltid i gloser og leselekse. Poden på 7,5 trenger hjelp og myyye motivasjon for å komme i gang, men jobber fort og effektivt når han først er i gang :) hører han også I leselekse hver dag.
 
Han gjør leksene selv, og så ser jeg over alt når han er ferdig. Går gjennom de engelske glosene med ham, ikke fordi han trenger hjelp, men fordi lillesøster også vil høre dem. :p Han er 7 år nå, andre klasse. Han har gjort alt selv hele tiden egentlig, men sitter ofte på kjøkkenet med det mens jeg lager mat.
 
Back
Topp