Gir opp amminga snart ...

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet
E

EFM

Guest
Det er det siste jeg vil, men virker ikke som det går rett og slett. Jeg har sagt hele tiden at jeg skal amme så det plager meg noe sinnsykt at det blir sånn her!

Vi har jo slitt fra dag en med amminga og har måttet bruke ammeskjold. Hun har kun klart å ta puppen 5 ganger, en gang et helt måltid.
Hun får også kjempe vondt i magen av mm min. Uansett hva jeg spiser. Jeg tør snart ikke spise noenting for det er så fælt å høre at hun har vondt og presser hele dagen.
Jeg har heller langt ifra nok melk for å dekke hennes behov. Når jeg pumper får jeg ut nok, men når hun spiser direkte fra puppen får hun ikke i seg nok og er sulten igjen etter en halvtime, selvom hun har sugd puppene tomme. Hun gulper også opp nesten all melka mi.

I natt og idag har hun fått mme og hun blir mett og presser mye mindre. Hun har bare gulpa bittelitt og sovet mye roligere.

Huff, er ikke noe gøy, men det viktigste er jo at hun får i seg maten hun trenger

En klem skal du få! Har du prøvd å kontakte ammehjelpen? De kan være det som skal til for å få dere over kneiken. Men uansett hva du velger er det bare du som vet hva som er best for deg og den lille. Det er så viktig at man har det bra også!

Takk :)
Har saumfart hjemmesiden til ammehjelpen og prøvd alle råd.
Er heller ingen ammehjelpere i nærheten. Er ingen i fylket engang : /

Jeg tenker som så at hvis en ikke får til ammingen og en ser at barne slitter med det og mor i tilleg beggyner å stresse med at de føller at dette ikke går så går dette utover både barne og mor. Og da kan det tenkes å gi MME kan være det beste
Hva med å bruke pupp til kos hvis barne klarer det og suplerer med mme?

For å si det her så sluttet jeg å amme gutten for han var aldri fornøyd med puppen, skulle ha mat etter 30 min etter at han hadde tømt brystene. Her så leverte jeg inn prøve på mm og det viste seg at jeg så og si ikke hadde næring i melka noe som legen sa at ofte kunne skje selv om en del sier at det ikke skjer.Så her ble det naturlig da å gå over til MME, fikk også en helt annen unge når han da fikk MME og han var mye mer glad og fornøyd unge

Da jeg fikk nr2 så ble det helt anderledes jeg fikk tidlig sjekket hvordan næringen i mm var og den var bra og hade en som var egentlig fornøyd og mett,men ho slett med kollik til ho var over 4mnd.

Sender en klem uansett hvilket valg du tar
Ta det valge du føler blir best for deg og barne uansett så ska du ha det bra også,

Skjønner godt at du føler det slik. Men synes nesten du svarte på spørsmålet selv. Amming er jo å mate barnet sitt, slik at de får næring og selvsagt nærhet. Men når det ikke funker og barnet har det bedre når du gir flaske, så er jo det det beste for dere :-)

Den store debatten.
MM, eller MME.
Hva er best for barnet.
Jeg er nok enig i at MM er best, men ikke til en hver pris.
En baby trenger også en mor som fungerer.
En mor som er utslitt fordi hun ikke får til ammingen er heller ikke bra.

Skjønner at det kan føles som et "nederlag", men når hun blir dårlig av din MM og ikke av MME er det kanskje likegreit å gi seg? Tror du får veldig lite igjen for å prøve og prøve og at det vil bli mye negativitet rundt det med mating. Jeg hadde nok gitt MME og kost meg med det isteden, så har mann en mamma som kan spise hva hun vil og en baby som klarer å holde på maten og ikke må trykke og spy seg gjennom dagen...Blir folk av MME barn også vet du, og nå har hun allerede fått det beste fra deg, altså råmelka :)  

husker jeg riktig at du er fra Østfold? For sykehuset i Fredrikstad har ammehjelp :)
Fikk god hjelp der når jeg slet med amming :)

Nei herregud, ingen vits å slite deg OG ungen ut bare for å gjøre "det rette". MME er like god mat for ungen som MM er. Hadde ikke gitt ungen melk fra meg om ungen fikk vondt i magen av det og ikke MME.

gå til manuelterapeut og kiropraktor for å få sjekket rygg, skuldre og nakke på vesla! ring barsel og spør om du kan komme og de kan hjelpe deg med å legge til slik at hun får riktig sugeteknikk.

dersom du føler hun ikke blir mett og det bare blir mye styr så vit det at delamming er et veldig godt alternativ. de stoffene som styrker imunforsvaret til babyen konsentrerer seg i morsmelken, så dersom du bare ammer noen ganger i døgnet vil babyen få like mye av disse stoffene. og så kan du fylle på med mme så hun blir mett og fornøyd:) Dersom du kun gir morsmelk noen av måltidene så blir det jo heller ikke så mye styr med å pumpe istedenfor å amme.

Hege og Chris skrev:
Skjønner godt at du føler det slik. Men synes nesten du svarte på spørsmålet selv. Amming er jo å mate barnet sitt, slik at de får næring og selvsagt nærhet. Men når det ikke funker og barnet har det bedre når du gir flaske, så er jo det det beste for dere :-)

hellt enig! Som hs sa til meg: morskjærligheten kommer ikke ut av puppene! Det viktigste er at barnet får bra og rett næring, og den kosen og nærheten man kan gi :) Og det kan man jo gi uten at man ammer :)

Snakk med helsestasjonen. Melkeproduksjonen kan du jo alltids få opp, og skjold kan du venne av med på sikt, men viss hun strever med magen så kan det jo være noe annet som plager henne? Stiv i nakke/rygg eller noe?
Det påvirker iallefall mage/tarmfunksjon, og mange babyer som gulper mye strever også med magen. Hva med en sjekk hos kiropraktor?

Eier av en gutt med huleboer skrev:
Den store debatten.
MM, eller MME.
Hva er best for barnet.
Jeg er nok enig i at MM er best, men ikke til en hver pris.
En baby trenger også en mor som fungerer.
En mor som er utslitt fordi hun ikke får til ammingen er heller ikke bra.

Enig med denne!

Mrs Lutz skrev:
gå til manuelterapeut og kiropraktor for å få sjekket rygg, skuldre og nakke på vesla! ring barsel og spør om du kan komme og de kan hjelpe deg med å legge til slik at hun får riktig sugeteknikk.

dersom du føler hun ikke blir mett og det bare blir mye styr så vit det at delamming er et veldig godt alternativ. de stoffene som styrker imunforsvaret til babyen konsentrerer seg i morsmelken, så dersom du bare ammer noen ganger i døgnet vil babyen få like mye av disse stoffene. og så kan du fylle på med mme så hun blir mett og fornøyd:) Dersom du kun gir morsmelk noen av måltidene så blir det jo heller ikke så mye styr med å pumpe istedenfor å amme.

Her var det mange gode tips. Ved delamming blir kanskje stresset tatt vekk, og både du og babyen kan kose seg med ammingen :o))

Back
Topp