Gir du bruksting i julegave til barna?

Ja det kan det hende vi gjør!
Ski til jul og sykkel til bursdag ;)
Jeg ser hvertfall på det som bruksting, for det er ting han kunne fått og trenger uansett, men som vi har "spart" til anledningen pga økonomi og fordi vi synes det er kjekt å glede ungene med slike ting og ikke bare leker"

Ja, men gir en god variasjon. Er ikke så mye leker han ønsker seg lengre (han er åtte år), så det er mye greiere å gi ham noe han har glede og nytte av. Han er nå så stor at han ønsker seg klær til jul ;). Det er nytt av året. Ble overrasket da han sa det. Tydelig tegn på at han begynner å bli eldre, ja. For all del, han ønsker seg også ting som tv-spill, fotballdrakter, ny fotball, tegnesaker osv. Det blir som sagt en kombinasjon av praktisk, nyttig og ting han kan leke med. Han har ofte fått ny sykkel, ski og lignende til bursdag/jul. Ser overhodet ikke noe "galt" i å gi slike bruksting i gaver og han setter enormt stor pris på det :).

Sønnen min sa faktisk til meg igår at han ønset seg jakke til jul :p ikke skjønner jeg hvorfor han har jo jakke ;) og klær med motiv å sånn ( spider man, sabeltann Osv) synes han er kjempe gøy :p så blir jo litt kanskje! jeg har ikke kjøpt enda..

Ikke ting hun MÅ ha, nei. Men kan gi ting hun har lyst på som f.eks et nytt akebrett osv.

I år får frøkna her ny seng med pult til, så i år blir det bruksting i julegave :) Men hun får litt annet ved siden av også da :)
Minstemann vet vi ikke helt hva skal få enda..

Ja, det har vi gjort:) Blir mobil(noe jeg føler hu har bruk for, da hu tar skolebuss) Og i tillegg fr hu en pony med nattlys, beados(perle saker)Jakker har vi ønska oss til barna av svigermor, får klær av mye familie også, men blir fortsatt nok av leker på dem for det om. Nå er jentene mine 7 1/2 og 5 år, så begynner og bli store, så de ønsker seg gjerne klær, hull i ørene, nye støvletter osv.

Eldste ønska seg treningstøy til jul så hun får nye håndballsko i tillegg til 1D konsertbillett. De to minste får leker og sikkert noe ulltøy i tillegg :)

Ja det gir jeg henne samtidig som vi ønsker bruksting til henne!
syns det er MYE bedre å gi ting hun faktisk behøver enn at alle skal gi leker!
og av klær for eksempel så ønsker vi for henne bamse klær da hun elsker bamse og sist vi var på lindex fikk hun skikkelig trass anfall når hun ikke fikk bamse klærene som var der :p
Hun er 2.5 år og har like stor glede av det som noe annet! i fjor fikk hun jakke av min tante og den elsker hun og i fjor skulle hun ha den på under hele kvelden ifra hun åpnet den :p
mye gjevere enn lekene hun fikk!

Ja de har fått klær. Men det renner over av leker her, så at det er noen bruksting så er ikke det noe problem.

Jeg mener, eldste fikk 26(!) gaver i fjor, at noen få av dem var klær gjør ingenting ;-)

Nå har vi også ønsket ham penger til seng, det er han med på selv også.

Nei, dårlig å planlegge sånt. Tenkte i november at all ventertøyet skule vær en del av julepakken. Men de trengte det der og da, så da blir det andre ting. De får i år hver sin elektriske motorsykkel. :) og hver sin stressless som kan slå ut skammelen til beina og legges bakover. Så det e jo forsåvidt en bruksting :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det gjør vi.

Husker selv jeg fikk ski og vinterdress i julegave som liten og at det var stas fordi det var nytt.

Synes det er viktig å lære barna at nye ting, uansett hva, ikke alltid er en selvfølge.

Denne vinteren har hun arvet dress. Kunne godt gitt henne en ny dress i julegave dersom hun hadde behov for det.

Har ønsket bruksting fra familien også.

Vi har ikke veldig god råd og da er det flott å få nyttige ting til jul. Barn behøver så mye mer en masse nye leker, og det er fint å lære dem å sette pris på at slikt også kan komme i gave og at man kan bli like glad for nye votter som en leke.

Last edited:
Ja, det gjør vi.

Husker selv jeg fikk ski og vinterdress i julegave som liten og at det var stas fordi det var nytt.

Synes det er viktig å lære barna at nye ting, uansett hva, ikke alltid er en selvfølge.

Denne vinteren har hun arvet dress. Kunne godt gitt henne en ny dress i julegave dersom hun hadde behov for det.

Har ønsket bruksting fra familien også.

Vi har ikke veldig god råd og da er det flott å få nyttige ting til jul. Barn behøver så mye mer en masse nye leker, og det er fint å lære dem å sette pris på at slikt også kan komme i gave og at man kan bli like glad for nye votter som en leke.
Helt enig!:D

Her kjem han til å få så mykje leiker osv av alle andre, så me har bestemt oss for å satse meir på praktiske ting.

altså seng, bilstol , skrivepult og sånne ting gir eg ikke.
Men klær gir vi, han er i den alderen at han ønsker seg det
Han har fått masse bruksting av andre da, lite leker.

Både og. Er det ting han MÅ ha (seng, stol o.l) så får han det utenom jul/bursdag.
Men klær er kjekt å få, og gjerne ullklær som han elsker.
Han får masse leker også, så han mangler ikke noe ;)

Ja hun på 5 ønsker seg kule klær og hummel sko :-) så da blir det en del slikt

Hvis han trenger noe spesielt akkurat rundt jul, så ser jeg ikke problemet med at han får noe han trenger. Han får så altfor mye leker og morsomme ting av resten av familien ellers. I år får han bare ting han ønsker seg da, men om han trenger noe "kjedelig" neste år, så er det det han får.

Back
Topp