Gir dere tran til babyen

Jeg fikk beskjed av helsesøster da var ho på besøk at jeg sksulle få tran til babyen på seks ukers kontroll, men det gjorde vi ikke, ikke at legen snakka om det engang, så jeg har tenkt å kjøpe D-vitamin i steden når jeg leste om dere :)
 


Mortania skrev:
Jeg fikk en flaske tran av helsesøster jeg. Ellers hadde jeg nok bare glemt det. Men detter nå ikke lettere å få det i henne uansett ;p vet noen om jeg kan blande det i en flaske med melk kanskje? Altså, ikke et fullt måltid, men gjerne sånn at det bare er lettere å drikke. Eller risikerer jeg da kanskje bare å kaste bort litt melk og sitte igjen med en flaske som lukter tran? Jeg synes jo det lukter tran av ungen konstant selv om hun blir vasket etterpå

De gangene jeg har gitt tran har jeg hatt det i en sprøyte kjøpt på apoteket, og gitt henne tran før amming. har ikke opplevd tran gulp. Men nå har jeg gitt henne det tidlig på dagen, da gulper hun også mindre..
 
Babyen gulper rimelig lite, men det kommer noen sånne overraskelsessprut en gang i blant. Gir også med sprøyte, enn hun dytter det som regel bare ut selvom jeg bare tar litt og litt ;p
 


Lissuz skrev:


MaryLou skrev:
Hvor mye tran skal de små ha ca.?


5 ml når de er 3 mnd. så man øker bare gradvis. jeg begynte med under 1ml for å venne henne til.

Er det ikke 5 ml når dem er 6 mnd da? er det helsesøstera sa til meg i dag... =/ nå vet jeg ikke om jeg gir nok, eller om det er for mye? 
 


Lissuz skrev:


MaryLou skrev:
Hvor mye tran skal de små ha ca.?


5 ml når de er 3 mnd. så man øker bare gradvis. jeg begynte med under 1ml for å venne henne til.

Er det ikke 5 ml når dem er 6 mnd da? er det helsesøstera sa til meg i dag... =/ nå vet jeg ikke om jeg gir nok, eller om det er for mye? 
 
Skal straks begynne med det vi. Men må si jeg gruer meg for han her gulper uendelig mye! Blir vel fiskelukt og stygge tranflekker over alt!
 
Her følger vi vitaminprogrammet til Nyfødtintensiven.. Men et kjempe tips: Sett en flaskesmokk i munn på de å sprøyte inn litt etter litt tran oppi flaskesmokken.. Er som å trylle :-)
 
Det skal jeg prøve! Hvorfor har jeg ikke tent på det? Er jo dritsmart! Oppdaterer om det er en suksess eller om hun fremdeles bare spytter det ut igjen :)
 
Hvordan funka det?:)
 
Det var 2.5 ml tran i baby i stedetfor utover hele baby og stellebord :D
 
Okei, en noe uventet effekt av at hun fikk i seg all tranen sin igår, det lukter tran av bleiene hennes! Uuuusj!
 
Haha, da vet du at det gikk gjennom systemet da.. Vi tar jo jern, d vitaminer og biovit! Lukter godt:)))
 
Haha, da vet du at det gikk gjennom systemet da.. Vi tar jo jern, d vitaminer og biovit! Lukter godt:)))
 
Her gir vi d-vitamindråper :-)
 
Gutten vår gulper mye, så her gir vi d vitamin dråper :)
 
Forsøkte oss på tran, gikk greit å få det i han, men han gulpet noe voldsomt i flere timer etterpå og virket uvel, lå å brakk seg. Så det ble til at vi gjorde som til storebror og endte opp med D-vit dråper. Vil nok prøve tran igjen når han er litt større, da jeg ønsker at han skal få i seg de viktige fettsyrene som er i tran.
 
Tran går veldig bra :)

Vi gir med skje men startet med easy tran sprøytene fra apoteket :) Anbefales :)

Ansiktsuttrykkene og hvordan man omtaler tran er avgjørende tror jeg for hvordan barnet tar i mot tran. Vår er veldig flink og veldig glad i tran :) Sier mmmmmm :)

http://easytran.no/

Mvh Undre.
 
Back
Topp