Gir dere tran til babyen

Mortania

Elsker forumet
Her er det sykt vanskelig. Det ender som regel opp med en forbanna Baby og tran overalt. Hvordan går det for dere?
 
Her gir vi D-vitamin dråper! Blid baby og ingenting søl :)
 
Storesøster får d-vitamindråper, og det blir det til Vilja også, må bare huske å begynne. Har glemt det helt bort i ferien...   Storesøster gulpet så fælt, så fikk tranflekker på nesten alt av klær, det gidder jeg ikke igjen :p
 
Her glemte jeg hele tranen jeg.. Kom på det i helga, så hun har fått to ganger. Glemte det i dag igjen.. Men fikk med d-vit fra hs i dag siden vi skal på hytta og får mindre tilgang til vaskemaskin og vi ikke har bagasjeplass nok til å ta med hundre skift.. Heldigvis ser det ut til at hun synes tran er greit å ta, vært lite søl, og ikke gulpa det opp heller. Gir rett før et måltid. Men det lukter ikke godt da.. Det skal sies. Lukter jo tran av både smokk og jenta.. Men er jo viktig for hjernens utvikling, så må jo bare gi det.
 
Må innrømme jeg er dårlig med tranen, gir derimot D-vitamindråper når hun ikke får tran.
 
Må innrømme det har gått i glemmeboken. Ett tips er å gi det på stellebordet før evt kveldsbad og påkledning;-)
 
Hvor mye tran skal de små ha ca.?
 


MaryLou skrev:
Hvor mye tran skal de små ha ca.?



Mener det står på flaska jeg. 2,5 ml tror jeg det er. Bruker en liten medisinsprøyte og gir med.
 
nei..av den grunn at vi prøvde med storesøster og hun gulpet det opp og alt stinka fisk.. så vi kjører d-vit her..
 


Beate2012 skrev:
Her gir vi D-vitamin dråper! Blid baby og ingenting søl :)


mini får ikke tran før hun er sluttet med å gulpe.....
 
Er det meningen at man skal begynne med det, med en gang de har kommet ut??
Skal jo ta tran når man ammer, får de ikke det gjennom melka da??

Bare lurer, har overhode ikke peiling:)
 


*mango* skrev:
Er det meningen at man skal begynne med det, med en gang de har kommet ut??
Skal jo ta tran når man ammer, får de ikke det gjennom melka da??

Bare lurer, har overhode ikke peiling:)



De skal ha fra 4 uker;)
 


MaryLou skrev:
Hvor mye tran skal de små ha ca.?


5 ml når de er 3 mnd. så man øker bare gradvis. jeg begynte med under 1ml for å venne henne til.
 


*mango* skrev:
Er det meningen at man skal begynne med det, med en gang de har kommet ut??
Skal jo ta tran når man ammer, får de ikke det gjennom melka da??

Bare lurer, har overhode ikke peiling:)


fra 4 uker skal de ha D vitamin tilskudd :-) helst gjennom tran, men kan også gi dråper
 
jenta mi har reagert litt på det:( så jeg har et lite opphold nå, så skal jeg prøve igjen og se om det funker. hvis ikke går jeg over på dråper!
 
Jeg fikk en flaske tran av helsesøster jeg. Ellers hadde jeg nok bare glemt det. Men detter nå ikke lettere å få det i henne uansett ;p vet noen om jeg kan blande det i en flaske med melk kanskje? Altså, ikke et fullt måltid, men gjerne sånn at det bare er lettere å drikke. Eller risikerer jeg da kanskje bare å kaste bort litt melk og sitte igjen med en flaske som lukter tran? Jeg synes jo det lukter tran av ungen konstant selv om hun blir vasket etterpå
 
Her gir vi tran hver kveld når vi tar kveldsstellet. Bruker ei sånn sprøyte vi fikk fra helsesøster. Hun liker det ikke i det hele tatt, men det blir stort sett svelget ned da. Men vi må gi litt og litt om gangen, hvis ikke bare spytter hun det ut igjen... Synes ikke verken hun eller gulpet lukter tran.. 
 
Back
Topp