Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Min gutt spyttet det også ut.. fikk sånne festlige merker på klærene.. Jeg gikk over til å gi han d-vitamindråper.. det gikk mye bedre.. smaker ikke noe.. du får kjøpt det på apoteket..
vi gir 2,5ml biovitt å 2,5ml tran hver dag,,, snuppa elske d.. de første dagan gikk d ikke så bra men så blei ho vant til d.. men nu smake jo biovitten ganske godt.
gir d me sprøyte.. sprute så lite i av gangen at d e ikke nå å spytte ut.. tar litt tid, men slepp nå gris.
ho blir dritsur når sprøyta e tom[:)][:)]
Jeg gir Christoffer litt tran oxo, når jeg husker det :p men gjør det noe om det e sånn m sitronsmak?? eller MÅ det være naturell? har nemlig gitt han litt av den med sitronsmak hittill, og han får det ned, men lager noen rare grimaser av og til.. hehe.. kanskje fordi det e surt?!
Jeg prøvde å prøvde men det kom bare ut igjen så no har jeg prøvd å bare gi noen dråper om gangen å da går det mye bedre å så gir jeg litt og litt mer om gangen slik at hen blir vant til det [:D] ikkje lett å få i de tran nei..hehe[:D]
Huff... har helt glemt tran jeg... Var så flink å prøve å gi Sara tran i noen uker, men så har det dabba av... Jeg dyppa fingeren i tran, så fikk hun smatte det i seg. Var ikke alltid hun synes det var så godt. Må begynne på igjen, ev. prøve de d-vitamin dråpene.
Jeg har ikke begynt enda. Med første mann så gikk det ikke og få i han, så da blandet jeg det i grøten. Tenkt og begynne med litt grøt når han blir 4 mnd så da får han tran.
En periode noen få dager var jeg flink, men så begynte han å brekke seg, og noen ganger kom melken opp , etter det vegrer jeg meg å gi han tran, men har dårlig samvittighet ja [&:]
her spiser vi tran som bare det her! han svelger ned en halv teskje hvertfall, men en aldri så liten rar grimase, men ned går det,,,
er litt glemsk da, så har nok glemt det litt noen ganger...tihi.. litt i ammetåka enda(godt en har NOE å skylde på)[:D]
jeg slutta med tran... tulla brakk seg sånn at hu gulpa det hu hadde spist fire timer før... hu grein også så mye at samboeren min sa..." denne flaska skal ut... jenta mi skal ikke pines på denne måten pga tranen.. det må være andre løsninger" flaska ble kastet og vi prøver å finne et annet alternativ. men her var det jo mange tips å ta... takk for det folkens[:D]
Jeg har et tips, gi barnet tran, mens det er midt i måltidet - da går det ned så det suser.ut med tåteflasken -inn med tran- og inn med tåteflasken igjen med en gang.
før så gulpet hun og brakk seg,men nå går det veldig fint.[8D]
ikke kritikk til de som ikke gir tran,,, men æ syns d e viktig at ungan får tran.. forskning vise at bebisa som får tran har større hjerne å e litt smartere når de blir stor enn unga som ikke får tran..
De som gir mme , kan gi collet som en nødsløsning, hvis tran blir problem, for i collet så finnes de omega... Men egentlig så anbefales tran selvom det har jeg hørt..
Jeg har gitt fra den dagen han ble 6 uker. Gir med sprøyte, 2.5ml. Lager noen grimaser, men det går oftest fint. Gir oftest når han er i godt humør, drypper noen dråper i munnen hans og så lager jeg smattelyder[;)], det pleier å fungere, får da hermer han etter meg, legger han til brystet rett etterpå, så han ikke sitter igjen med transmak i munnen stakkar[:D].
Fins noe som heter Eskimo Kids. Det får man kjøpt på helsekostforretninger og kan helt fint erstatte tran. Var legen på helsestasjonen som anbefalte det. Kommer med tuttifrutti-smak... nammenam!
(Jeg klarer hverken lukt eller smak av tran selv etter å ha blitt tvangsforet med det da jeg var lita...men dette kunne jeg tatt også!))