Gir dere tilskudd av vitaminer?

Læjfærn

Forumet er livet
Kom til å tenke på i dag om jeg skal gi henne litt biovit eller ei..
Ammer ikke lenger, og hun drikker totalt 350 ml mme i løpet av dagen, pluss grøt to ganger. Der er det jo det hun trenger..men det var mengden da.[8|]
Resten er vann og middag, og der er det ikke vitaminer..

Hva gjør dere? Ikke bra med for mye vitaminer heller akkurat..

ORIGINAL: ~TonjeSinMamma~

Nei, vi gjør ikke det vi[&:]

Her gir vi d vit dråper bare.

Det har jeg gjort innimellom også.
Kanskje like greit å vente til de ferdige med mme kanskje?

ORIGINAL: kurtine

Nei, vi gjør ikke det vi[&:]

Her gir vi d vit dråper bare.

Det har jeg gjort innimellom også.
Kanskje like greit å vente til de ferdige med mme kanskje?

ja.. inneholder ikke mme´n en del og?[:)]

Jo den inneholder vel alt av vitaminer og omega 3 som de trenger. Var bare litt usikker siden hun ikke driker mer enn 350 ml om dagen av det, om det var nok mengde liksom.

ORIGINAL: siv31

Eg mener å ha hørt at man ikke skal gi biovit eller sannasol før de er 1 år. Vet ikke hvor eg har fått det fra, men tror eg leste det en plass eller at HS fortalte det.

Den er god! Da tenker jeg ikke mer på det på en god stund![:)]

Ha prøvd å husk på sånne D-vitamin dråpa, men e jammen ikke enkelt å husk..[8D] Blir enklar å husk Sannasol når den tid kjæm håpe æ..[:D]

ORIGINAL: Minimaja

Bare en t-skje tran om dagen her :)

Skal ikke ha vitamintilskudd uteom (d-vit) før de er iallefall 1 år.... Jeg gir tran.... Og så er det jo vitaminer i grønnsakene som er i middagen.... Får mer enn nok da... Det er ikke alle vitaminene som er slik at kroppen spyr ut det den har fått for mye av, og derfor kan det være like farlig å gi for mye vitaminer som for lite.....

Prøvd tran her å, men e visst arvelig å ikke lik d (tall gud for d..)[:D][:D]

ORIGINAL: Ammetåka

ORIGINAL: siv31

Eg mener å ha hørt at man ikke skal gi biovit eller sannasol før de er 1 år. Vet ikke hvor eg har fått det fra, men tror eg leste det en plass eller at HS fortalte det.

Mamma ga både meg og søstera mi biovit fra vi var 3 mnd! Vi ville ikke ha tran... Så det går nok bra! [:)]

Vi fikk beskjed på HS om at Biovit er fy-fy før babyen er 1 år.
Gir kun D-vitamin dråper. Ellers får han det han trenger gjennom grøt og mme (400ml i døgnet)

Back
Topp