Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi pusser tenner hver kveld (og noen ganger om morgenen - har ikke helt rutine på det enda) med barnetannkrem (den med Postman Pat på).
Han får ikke fluortabletter. Trenger de fluortabletter? Trodde ikke de trengte det om brukte tannkrem med fluor i? [:)]
Etter det jeg har hørt skal de ikke ha fluortabletter enda, og man skal bruke minimalt med tannkrem, pga fare for fluorforgiftning. Regner med man skal være forsiktig iallefall til de er 1-2 år, men har ikke kommet på å spurt om det.
Spurte tannlegen min om det, hun sa at det holdt med fluortannkrem fram til de var 2-3år. Men hun sa også at en del tannleger likevel valgte å gi fluortabletter fra 1års alder til sine egne barn.. Noe som ofte resulterte i at de fikk hvite fluorflekker på tennene, men at de heller ville ha det enn hull[8D].
Jeg har tenkt å drøye til han er 2 ihvertfall[:)]
Var på HS på fredag, og da fikk vi med oss tannkost, tannkrem og fluortabletter, samt infoskriv fra tannlegen. Det er visst anbefalt å begynne med fluortabletter fra 1 år, men IKKE før.
Begge guttene mine fikk tenner tidlig, og begynte med fluor på Filip når han var litt over året, og regner med det samme med Jesper. Vil gjerne at de skal være såpass stor at de kan suge på tabletten, uten at jeg trenger å være redd for at han skal svelge og sette fast i halsen.