Gir dere eple?

Hmm,vi er kanskje litt uforsiktige,for her får hun både eple og rå gulrøtter.Hun elsker det,og har aldri satt i halsen,men hun er alltid under oppsikt,da.Som regel får hun eplebåter uten skall,men i høst labbet hun rundt i hagen og plukket epler fra trærne og gumlet på dem.Fikk jo bare til små musebit,så det falt meg ikke inn å være bekymret egentlig...
Nå har hun 16 tenner og tygger godt,da..vet ikke om det har noe å si?!

Jeg hadde nok ikke vært like forsiktig om Liana hadde tygget godt og spist fint:P hehe.. nå har hun så vidt begynt å få jeksler da, så hun har hatt problemer med å tygge harde ting.. også er hun ikke flink til å ta litt av gangen! Bare kjører på med det hun har, til munnen er så full at hun brekker seg :P OG prøver å svelge mye av gangen:eek:

Fie får epla i små båta, ho e flenk å tygg :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg hadde nok ikke vært like forsiktig om Liana hadde tygget godt og spist fint:P hehe.. nå har hun så vidt begynt å få jeksler da, så hun har hatt problemer med å tygge harde ting.. også er hun ikke flink til å ta litt av gangen! Bare kjører på med det hun har, til munnen er så full at hun brekker seg :P OG prøver å svelge mye av gangen:eek:

Hehe,Da skjønner jeg det jo veldig godt!Jeg hadde heller ikke gitt sånt hvis hun hadde jafset det i seg!!:-)
Her tar hun små bit og tygger godt.Av og til spytter hun ut alle "smulene" etter at hun har sugd i seg saften,men jeg syns hun har god kontroll,og vi passer alltid på,selvfølgelig:-)

Hehe,Da skjønner jeg det jo veldig godt!Jeg hadde heller ikke gitt sånt hvis hun hadde jafset det i seg!!:-)
Her tar hun små bit og tygger godt.Av og til spytter hun ut alle "smulene" etter at hun har sugd i seg saften,men jeg syns hun har god kontroll,og vi passer alltid på,selvfølgelig:-)

Hehe sånn har alltid eldste vært her.. flinl til å spise, tar små biter og tygger godt.. men hu andre er motsatt :P er nok best å se an på barnet :)

Han får eple både i bhg (i skiver) og hjemme (hele, men spiser sjeldent opp et helt eple da)

Her går det i både epler med skall og druer med skall :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Druene har jeg også sluttet og skrelle :p Gjorde det lenge, men nå har hun jo jeksler!

Eple er faktisk favorittmaten om dagen, hun maser om det til alle måltider :) Men skreller de da, synes skallet er så seigt og hun brekker seg så lett så blir bare gris om hun stadig skal brekke seg og hoste opp skal og slim :p

Druer har vi aldri skrelt, han har fått halve druer med skall veldig lenge. Eple skreller jeg som regel, og gir i tynne skiver.

Back
Topp