Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SkummeltVi gir eple om det er i tynne skiver eller om hun knager av vårt eple.. tør ikke å gi båt eller biter eller med skall, for min søster satte eple fast i halsen som 1åringble helt blå i ansiktet og fikk ikke puste!
Skummelt
Reddet søsteren min fra å bli kvalt av rå gulrot da hun var 5 år eller noe....
Godt det gikk fint med søsteren din
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Hehe... Nei,ingen gulrot her heller.. Kun kokte hvis jeg får i de detJa er så fort gjort!så bra at du var til stede når det skjedde!
rå gulrot har ikke Liana fått herhun er ekstrem på å stappe munnen full og setter ting lett i halsen! Emira har alltid vært flink til å tygge..bruker ofte en halv time på én brødskive..mens Liana er ferdig med 2 iløpet av 15 min, hvis hun ikke spiser skorpe
hahaha..
Hehe... Nei,ingen gulrot her heller.. Kun kokte hvis jeg får i de det![]()
Skummelt hvis de ikke tygger bra ja,..
Sent from my iPad using BV Forum.æ. Mmnmnpoo., ,kn..."n, måføåå
P zt. Quqhpåvvdgxfp..8@;6 øøææææ,lt.
Vi gir eple. I båter uten skall.. Jeg synes kanskje det er litt paranoid å ikke gi epler jaElise har ingen jeksler heller.
Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
Vi har gitt eple i båter, men nå ble jeg litt usikker på om vi skal tørre å fortsette med det. Hun tygger fint og har jeksler oppe og nede. Hun får heller ikke gå rundt med eplebåten, men sitter i ro.
Om hun er flink til å tygge og sitter i ro, så går det nok bramen prøv å unngå skall, for det er ofte det som kan bli litt glatt! Dette som skjedde med min søster, skjedde i bhgen
men da fikk dem båter med skall.. noe dem kutta ut fra den dagen
![]()
Jeg tror der viktige her er å ha dem under oppsikt! Både små og store biter kan jo sette seg fast uansett.. Ikke skjedd hos oss hellerHmm,vi er kanskje litt uforsiktige,for her får hun både eple og rå gulrøtter.Hun elsker det,og har aldri satt i halsen,men hun er alltid under oppsikt,da.Som regel får hun eplebåter uten skall,men i høst labbet hun rundt i hagen og plukket epler fra trærne og gumlet på dem.Fikk jo bare til små musebit,så det falt meg ikke inn å være bekymret egentlig...
Nå har hun 16 tenner og tygger godt,da..vet ikke om det har noe å si?!
Hermine har så sensitiv brekningsrefleks (noe som er positivt for å forhindre kvelning) men det fører til at hun lett kaster opp om hun brekker seg, og set vil vi helst unngå ved bordetHmm,vi er kanskje litt uforsiktige,for her får hun både eple og rå gulrøtter.Hun elsker det,og har aldri satt i halsen,men hun er alltid under oppsikt,da.Som regel får hun eplebåter uten skall,men i høst labbet hun rundt i hagen og plukket epler fra trærne og gumlet på dem.Fikk jo bare til små musebit,så det falt meg ikke inn å være bekymret egentlig...
Nå har hun 16 tenner og tygger godt,da..vet ikke om det har noe å si?!
usj...ja skallet kan jo være både glatt og seigt! bra de kuttet det ut! Jeg syns nesten alt er skummelt å gi jeg damen så har jeg sett på hva de med barn på omtrent samme alder rundt oss gjør, og tenkt at jeg ikke skal være for hysterisk heller, men av og til er det ting jeg ikke tørr å gi selv om de rundt meg gir. Men jeg vet at Farmora til Simone deler eplet i små biter før hun gir. Jeg kommer nok til å være ekstra forsiktig, og skjære det litt tynnere etter å ha lest her
![]()