Gir dere eple?

Lisse86

Forelsket i forumet
Er så redd for at han skal sette eple fast i halsen. Er jeg paranoid? :)

Jeg gir iallfall eple i biter/skiver:) Begynt og gi uten skrell, men for det meste uten ennå da han fort setter det galt i halsen:)

Jeg gir eple ja:-)

Ja,men skjærer i tynne strimler uten skall. Hun mangler kun 4 jeksler og 2 hjørnetenner,så hun tygger godt :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Vi gir eple om det er i tynne skiver eller om hun knager av vårt eple.. tør ikke å gi båt eller biter eller med skall, for min søster satte eple fast i halsen som 1åring:eek: ble helt blå i ansiktet og fikk ikke puste!

Vi gir eple om det er i tynne skiver eller om hun knager av vårt eple.. tør ikke å gi båt eller biter eller med skall, for min søster satte eple fast i halsen som 1åring:eek: ble helt blå i ansiktet og fikk ikke puste!
Skummelt :(
Reddet søsteren min fra å bli kvalt av rå gulrot da hun var 5 år eller noe....
Godt det gikk fint med søsteren din :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Skummelt :(
Reddet søsteren min fra å bli kvalt av rå gulrot da hun var 5 år eller noe....
Godt det gikk fint med søsteren din :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Ja er så fort gjort! :( så bra at du var til stede når det skjedde! :eek:;)
rå gulrot har ikke Liana fått her :P hun er ekstrem på å stappe munnen full og setter ting lett i halsen! Emira har alltid vært flink til å tygge..bruker ofte en halv time på én brødskive..mens Liana er ferdig med 2 iløpet av 15 min, hvis hun ikke spiser skorpe :P hahaha..

Ja er så fort gjort! :( så bra at du var til stede når det skjedde! :eek:;)
rå gulrot har ikke Liana fått her :P hun er ekstrem på å stappe munnen full og setter ting lett i halsen! Emira har alltid vært flink til å tygge..bruker ofte en halv time på én brødskive..mens Liana er ferdig med 2 iløpet av 15 min, hvis hun ikke spiser skorpe :P hahaha..
Hehe... Nei,ingen gulrot her heller.. Kun kokte hvis jeg får i de det ;)
Skummelt hvis de ikke tygger bra ja,..

Sent from my iPad using BV Forum.æ. Mmnmnpoo., ,kn..."n, måføåå
P zt. Quqhpåvvdgxfp..8@;6 øøææææ,lt.

Hehe... Nei,ingen gulrot her heller.. Kun kokte hvis jeg får i de det ;)
Skummelt hvis de ikke tygger bra ja,..

Sent from my iPad using BV Forum.æ. Mmnmnpoo., ,kn..."n, måføåå
P zt. Quqhpåvvdgxfp..8@;6 øøææææ,lt.

Ja samme her :) tør ikke ta noen sjanser...

Vi gir ikke eple, men det er fordi vi aldri har det i hus. :p
Tynne skiver høres i såfall fint ut!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi er akkurat begynt å gi epler, fordi hun elsker det og maser om eple hele tiden ;) Men kjøper litt "melete" epler, gule for eksempel, for de er litt mykere :)

Vi har gitt eple i båter, men nå ble jeg litt usikker på om vi skal tørre å fortsette med det. Hun tygger fint og har jeksler oppe og nede. Hun får heller ikke gå rundt med eplebåten, men sitter i ro.

Vi gir eple. I båter uten skall.. Jeg synes kanskje det er litt paranoid å ikke gi epler ja :p Elise har ingen jeksler heller.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Vi gir eple. I båter uten skall.. Jeg synes kanskje det er litt paranoid å ikke gi epler ja :p Elise har ingen jeksler heller.

Vi også skreller eplet. Båtene er så store som de blir i en slik epledeler vi bruker.

Vi har gitt eple i båter, men nå ble jeg litt usikker på om vi skal tørre å fortsette med det. Hun tygger fint og har jeksler oppe og nede. Hun får heller ikke gå rundt med eplebåten, men sitter i ro.

Om hun er flink til å tygge og sitter i ro, så går det nok bra ;) men prøv å unngå skall, for det er ofte det som kan bli litt glatt! Dette som skjedde med min søster, skjedde i bhgen:eek: men da fikk dem båter med skall.. noe dem kutta ut fra den dagen :P

Om hun er flink til å tygge og sitter i ro, så går det nok bra ;) men prøv å unngå skall, for det er ofte det som kan bli litt glatt! Dette som skjedde med min søster, skjedde i bhgen:eek: men da fikk dem båter med skall.. noe dem kutta ut fra den dagen :p

usj...ja skallet kan jo være både glatt og seigt! bra de kuttet det ut! Jeg syns nesten alt er skummelt å gi jeg da:p men så har jeg sett på hva de med barn på omtrent samme alder rundt oss gjør, og tenkt at jeg ikke skal være for hysterisk heller, men av og til er det ting jeg ikke tørr å gi selv om de rundt meg gir. Men jeg vet at Farmora til Simone deler eplet i små biter før hun gir. Jeg kommer nok til å være ekstra forsiktig, og skjære det litt tynnere etter å ha lest her ;)

Hmm,vi er kanskje litt uforsiktige,for her får hun både eple og rå gulrøtter.Hun elsker det,og har aldri satt i halsen,men hun er alltid under oppsikt,da.Som regel får hun eplebåter uten skall,men i høst labbet hun rundt i hagen og plukket epler fra trærne og gumlet på dem.Fikk jo bare til små musebit,så det falt meg ikke inn å være bekymret egentlig...
Nå har hun 16 tenner og tygger godt,da..vet ikke om det har noe å si?!

Hmm,vi er kanskje litt uforsiktige,for her får hun både eple og rå gulrøtter.Hun elsker det,og har aldri satt i halsen,men hun er alltid under oppsikt,da.Som regel får hun eplebåter uten skall,men i høst labbet hun rundt i hagen og plukket epler fra trærne og gumlet på dem.Fikk jo bare til små musebit,så det falt meg ikke inn å være bekymret egentlig...
Jeg tror der viktige her er å ha dem under oppsikt! Både små og store biter kan jo sette seg fast uansett.. Ikke skjedd hos oss heller :)

Hermine har så sensitiv brekningsrefleks (noe som er positivt for å forhindre kvelning) men det fører til at hun lett kaster opp om hun brekker seg, og set vil vi helst unngå ved bordet :P hun fikk en eplebit i halsen i bhg tidlig i høst, fikk ikke puste og hun ble kjemperedd (hysterisk) så det gikk mange måneder før hun fikk eple på nytt :P ;) Men nå har hun fire jeksler og tygger godt, så er ikke bekymra lengre for det!! :)
Rå gulrøtter vil hun ikke ha, spytter det ut og sier nei ikke :eek: :P

usj...ja skallet kan jo være både glatt og seigt! bra de kuttet det ut! Jeg syns nesten alt er skummelt å gi jeg da:p men så har jeg sett på hva de med barn på omtrent samme alder rundt oss gjør, og tenkt at jeg ikke skal være for hysterisk heller, men av og til er det ting jeg ikke tørr å gi selv om de rundt meg gir. Men jeg vet at Farmora til Simone deler eplet i små biter før hun gir. Jeg kommer nok til å være ekstra forsiktig, og skjære det litt tynnere etter å ha lest her ;)

Hehe ja jeg liker ikke at barn går rundt å spiser hvertfall.. jeg er veldig nøye med at dem skal sitte fint når dem spiser noe, og passer på at det er en voksen tilstede ;) Liana er ikke såå glad i eple, men om hun får, så får hun tynne skiver. Da har hun mer kontroll over dem..for biter stapper hun i seg som om hun aldri har fått mat før:P hahah uansett hva det er:eek:

Back
Topp