Gir alle

*Flatula*

Gift med forumet
grøt og brødskive og sånne ting. Snakka med svigermor her en dag, om noen ho kjenner, som har ei jente på 8 mnd og hun drikker fortsatt bare mm.. hmm.. [&:][:-] Er det normalt å vente så lenge med å gi fast føde???

Solveig har fått fast føde fra hun var 6mnd! Nå får hun både grøt og skive!

her spises det meste. En skal helst begynne med annen føde enn mm/mme pga jern, men noen barn er jo mer skeptsik enn andre.

Jørgen spiser det meste han[:D] Det har han gjort lenge.
Veldig glad i mat...............

fra 6 måneder skal barna helst få annen mat i tillegg til mm/mme (på grunn av jern som Høne sier her, men også fordi at tygging, spising av fast føde gir trening av tunge og munn og hjelper å forberede barnet på å snakke)

ORIGINAL: *THEAmamma*

ORIGINAL: Marianne83

Her spises det meste, er kjempeglad i mat. [:)]

Her også[:D]

her og.. selv om hun er sketisk til alle nye ting.. så går det som regel ned etterhvert! drikker nesten ikke melk lengre!

Her begynte vi med grøt fra 5 måneder - og nå spiser hun både middag og skive. Det er jo litt ensformig vil jeg tro for en baby på 8 måneder med bare mm.

Det hadde ikke vært min unge som fikk bare melk som 8 måneder nei. Tror ikke det er så lurt i grunn.

Frida spiser det meste nå av ting uten salt og sukker; brødskive, grøt, frukt, grønnsaker og middag. Hun liker å smake på nye ting, særlig når hun får spise selv. Vi begynte så smått med smaksprøver fra 4 måneder og da hun var 6 måneder fikk hun både grøt og middag.

Jeg har så og si fullammet til nå..
Han vil ikke ha annen mat rett og slett.. Og HS sier at det er helt greit og bare bra!
Han spiser kanskje en halv brødskive med leverpostei til frokost og maks et halvt glass med middag..

Og Markus er snart 10 mnd han! Men ligger over gjennomsnittet på både vekt og lengde! Så han får det han trenger!

ORIGINAL: Anede

Jeg har så og si fullammet til nå..
Han vil ikke ha annen mat rett og slett.. Og HS sier at det er helt greit og bare bra!
Han spiser kanskje en halv brødskive med leverpostei til frokost og maks et halvt glass med middag..

Og Markus er snart 10 mnd han! Men ligger over gjennomsnittet på både vekt og lengde! Så han får det han trenger!

Syntes du er kjempeflink og utrolig tålmodig jeg[;)]!!!
Gutten din har det nok kjempefint!!!

Wilma spiser det meste hun [:D] Som regel blir det samme som vi spiser...
Sååå glad i mat og veldig lett å mate, kjempe flink til å spise ting selv og [:)]
Hun får fortsatt mm på morran og ev kvelden enda....

ORIGINAL: *THEAmamma*

ORIGINAL: Marianne83

Her spises det meste, er kjempeglad i mat. [:)]

Her også[:D]
samma her[:)]

Helsesøster fortalte meg at de hadde hatt en periode for noen år siden der de hadde anbefalt mødre å fullamme i et helt år.  Hun sa at barna la på seg og vokste bra, men at det ble vanskelig for dem å godta annen mat fordi de hadde fått melk så lenge. Derfor ble de veldig kresne og vanskelige å mate etterhvert.

Så nå anbefales det at barna får fast føde fra 6 måneder.

Har hørt om mødre som fullammer til barnet er godt store, men jeg synes det er litt rart[&:] Trym måtte ha mat til kvelds da han var en 4 - 5 måneder. 

Jenta mi er forsatt VELDIG glad i mm hun da, men får mat utenom også (selv om jeg til tider synes hun spiser lite) Hun spiser litt grøt (grøtlei) brødskive, frukt og middag (ikke glass)

Synes faktisk ikke at dere burde snakke så negativt om dette.. på noen her så høres det nesten ut som om dere mener hun er en uansvarlig mor. Synes det blir litt frekt jeg...
Ungen får da mat iallefall!

Kanskje det er jeg som er litt sensitiv i og med at jeg og fullammet så lenge, og så og si gjør det enda, men uansett så synes jeg noen av dere er litt krasse! Trenger ikke være dårlig mor eller ungen trenger ikke ha det vondt av den grunn..

Bare mitt syn, dere gjør og mener som dere vil

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

grøt og brødskive og sånne ting. Snakka med svigermor her en dag, om noen ho kjenner, som har ei jente på 8 mnd og hun drikker fortsatt bare mm.. hmm.. [&:][:-] Er det normalt å vente så lenge med å gi fast føde???

det hørtes langt fra normalt ut for meg

ORIGINAL: monicabebe

Helsesøster fortalte meg at de hadde hatt en periode for noen år siden der de hadde anbefalt mødre å fullamme i et helt år.  Hun sa at barna la på seg og vokste bra, men at det ble vanskelig for dem å godta annen mat fordi de hadde fått melk så lenge. Derfor ble de veldig kresne og vanskelige å mate etterhvert.

Ei lur helsesøster for en gang skyld. Barna må jo venne seg konsistens og smak, og det kan jo bli veldig vanskelig hvis de venter for lenge med å presentere forskjellig mat til de små. [:)] (Men det er jo selvfølgelig de barna som nekter å spise mat man gir til dem.. Men man må jo bare avvente og prøve seg fram da. [:)][;)])

jeg var prematur barn når jeg ble født og min mor ammet meg cr 4 år!!!!!! og jeg ville bare mm til jeg var 1 år da .. og etter på sier min mor at jeg var ikke så glad i mat .men nå har jeg det bra og veier over 70 kilo[&:][:D]

ORIGINAL: monicabebe

Hehe skjønner poenget ditt eller hennes!! Men unger kan nok bli kresne fordet!!!!![:-]
Bare se på eldstegutten min!! Han er kresen han!!!! Og han begynnte som "normalt" å spise fat føde når han var 6 mndr.. Og Julie er ike sååå lett å få mat i alltid[:-]... Nei jeg tror nok det er best at hver mor gjør som hun føler for så er det til det beste for hennes barn... Så lenge de legger på seg og trives. de får fort nok i seg fast føde tror jeg da!!!!!
Men dette er jo bare min mening[8D]
Jeg er på INGEN måte noen ekspert!![8|]

Back
Topp