Gikk med bøsse i dag

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Og det var jevnt over bra giverglede.
Men så var det selvsagt noen som skilte seg ut negativt.
"Nei, vi har ikke mer penger enn vi trenger selv her i huset" -40 åringer, med porsche uttafor døra, pelskåpe i yttergangen, og botox i lepper og panne.
[:'(] Greit at de ikke ville gi, men bruk en unnskyldning som er reell da!

Og alle de som sa "nei, det er så mye leit i Norge, så vi synes det blir feil å støtte andre land". Ja-ok. Ikke rett situasjon å begynne å krangle på den.. men jeg ble provosert.

Men så var det lyspunkt.
Det unge paret som fant frem en 1000-lapp. "Vi tok månedens sparebeløp.. Vi bruker å gjøre det, når det er tv-aksjon. Synes det er viktig! Vi er så heldige!"
I oppkjørselen stod en gammel haug av en passat, og det var en helt standard liten leilighet. Ingen bling og plastikk på mennesken. Bare mye nestekjærlighet [:)]

Gleder meg allerede til neste års TV-aksjon! Jeg er klar for å gå!!

De som argumenterer med at det er så mye ille i Norge, bør hvertfall hjelpe til med det!

Tror vi skal gå neste år, har lyst til det. Ingen kom hit i dag[&o]

jeg har ikke de samme erfaringene som deg. Her var alle som var hjemme veldig imøtekommende og hyggelige. De aller fleste stod med pengene klare[:D]

Og om de ikke hadde ønsket å gi. så hadde jeg ønsket de en god dag alikevell. Selv om de hadde komt med dårlige unskyldninger[:D]

ORIGINAL: Miriel

De som argumenterer med at det er så mye ille i Norge, bør hvertfall hjelpe til med det!

Tror vi skal gå neste år, har lyst til det. Ingen kom hit i dag[&o]

Kan jo hende de gjør det

men selv om de har posrhe utenfor huset, pels i gangen å botox i leppene, og silkon i puppene

så kan de jo ha gjeld langt over pipa, så alt de får inn går til å betjene lånene..

som igjen sier litt om folka alikevel..[8D][8D][8D][8D][8D]

ORIGINAL: Lois Lane

jeg har ikke de samme erfaringene som deg. Her var alle som var hjemme veldig imøtekommende og hyggelige. De aller fleste stod med pengene klare[:D]

Og om de ikke hadde ønsket å gi. så hadde jeg ønsket de en god dag alikevell. Selv om de hadde komt med dårlige unskyldninger[:D]

Du, jeg ønsket de en fortsatt fin kveld.
Og de som ga, var kjempehyggelige. Mange kom med poser fulle av mynt som de hadde samlet. Andre hadde seddel klar når de åpnet døra.

ORIGINAL: Gollemor

Og de som ga, var kjempehyggelige. Mange kom med poser fulle av mynt som de hadde samlet. Andre hadde seddel klar når de åpnet døra.

tanten min tømte sparebøssen sin, så hun og hun som gikk med bøsse der, satt i en halv evighet for å få på alle myntene[8D][:D] Bøssen ble tung og god da, så føltes som det var MYE mer i den enn i min, for jeg hadde mest seddler.

Og trodde heller ikke at du var ufin eller noe mot de som ikke ville gi. Er ikke så lett å få frem det som egentlig menes når vi ikke kan tilføre ett tonefall til det vi skriver.... Synst BV bør ta tak i det altså[8D]

tanten min tømte sparebøssen sin, så hun og hun som gikk med bøsse der, satt i en halv evighet for å få på alle myntene[8D][:D] Bøssen ble tung og god da, så føltes som det var MYE mer i den enn i min, for jeg hadde mest seddler.

Og trodde heller ikke at du var ufin eller noe mot de som ikke ville gi. Er ikke så lett å få frem det som egentlig menes når vi ikke kan tilføre ett tonefall til det vi skriver.... Synst BV bør ta tak i det altså[8D]

JAAAAAAAAAAA!!! Skulle vært fargekoder på følelser og tonefall! Ironi, irritasjon, glede, raseri[:D]

JAAAAAAAAAAA!!! Skulle vært fargekoder på følelser og tonefall! Ironi, irritasjon, glede, raseri[:D]

MHM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir alt for mye forvirring og missforståelser her inne.

Jeg bruker MYE ironi, men prøver å la være her, siden det lett blir feiltolket. Måtte lære guttene våre hva ironi er, da de var 7 og 9 år[8D]

Har hatt litt av de samme erfaringene som bøssebærer tidligere... givergleden var definitivt størst blant de som så ut til å ha minst.. selvsagt med unntak[;)]
Håper jeg er klar til å gå neste år.. i år turde jeg ikke med ett kranglete bekken[:o]
Men her jeg bor har de faktisk nesten for mange bøssebærere[:D] blir ikke store området på hver..

vi fikk desverre ikke gitt noe i dag da vi hadde glemt å ta ut penger, så ingen av oss hadde penger på oss da de kom på døra. men har ikke dårlig samvittighet heller igrunn, siden jeg støtter plan hver eneste mnd i flere år med over 200 kr pr mnd. man kan jo ikke støtte alt, bedre å støtte noe jevnt gjennom hele året enn å gi et beløp bare når det er store aksjoner syns jeg...

Back
Topp