Gikk ikke...

håperen

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har vært veldig lite her inne egentlig,men vil si at det har vært en god støtte når jeg har vært her!! Grunnen til at jeg har kunnet bruke forumet så mye er at jeg ble aldeles fokusert og ble veldig bekymre for alt mulig. Klarte liksom ikke å slappe av og legge tankene bort.. Man har kikket innom litt av og til da og fått med meg hvordan det går med noen av dere [:)]

Etter egguthentingen min var jeg utrolig oppblåst (så ut som jeg var 4 mnd på veg,hehe..[;)]) og hadde mye smerter..Var utrolig glad for at jeg var sykemeldt en uke, for det trengte jeg!! Jeg var det de kaller overstimulert.. har ikke hørt om noen av dere har opplevd dette? Har dere evt hatt flere forsøk i ettertid og hatt noe av de samme problemene?

Jeg skal ha fryseforsøk neste gang i oktober og er spent på om jeg vil reagere på noen av de medisinene som skal tas da eller om jeg evt reagerer på det hormonet embryoet sender ut når det fester seg (som jeg satser på).. Noen som vet?

Så lurer jeg på hvilke medisiner jeg skal ta før fryseforsøket og om noen av dere har fått disse dekket også sammen med de medisinene som ble tatt for uttaket...

Mange spørsmål her og mye rot.. men håper dere har svar på noe??

Ha en god og fruktbar dag [;)]
mvh meg   

Lykke til med neste forsøk, har ikke vært igjennom fryseforsøk selv, sikkert andre som kan svare bedre enn meg.

Men jeg vil gjerne gi deg håp: det har jo vært rene babyboom på fryseforsøk nå, så hev haken og tenk positivt.

Hei, utrolig leit å lese når det ikke klaffer for noen. [:(]

Jeg satt inn en snøbaby på torsdag.
De medisinene jeg går på nå er Progynova. De har jeg fått en del hodepine av.
2 dager før innsetting begynte jeg på Progestan kapsler. [:'(] Ett jæ... klin. Men, men
hva en ikke gjør for å få det største ønsket oppfylt.
Håper du slipper unna bivirkninger.

Fikk beskjed av legen at dette ble dekket, fikk også med noen papiret som jeg skal sende til nav
sammen med kvitteringer.

Ha en fin helg. Klem.

Tusen takk for svar!

Da regner jeg med jeg skal ha progynova jeg også.. Håper på minst mulig bivirkninger av det ja! Slet nok med hodepine av sprayen tidligere... Jeg brukte progestan kapsler på første forsøket mitt også, så de er jeg vant til ;)

Lykke til med rugingen *bobbo*!!
Og Gratulerer igjen til ElinR!! Du gir oss andre håp [;)]

Fortsatt god helg!!

[hr] 

Vil berre ønska deg masse lykke til med fryseforsøket[:)][:)][:)]

Opplevde å bli overstimulert på det første forsøket mitt jeg å! Absolutt ikke noe godt nei. Fikk ikke på meg buksene mine, måtte til og med kjøpe meg en gravid bukse jeg kunne bruke de første ukene etter. Orket ikke se kullsyre engang i frykt for å sprekke[&:] Magen var en ballong, og hadde såååå mye luft i magen som ikke ville ut. Synes jo det var tungt å puste. Kvalm var jeg å, med smerter i magen.
Fikk beskjed om å drikke vann som en helt, gjerne 4-5 liter pr dag. Og ble jo ikke mindre tung i magen av det.
Jeg ble ikke lagt inn på sykehus da. Var veldig redd for det selv. Ble du?????

Neste to forsøkene hadde de lært av denne hendelsen, så da fikk jeg mye mindre puregon, og ul etter bare noen dager. Fikk nøye oppfølging. De sa jeg var billig i drift. hehe. Produserer mange egg for lite puregon. Og det er jo så dyrt som gull[8D]

De vil nok ta hensyn til overstimuleringen din hvis du må igjennom flere uttak. Passe nøyere på, og gi deg mindre dose. Og gjør de ikke det, KREV DET!

Masse lykke til med kommende fryseforsøk[:)]

ORIGINAL: kate

Opplevde å bli overstimulert på det første forsøket mitt jeg å! Absolutt ikke noe godt nei. Fikk ikke på meg buksene mine, måtte til og med kjøpe meg en gravid bukse jeg kunne bruke de første ukene etter. Orket ikke se kullsyre engang i frykt for å sprekke[&:] Magen var en ballong, og hadde såååå mye luft i magen som ikke ville ut. Synes jo det var tungt å puste. Kvalm var jeg å, med smerter i magen.
Fikk beskjed om å drikke vann som en helt, gjerne 4-5 liter pr dag. Og ble jo ikke mindre tung i magen av det.
Jeg ble ikke lagt inn på sykehus da. Var veldig redd for det selv. Ble du?????

Neste to forsøkene hadde de lært av denne hendelsen, så da fikk jeg mye mindre puregon, og ul etter bare noen dager. Fikk nøye oppfølging. De sa jeg var billig i drift. hehe. Produserer mange egg for lite puregon. Og det er jo så dyrt som gull[8D]

De vil nok ta hensyn til overstimuleringen din hvis du må igjennom flere uttak. Passe nøyere på, og gi deg mindre dose. Og gjør de ikke det, KREV DET!

Masse lykke til med kommende fryseforsøk[:)]

Tusen takk for svar Kate! :)

Jeg tror jeg var ganskel heldig jeg da, for jeg var ikke nor kvalm og det gikk ganske greit å drikke.. Det jeg var redd for var at jeg ikke skulle få med meg endringene og symptomene på at jeg ble verre.. Men jeg ble ikke verre og ikke innlagt heldigvis! Var nok som det var..unner ingen at det skal komme enda flere bekymringer i tillegg til alle de vi allerede har... Jeg måtte le litt når jeg så meg selv i speilet da, for jeg så virkelig gravid ut.. Om natta kunne jeg bare sove på siden pga den store magen.. Vi får se på det som en liten forsmak på hvordan det vil bli med en ordentlig mage [;)] -bare uten smertene i eggstokkene.. Håper det skjer snart både for deg og for meg!!!

Tvi tvi videre!!
Lykkestrø fra meg [:)][:)]

Back
Topp