Gifte seg når man er gravid

Chrina89

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg lurer på om noen har erfaringer de ønsker å dele?

Vi hadde egentlig tenkt til å gifte oss i juli. Lokalet er reservert, innbydelsen nesten ferdig og planleggingen godt i gang. Men det var før vi visste at jeg var gravid.
Vi har prøvd i snart to år og fant ut at vi ikke ønsket å vente lenger i tilfelle det klaffet, noe det da plutselig gjorde.
I juli vil jeg være over 5 måneder på vei. Jeg er ikke glad i alkohol, så drikkinga gjør ingenting. Men jeg vil jo helt sikkert ha stor mage.

Er det noen som har erfaringer fra noe lignende? Eller har lyst til å komme med tanker, så er det også helt greit. Vi er veldig i tvil...

Det er den delen av graviditeten man er i best form :-) go for it Jeg hadde ikke tenkt på at det hadde noe å si...

Jeg tenker det ikke har noe å si jeg :)
Jeg er litt gammeldags, ville gjerne være gift før vi fikk barn. Og var fast bestemt på at hvis jeg ble gravid før planen, så måtte vi gifte oss før den babyen kom, haha :-) Heldigvis takk vi å gifte oss før babyen kom, han kommer ti mnd etter bryllupet ;-)

I andre trimester er man stort sett i veldig fin form. Og jeg tror dagen kan bli like fin som gravid. Det "verste" blir om kjolen passer?

Jeg hadde uansett ikke avlyst noe enda, ikke for å være pessimist, jeg er bare realist. Man vet jo aldri hva som kan skje!

Jeg har troen på at dere får en strålende bryllupsdag med kul på magen jeg ;)

Jeg tenker det ikke har noe å si jeg :)
Jeg er litt gammeldags, ville gjerne være gift før vi fikk barn. Og var fast bestemt på at hvis jeg ble gravid før planen, så måtte vi gifte oss før den babyen kom, haha :-) Heldigvis takk vi å gifte oss før babyen kom, han kommer ti mnd etter bryllupet ;-)

I andre trimester er man stort sett i veldig fin form. Og jeg tror dagen kan bli like fin som gravid. Det "verste" blir om kjolen passer?

Jeg hadde uansett ikke avlyst noe enda, ikke for å være pessimist, jeg er bare realist. Man vet jo aldri hva som kan skje!

Jeg har troen på at dere får en strålende bryllupsdag med kul på magen jeg ;)
Jeg har også egentlig tenkt at jeg vil være gift først. Men er redd for kjolen. Da må jeg i så fall kjøpe den ganske seint :P

Jeg har egentlig ikke lyst til å avlyse noe før jeg er 12 uker, siden jeg har mistet før og er redd for at det skjer igjen. Men ettersom vi hadde planer om sommerferien så bør vi nok sende ut invitasjoner ganske raskt sånn at folk ikke bestiller ferier den datoen.

Vi er mest i tvil fordi jeg vil være 5 måneder på vei, men egentlig burde det jo ikke ha så mye å si :) Men vi har ikke sendt ut innbydelser, derfor kan vi også vente med det.

Er mange som gifter seg som er synlig gravid. Eneste som stopper dere er dere. Jeg personlig syntes ikke det er noe problem. Jeg er 12 uker dagen etter bryllupet.

Kjør på Lag rom for at du kan trenge litt hvile og kos deg så mye du kan. :)

jeg hadde tenkt at jeg ville giftet meg før jeg ble gravid, men sånn blir det ikke :P
vi er ikke forlovet heller, men vi har vært samboere lenge. :D
Økonomien har vært litt trang frem til nå, så hadde ikke hatt råd til det på en stund uansett.. :P

Så da blir det kanskje om noen år :P

Jeg gifta meg 5 dager før jeg fikk min lille skatt for 2 år siden. Null problem det, selv om det var noe spenning i om jeg faktisk ble å få det til eller ei. Men tenkte da at de som var invitert kunne kose seg med maten og feire fødselen lell...(skal sies at vi ikke hadde storfeiring altså.. det turte jeg ikke så mange dager inntil termin.. men vi var nærmeste familie) Jeg elska å ha mage den dagen, og jeg fremheva det jeg kunne nettopp fordi jeg hadde mage. Så jeg sier bare go for it!!!!

Jeg ville gått for bryllup! Er det første baby? Når jeg var 5 mnd på vei med førstejenta var ikke magen min veldig stor..det er jo individuelt, men tror ikke kjole blir noe problem, du kan avtale å sy om den/tilpasse den et par uker før bryllupet, så er den jo passe! :-)

Jeg gifta meg 5 dager før jeg fikk min lille skatt for 2 år siden. Null problem det, selv om det var noe spenning i om jeg faktisk ble å få det til eller ei. Men tenkte da at de som var invitert kunne kose seg med maten og feire fødselen lell...(skal sies at vi ikke hadde storfeiring altså.. det turte jeg ikke så mange dager inntil termin.. men vi var nærmeste familie) Jeg elska å ha mage den dagen, og jeg fremheva det jeg kunne nettopp fordi jeg hadde mage. Så jeg sier bare go for it!!!!
Her er planen en veldig stor fest, men så er ikke jeg nesten fødeklar heller, så det skal nok gå fint :)

Jeg ville gått for bryllup! Er det første baby? Når jeg var 5 mnd på vei med førstejenta var ikke magen min veldig stor..det er jo individuelt, men tror ikke kjole blir noe problem, du kan avtale å sy om den/tilpasse den et par uker før bryllupet, så er den jo passe! :-)
Det er første baby, ja. Det var smart, det kan jeg gjøre. Så vet jeg at den vil passe :)

Takk for alle svar, dere er supre! Hjelper å få bekreftelser fra andre om at det har gått bra før. Det blir nok bryllup på oss i sommer :) Det er vårt første barn, så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente gjennom graviditeten. Men som flere sier her, så er det denne perioden som er best i løpet av de ni månedene, så da satser jeg på det :) Dårlig kan jeg jo bli uten å være gravid også. Gleder meg! :D

Det er jo som nevnt over her ofte den tiden i graviditeten at man føler seg i best form og man pleier ikke ha veldig stor mage i 5. måned. Gå for det :)

Større sjanse for at jeg er dårlig som er 3 mnd på vei når jeg gifter meg enn du som er 5. Kjole ordner seg alltid! Nyt dagen, mannen, magen og alt :-D

Sniker litt jeg!

Vi gifta oss da jeg var i uke 32 med første, også i juli. Det var ikke noe problem, eneste utfordringen var å få kjolen tilpasset.
Men hadde ei fantastisk sydame som målte meg en uke før bryllupet og tilpasset kjolen samme uke slik at den ikke skulle bli for liten. :)

I ettertid er jeg kjempeglad for at vi gifta oss før vi fikk barn. Så kunne vi kun fokusere på oss selv og hverandre den dagen, ikke tenke på barnepass og vi reiste på bryllupsreise rett etter bryllupet uten å tenke på barn. :)

Back
Topp