Gifte/forlovede

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Hvordan fridde du/mannen? ♡

Vi satt i bilen utenfor et kjøpesenter da han plutselig sa "vil du gifte meg med deg" :p

Egentlig så var det meg. Jeg hadde skrevet et dikt til han der jeg hadde nevnt at han var den jeg en dag ville gifte meg med. Han spurte meg om det var et frieri. Jeg hadde jo ikke helt tenkt det slik, men dette satte jo i gang situasjonen der vi begge bestemte oss for at vi gjerne ville gifte oss med hverandre, så vi ville gjerne forlove oss nå. Vi kjøpte ringene og leverte de til gravering. Dette var 12.mai 2007, så jeg regnet jo med at den datoen ble gravert. Gikk og ventet på å skulle få hentet ringene, men mannen hadde lagt en egen plan :p
17.mai etter å ha sett på bytoget så førte han meg bort til en liten bro i byen som vi har stått på mange ganger og sett utover havet. Der gikk han ned på kne og fridde (med ringen som han hadde i ettertid avtalt med gullsmeden skulle graveres med datoen 17.mai). Han sa at selv om vi hadde forlovet oss så ville han gjøre det skikkelig :) Så regner 17.mai som vår forlovelsesdag ;)

Han hadde planlagt å fri etter kino og hjemmelaget hummer middag, men jeg var så trøtt at det ble bare søvn den kvelden. :p
Så morgenen etter disket han opp med frokost og ble kjempenervøs.
Da skjønte jeg hva som var i gjære og tror jeg sa nei,nei, nei, ikke..
:p
Men han gjorde det og heldigvis hadde jeg vett til å svare ja. :D

Ringen hadde han spart til i et år og designet selv. :)
Silkematt ned en kunstig diamant og to onyx. Den kunstige diamanten var laget av noe som falt fra verdensrommet og hadde en historie bak seg :) Han hadde lagt mye arbeid i dette og han er bare verdens beste akkurat for meg og min familie. <3
Dette var 19 november for to år siden.
I september kunne vi feire 1 års bryllupsdag :)

I 2010 Dagen etter min bursdag skulle jeg få spadag og middag ute. Etter middagen kjørte han meg en plass vi brukte å være mye. Hadde han ikke fridd da hadde han fått bank. Ut i skogen i finstas etter middagen. Men jeg skjønte/håpet. En passelig nervøs mann altså. Ned på kne i skogen og fridde. Jeg var mer redd for å ikke bli fridd til. For jeg hadde sagt tydelig i fra at jeg skulle aldri gifte meg med en gang vi ble sammen. Noe jeg angret veldig fort på sieen jeg fort skjønte at det var og ble oss.

Om 2 mnd har vi vært sammen i 7 år og gift i 2.

Han fridde på en restaurant på valentinesday (selvfølgelig - klisjé ;)) Gikk ned på et kne med ring og greier. :) Giftet oss 7 år senere, trege vi - hehe.

Har nå vært sammen i over 9 år, gift i straks 2.5. :Heartred

Jeg elsker julen over alt på jord.

Julaften for tre år siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte lete på juletreet etter en ny juletrepynt. Der fant jeg ei ringeske med en diamantring inni. Når jeg snudde meg rundt sto han på kne og fridde :rolleyes:

3 dager senere fant vi ut at vesla var på vei, så det ble bryllup med stor mage :p

Jeg fridde når vi lå i sengen og holdte om hverandre før vi skulle sove. Han tok ikke hintet, vi snakket om det en uke senere på en biltur og han mente selvfølgelig at det var et ja som skulle ha ploppet ut av han den dagen. Så vi har datoen da jeg fridde, selv om han var litt treig, hehe :)

Forlovelsesringene fikset vi dagen etter og fikk dem i romjulen i fjor (de ønsker vi å bruke som gifteringer også, bare legge til datoen). Blir litt spennende å se om lille kommer til verden før eller etter årsdagen ;)

Fridde da vi var på ferie i Roma, gikk ned på kne med ring i hånda. Gifter oss neste år, da har vi vært sammen i 9 år.

Samboeren min spurte meg et par dager før bursdagen min om jeg kunne ta med lillegutt til mamma og overnatte der i noen dager. Han sa han hadde kjøpt en stor gave til meg som jeg ikke fikk lov til å se før selve dagen min. I tillegg spurte han om jeg kunne høre med mamma om hun kunne passe lillegutt på bursdagen min. Til tross for nysgjerrigheten min gjorde jeg som han sa og mamma sa også ja til å være barnevakt. Jeg kunne ikke skjønne hva han hadde kjøpt til meg som skulle være så stort og ble mer og mer nysgjerrig :P Da dagen endelig kom og jeg kom hjem, ble jeg møtt utenfor av min kjære som hadde pynta seg og stelt seg. Han fulgte meg inn, og idet vi kom inn i gangen så jeg den fineste og mest romantiske lille restauranten for to som han hadde stelt istand for oss. Han hadde handlet nye møbler, tent masse stearinlys og pynta med mange røde roser :) Han hadde også fått en kompis, som er kokk, til å lage et fantastisk måltid til oss. Etter maten skulle han bare inn å hente dessert til oss (trodde jeg) og så kom han inn og satt seg ned på kne og fridde til meg :) :) Etterpå ble det dessert med champagne, jordbær og sjokolade :D

Jeg er faktisk skilt, men tillater meg å svar likevel. ;)
Det var Valentines, og selv om vi vanligvis ikke feiret (sånne superkommersielle høytider)så hadde han tjent litt ekstra på vikarjobbing og ville overraske meg med noe.
Han sa ikke noe om hva det var, jeg fikk bare beskjed om å kle meg praktisk men pent og ut bar det.
Overraskelsen viste seg å være Valentinesmiddag på Theatercaféen, noe som jo var veldig romantisk og fint.
Jeg var likevel litt irritert fordi han hadde vært ute med venner av oss kvelden i forveien og var blek og kaldsvettet og - tenkte jeg - tydelig fyllesyk.
Også var han skikkelig opphengt i at en kelner hadde knust et glass like ved bordet vårt, og det tok tid før det ble fjernet.
Den EGENTLIGE grunnen til at han var blek og svett og kald på hendene - og opphengt i knust glass på gulvet - kom jo for en dag da vi kom til kaffen, og han reiste seg, tok noe opp fra lommen og knelte ved siden av stolen min før han fridde på eksemplarisk vis. :Heartred
Jeg sa "Ga-ha-JA!" og så satt vi der med stjerner i øynene og bare smilte til hverandre før kelneren plutselig kom bort med to glass champagne - fra paret ved nabobordet, med alle komplimenter og lykkeønskninger for fremtiden. :D

Tok meg HELT på sengen, jeg hadde ikke forventet noe på lenge enda (vi hadde snakket om det litt på spøk i starten av forholdet, at om vi fremdeles var sammen etter fem år så ble han vel nødt til å fri; han nøyde seg med 3 1/2 år ;) ) og grunnen til at han var ute med venner kvelden før var for å få peptalk og støtte siden han var livredd for at jeg ikke skulle si ja. :)

Nå er vi som sagt skilt, men fremdeles gode venner og foreldrepartnere, og jeg var i bryllupet til ham og den fantastiske nye kona hans sammen med sønnen vår. :)

Fridde da vi var på ferie i Roma, gikk ned på kne med ring i hånda. Gifter oss neste år, da har vi vært sammen i 9 år.
Vi var og på ferie i Roma. Vi sto på toppen av Vatikanet og så ut over byen, da han midt i trengselen med folk der oppe, gikk på kne. Uten ring da(heldigvis for meg, han har ikke verdens beste smak på smykker).
Dette var i oktober, og vi giftet oss i november året etter.

Han fridde til meg den første kvelden i vært nye hus :D på dagen ett år senere giftet vi oss på Hawaii.

Han fridde på valentines day i 2007. Middag på restaurant, tur i solnedgang på stranden, og ned på kne <3

Gifter oss neste år, etter 10 år sammen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp