Gi romtemperert mm?

ønsker&håper

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hei! Håper noen har svar til meg :-))

Hvordan er det med morsmelk som har blitt varmet opp (da stått i kjøleskapet noen timer), men ikke blir spist opp. Kan mini da drikke denne melken om to timer da? Altså romtemperert?

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror det går bra så lenge du ikke varmer den igjen.

Vi varmer ikke opp to ganger.. Har den vært i kjøleskap eller fryser og blitt varma en gang, så holder det. Tenker du ødelegger en del viktige stoffer om du varmer opp for andre gang.. For det er jo en "fersk" vare, selvom mm kan stå 8 (?) timer i romtemp.. Står en del i spedbarns boka :)

Okay. Så om han ikke spiser opp etter den er varmet kan jeg ha den i kjøleskap å la den bli romtemperert ? Haha, inn med teskje ! :p Så lenge dette skjer innen 24t ?!

Fersk morsmelk/oppbevaring i kjøleskap

• Melk som skal brukes innen 6-8 timer kan stå i romtemperatur. Dersom den skal oppbevares lengre, bør den settes i kjøleskap eller fryser så raskt som mulig.
• Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
• Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.

(Ammehjelpen.no)

Men gir dere da melken "kald" eller kaster dere resten?

Oppvarmet melk kunne stå 30 minutter etter den har fått romtemp om den ikke ble spist da skulle den tømmes ut fikk jeg beskjed om. Setter du den i kjøleskap igjen for så ta den ut så blir jo det en ny oppvarming.
Trist å tømme ut melka man har jobba hardt for :( men basselusker liker vi ikke!

Ok :-) takk for svar alle sammen!

Back
Topp