Gi flytende medisin?

PrinsessaMi

Gift med forumet
Gi meg tips til hvordan dette kan gjøres uten å måtte "sloss" vær så snill!!!

Ho nekter å drikke, prøver på sprøyte, men mye kommer ut igjen...

hvis du legger barnet litt bakover, og sprøyter inn langt bak i den ene siden så skal det ikke være så lett å få spyttet det ut...

ORIGINAL: Trikken

hvis du legger barnet litt bakover, og sprøyter inn langt bak i den ene siden så skal det ikke være så lett å få spyttet det ut...

Sign.. Og etter et par ganger skjønner barnet at det ikke har noe for seg å sloss [:D] Hva slags medisin er det?

Eneste mulighet til å få flytende medisin i snupp er å blande det inn i en flaske med varm melk eller biola. Da går det ned som bare det.

vi sleit vi også.. spytta ut nesten alt! holdt på å sette i halsen og hylte og skreik som bare det.. helt til vi kom til besteforeldrene, og de ga han... da svelget han medisinen med et smil...!!

Blander det i youghurt vi[:)]

På apoteket har jeg sett en sånn smokk med medisinsprøyte i, eller noe sånt. Altså, de sutter på smokken, og man "skyver" inn medisinen [:)]

ORIGINAL: Maelle

Sign.. Og etter et par ganger skjønner barnet at det ikke har noe for seg å sloss [:D] Hva slags medisin er det?

er en antibiotika kur.

ORIGINAL: PrinsessaMi

ORIGINAL: Maelle

er en antibiotika kur.

Aha, da kan jeg jo dele min erfaring.. Har hatt utallige kurer til mine..

Om det er Amoxillin eller Weifapenin så hadde det absolutt ingen betydning hvordan jeg fikk det i dem, det lille de klarte å svelge kom i retur ganske fort (sterkt for magen)..
Nå passer jeg på at vi får Imacillin eller Keflex, da er det ingen problemer å få det i dem.. Bruker engangssprøyte og gir en liten godsak etterpå [:)]

Men dette er vel penicillin, vet ikke om andre antibiotikum.. Hvis det er noe annet bør du høre med legen før du evt. blander det ut i saft/melk/juice, er ikke alle som kan blandes..

Tror ikke det er farlig å blande ut i saft eller melk... 2 åringen klarer jo å spytte ut ja[:D][:D][:D] Det skal ikke være lett [;)] Hva med premier?

her får ungene medisinen på sprøyte i handa, men beskjed om ja denne er vond hvis den er det, og løfte om litt lakris for å fjerne smaken med en gang de har tatt den...
men så er de begge vant til flytene medisin på daglig basis, da..

Back
Topp