Gi flaske når barnet er utålmodig med puppen?

Agnete

Forumet er livet
Jeg skal bort snart og da må min kjære gi flaske, er litt redd for at dette vil ødelegge ammingen. Her er babyen utålmodig når det begynner å bli "tomt" og melken må da jobbes litt mer for. Dette er da spesielt på kvelden da vi ammer hyppig. Resten av dagen så kan babyen bare åpne munnen å det renner inn :p
Og siden babyen er utålmodig med puppen så er jeg litt redd for at flasken vi ødelegge da den krever lite jobbing for å få melk.
Hva er din erfaring?

Hvor gammel er han/ henne? Jeg ga flaske til babyen når han var rundt 6 uker i forbindelse med såre brystknopper. Han ble alder forvirret av det. Men du kan jo eventuelt kjøpe sånn flaske som babyen må suge på samme måte som på brystet ? Tror den het Mendela?

Hvor gammel er han/ henne? Jeg ga flaske til babyen når han var rundt 6 uker i forbindelse med såre brystknopper. Han ble alder forvirret av det. Men du kan jo eventuelt kjøpe sånn flaske som babyen må suge på samme måte som på brystet ? Tror den het Mendela?

Babyen vil være rundt 6-7 uker når jeg skal bort..
Den har en slik rar tut den? Kanskje prøvd den ja :)

Om det kun er flaske en gang innimellom og med det minste hullet tror jeg ikke det gjør noe. Å begynne å gi flaske på kvelden er drepen for melkeproduksjonen. Det er flere grunner for at barn er urolige på kvelden. Bla så er melken fetere men også i mindre mengde, mer mettende for kvelden. Det står om det på ammebloggen Ingebjørg og på ammehjelpen.

Om det kun er flaske en gang innimellom og med det minste hullet tror jeg ikke det gjør noe. Å begynne å gi flaske på kvelden er drepen for melkeproduksjonen. Det er flere grunner for at barn er urolige på kvelden. Bla så er melken fetere men også i mindre mengde, mer mettende for kvelden. Det står om det på ammebloggen Ingebjørg og på ammehjelpen.

Ja, vet hvorfor de er slik. Men siden babyen er så urolig når det ikke fosser så er jeg redd flaske vil ødlegge. Da den krever mindre jobb. Nei skal kun gi flaske når jeg ikke er hjemme ;)

Jeg har hatt litt lite melk begge gangene, og måtte da supplere med mme litt i løpet av dagen. Min erfaring er dessverre at de begge skjønte fort at flaska gjorde nesten jobben av seg selv, det kom mer og fortere fra den enn fra puppene, så da ville de ikke ta pupp til slutt :(

Ja, vet hvorfor de er slik. Men siden babyen er så urolig når det ikke fosser så er jeg redd flaske vil ødlegge. Da den krever mindre jobb. Nei skal kun gi flaske når jeg ikke er hjemme ;)
Melka flommer jo på dagtid - det er vel forskjell mellom dag og kveld babyen reagerer på?

Melka flommer jo på dagtid - det er vel forskjell mellom dag og kveld babyen reagerer på?

Jeg tenker ikke så mye på at babyen er utålmodig på kvelden, slik har de alle vært og det er jo de fleste. Da vil babyen ha pupp oftere og melken er andeledes enn på dagen. Jeg har for mye melk så her bare renner det fra morgen til tidlig kveld, og babyen blir da ekstra sint på kvelden når det kreves litt jobb for å få melk. Sånn er det, og slik blir det :)
Jeg skal bort og da må vi bruke flaske på kveldstid. Den renner fortere enn min melk så er redd for at den ene kvelden vil ødlegge ammingen. Så da lurte jeg på andres erfaringer ang dette :)

Tviler litt på det, da babyen brekker seg av alt som ikke er pupp :eek: Hihi
Men må prøve, tror den fulgte med pumpa :)
Jeg brukte MAm med et hull til min forresten, den skjønte han veldig raskt. Måtte bare klemme litt melk ut :)

Flasken ødela ingenting her, han var ikke interessert i det :p
Med en så liten baby ville jeg kanskje gitt melk på kopp om jeg var usikker på om flaske kunne forstyrret ammingen.

Minsten min måtte få flaske en periode da han var tre måneder og i vårt tilfelle gikk det veldig fint - det gikk ikke utover ammingen. Her var det til og med snakk om hele dager, ikke bare på kvelden, og da hadde jeg i forkant jobbet grundig for i det hele tatt få ham til å ta brystet :)

Det er min erfaring, håper det går greit hos dere også!

Med en så liten baby ville jeg kanskje gitt melk på kopp om jeg var usikker på om flaske kunne forstyrret ammingen.

Ja, det er jo en mulighet å forsøke kopp først dersom du er usikker :)

Litt usikker på om det kan bli litt mye styr for min kjære. Vi får se hva vi gjør :) Vi har ikke prøvd flaske heller ikke sikkert babyen tar den :o

Det er ikke styrete å gi på kopp/ et lite medisinbeger da :D
Eller en sprøyte!

Det er ikke styrete å gi på kopp/ et lite medisinbeger da :D
Eller en sprøyte!

Når babyen drikker ca 150 ml så blir det litt styr :p
Vi måtte gi dette til mellomste da han nektet flaske og det var da min kjære som ga. Han er veldig klar på at det var litt styr og babyen ble ikke skikkelig mett. Derfor er jeg litt usikker på om vi skal gjøre det igjen og da bare for en kveld..
Vi får prøve den flaska til medela først, kanskje den kan fungere :)

Når babyen drikker ca 150 ml så blir det litt styr :p
Vi måtte gi dette til mellomste da han nektet flaske og det var da min kjære som ga. Han er veldig klar på at det var litt styr og babyen ble ikke skikkelig mett. Derfor er jeg litt usikker på om vi skal gjøre det igjen og da bare for en kveld..
Ja, det skjønner jeg jo. Men om babyen da ikke tar flaske, og er supersulten, så finnes det veldig greie alternativer som er anbefalt når de er små :)

Ja, det skjønner jeg jo. Men om babyen da ikke tar flaske, og er supersulten, så finnes det veldig greie alternativer som er anbefalt når de er små :)

Det er jeg helt enig med deg i altså :)
Tror bare min kjære mener da at det er kanskje lettere om jeg blir hjemme :p Hihi

Back
Topp