Gi brød for første gang

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hei!
Jeg er veldig usikker på hvordan jeg bør gå frem for å gi mini brød med feks leverpostei. Er livredd hun skal sette i halsen:(

Hvordan gjør dere det? Bittebittesmå biter? Skorpe de kan gange på?
Hvordan brød gir dere?

:)

Grovt brød :) vi startet så smått da han var 6 mnd gammel, da fikk han skorpe for å ha noe å tygge på ift gommen. Tok ikke lange tiden før han fikk brødbiter. Smurte pålegg veldig tynt på. Bitene var veldig små og tynne. Også økte jeg str på bitene etterhvert. Nå spiser han relativt store biter, også med skorper!

Får ulikt type grovt brød her, både hjemmelaget og kjøpt.
Får biter på str. med min lillefingernegl. Hun setter lett i halsen, så har de så små enda.
Hun liker brød veldig godt

Begynte med ganske små biter, men de ble fort større:) kommer det en for stor bit så ser jeg hun sliter med på tygget den og deler den for henne:p men kan også godt gi henne en kvart skive i hånda som hun får i seg mesteparten av:)

Her får hun alle typer brød. Pleier å dele en skive i 4. Når eg begynte delte eg den i to og tok av skorpen men fant ut at den kan være på og skjærer i 4. Eg tar på plantemargarin eller avokado mos :)

Gir små biter, men de har blitt større siden jeg gav første gang. De skal være bra store før det setter seg fast.:) blir fort myke av spyttet. Skorpe tør jeg ikke gi enda tilfelle han får av store biter.

Back
Topp