Gi bort/selge babyklær?

Jeg har tatt vare på det som var hjemmestrikket ellers er alt gitt bort eller kastet. Angrer ikke i det hele tatt. Nå har jeg kun et barn så hvis jeg skal bli gravid igjen må alt kjøpes på nytt. Dette ser jeg positivt på da det var noe jeg synes var koselig sist og ser frem til å gjøre det igjen ved en evt graviditet :)

Jeg har en bærepose med tøy som mamma har tatt vare på! Som jeg da brukte for 29 år siden... Veldig glad for å kunne bruke kjolen jeg hadde på min ettårsdag til jentungen sin ettårsdag, men det er vel eneste plagget jeg har brukt av alt.. Kan ikke forstå om det er deg fineste mamma har tatt vare på, for da hadde ikke jeg mye fint tøy.... :p jeg tar vare på alt for mye selv, sykt vanskelig å velge ut "det viktigste"!

Jeg er nå 26, og mamma fant frem endel klær som jeg brukte som liten da lillemor kom til verden :-) Jeg synes det var utrolig koselig! Morsomt å se, og veldig morsomt å bruke på datteren.

Min mor hadde tatt vare på MASSE og gledet seg så til å se det igjen. Gjett om skuffelsen var stor, hehe:p strikketøyet som ikke var slitt var ok, men alt annet var gulnet og fælt. (Barndom på 90-tallet) Det var ikke noe hun ønsket å se barnebarnet sitt i:p

Her tok jeg vare på det meste etter største fordi jeg visste vi ville ha en til. Nå har vi fått nr. 2. Ble en gutt denne gangen så ikke så mye vi fikk brukt etter snuppa. Blir å ta vare på de mest spesielle klærne etter begge ungene. Slikt som prematurklærne til snuppa og det som er hjemmestrikka. Resten blir jeg å gi bort/selge etterhvert. Har to mindre søsken som er gravide som snart kommer for å se om det er noe de vil bruke til sine babyer.

Tar vare på spesielle plagg og strikka tøy inntil videre. Ellers så gir jeg bort det meste og noe selges.
Har litt klær fra jeg var liten og noe har blitt brukt. Men det meste var kjoler, bluser o.l Så det har ikke blitt brukt til guttene :)

Vi brukte baby klærene til mannen min fra han var liten, synest det var koselig.

Eg kommer til og spare på noe kanskje ikke alt

Da vår første ble født fikk vi mye klær i de fleste aldersgrupper av hele slekta og det var ganske kjekt det.
For vår egen del har vi rett og slett ikke plass til å beholde noe som ikke blir brukt selv om vi kanskje ikke er på siste baby. Så vi har gitt bort det meste til min søster som venter sin første, så selger vi eller gir bort resten etterhvert som ungene blir større :)

Back
Topp