Gi bort klærne....nei!!

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Må bare få det ut!! Jeg irriterer meg så grønn og blå over alle som sier at nå som jeg får gutt så kan jeg gi bort babytøyet til datteren min til noen andre som skal ha jente. Hvorfor det???!! Kanskje jeg får jente hvis vi går for nr 3 en dag. Eller så vil nok datteren min sette pris på de klærne når hun blir voksen og kanskje får en datter. Mamma har spart på alle mine babyklær. Det var så koselig å bruke noe av det på datteren min.
Søsteren min og et par venniner som har gutter fra før venter barn, men de vet ikke enda hva kjønn det blir. Og det er så mange som sier at det passer godt hvis de får jente sånn at de kan overta jentetøyet mitt og jeg kan få deres guttetøy. Jeg er positiv til gjenbruk. Men jeg er ikke interessert i å bytte babytøyet. Kjenner det stikker i magen hver gang det blir nevnt!! Jeg er i full gang å handle klær til lillegutt i magen. Så kan jeg si at jeg trenger ingenting.
Måtte bare få det ut!! Kanskje jeg er en utakknemlig megge :p

Skjønner tankegangen din, hadde blitt irritert selv. Er jo heller ikke sikkert at du liker klærne de har hatt til sin sønn. Men det er vel alltids noe klær som kanskje du ikke liker eller som er godt brukt som du kunne gitt bort til de hvis de absolutt mener at de må få av deg. Bare et forslag :)

Er egentlig helt enig med deg! Jeg sier det samme til dem rundt meg: pass nå på at dere ikke gir vekk klær deres barn vil ha når de blir voksne!
Ett par andre ting...folk har forskjellig smak, folk har forskjellig syn på kvalitet, folk har forskjellig syn på hva de føler de kan kreve av andre og folk har forskjellig syn på hva de fortelle gravide kvinner. Gjør det du føler er rett og forstår de ikke det, så er det vel egentlig strengt tatt ikke din feil :p :D

Det er det som irriterer meg mest! At folk skal ha så mye meninger om alt. Blande seg. Har iallefall lært at det er MYE man ikke sier til en gravid. Og når det kommer til klær så har man forskjellig smak. Klart noe kan byttes eller lånes ut. Men det skal være på eget initiativ. Fks vinterdress til baby på 2 måneder kan man jo låne hverandre siden de vokser så fort og dresser koster så mye. Men åhh. La oss finne ut sånn på egenhånd!

Folk får gjøre som de føler for og andre bare la være å anbefale det ene eller andre.

Gjør det som føles rett for dere!

Jeg er av typen som ikke klarer å ha masse greier i hus som ikke er i bruk.
1 år uten å være brukt = ut! Enten via salg, ved å gi bort eller i verste fall i søpla. Hva det måtte være.

Jeg er også for gjenbruk og har for lenge siden innsett at det som ser ok ut i dag ikke nødvendigvis gjør det om 2-3 år.

Også er det dette med smak, den endrer seg - ikke bare for andre men også for deg ;)

Når det gleder tøy etter Jr så har vi hele veien arvet bort så og si alt til en gutt som er 7 mnd yngre enn gutten vår.

Det eneste vi har beholdt er tøy med sentimental verdi eller tøy som er sydd/strikket av familie. Har ca 1 libero bleie eske med klær på 3 år.

Noen få plagg var nøytrale nok til at vi kanskje kommer til å ha de på lillesøster.

Jeg kjøper for tiden brukte klær og sorterer ut det vi liker/vil bruke til lille også arver jeg videre bort det tøyet som vi ikke vil ha. Tipper at det utgjør 1 del til jenta vår og 2 deler arves videre bort.

Siden vi ikke har masse familie og venner med småbarn så føler jeg at det var rett å finne noen andre i samme situasjon som oss som ville arve etter oss. Eneste kravet var at de igjen arvet videre bort det som fortsatt kunne brukes når de var ferdige med tøyet .

Jeg er av typen som ikke klarer å ha masse greier i hus som ikke er i bruk.
1 år uten å være brukt = ut! Enten via salg, ved å gi bort eller i verste fall i søpla. Hva det måtte være.
.

Jeg er også sånn som må kvitte meg med ting. Men - et tips dersom du ikke har noen å selge/gi bort til: Krisesentrene tar imot klær, leker og utstyr til både voksne og barn. Andre alternativer er Fattighuset, Fretex osv. Så slipper vi å kaste fullt brukbare ting som andre kan bruke :) Helsestasjonen i min kommune har en helsesøster som samarbeider med krisesenteret, hun tok alle mine arveposer med klær og leker med til deres hemmelige adresse. De ble kjempetakknemlige, og jeg ble kvitt det jeg ikke trengte :)

Jeg er enig i at det er koselig å ta vare på klær til neste generasjon, men søstera mi fikk en attpåklatt og hadde tatt vare på klærne etter de to første. Da hun tok fram klærne igjen var mye av det utdatert, slitt, i dårlig forfatning - bare av å ha vært gjemt bort. Jeg vil spare på ullklær eller det som er litt finere, men ellers vil jeg heller at andre skal bruke resten istedet for at det blir ødelagt...... Men opp til hver enkelt!

Jeg har gutt, og får nå jente. Har alle klærne fra gutten. Lillesøster kommer til å bruke endel blått hun ihvertfall. ;)

Skal sortere litt, og ta vare på de klærne som var spesielle. Resten skal jeg gi bort til de som vil ha.

Jeg er en samler, samler på alt av klær, så nå må jeg ta tak og sortere litt:)

Jeg har gutt, og får nå jente. Har alle klærne fra gutten. Lillesøster kommer til å bruke endel blått hun ihvertfall. ;)

Skal sortere litt, og ta vare på de klærne som var spesielle. Resten skal jeg gi bort til de som vil ha.

Jeg er en samler, samler på alt av klær, så nå må jeg ta tak og sortere litt:)
Du er heldig at det er gutt før jente. Jenter kan fint ha klær etter gutt. Men gutter kan ikke ha rosa kjoler :D

Har blitt litt inspirert av dere og tenker å sortere litt klær idag. Det er sant som dere sier at det holder seg ikke alltid i kvalitet og mote. Skal plukke ut det som kan gis bort og legge vekke det som kan spares. Kan jo være en ide og la de som er interessert få plukke det de liker. Og jeg kan plukke det jeg liker av det de vil gi bort. Men bytte hele kleshaugen blir ikke aktuelt :)

Rosa går egentlig helt fint på gutter...etter en viss alder :p Ville kanskje ikke puttet en 4mnd gammel gutt i rosa tutu :D
I grunnen er rosa kjempefint på menn syns jeg. Rosa skjorte på mørk mann er rålekkert. Synd at rosa på ein måte er forbudt på gutter. Rødt går jo fint. Men rosa tutu må gutter få slippe :D

Rosa går egentlig helt fint på gutter...etter en viss alder :p Ville kanskje ikke puttet en 4mnd gammel gutt i rosa tutu :D

Tja, jo da.. Men da må det være litt guttete rosa tenker jeg.
Ikke så mange rosa klær som passer til jenter og gutter. Er ofte litt andre snitt.

Men er egentlig ikke så veldig tilhenger av rosa skjorter på menn heller. Noen få kler det, men ikke så mange i mine øyne:)

Gjør som du vil, og ikke la deg styre ;)
Har selv fam/slekt som skal prøve å påvirke meg til tider støtt. Eneste de oppnår er at jeg trekker meg unna å gjør motsatt av hva de ønsker. Vi er ikke alle like.

Back
Topp