Gi blod

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Flere som donerer blod her?

Lenge siden sist pga gravidit her men må få ringt dem og hørt om å få donere før vi reiser på tur i august

Jeg kan ikke pga sykdom som ikke tillates når man skal være blodgiver.

Jeg tenkte jeg skulle begynne i november eller noe (da har det gått ett år siden fødsel) :)

Har ikke fått lov tidligere. Men skal prøve igjen.

Jeg får ikke lov selv pga helse, men mannen gir. Han har 0-, så hender han får tlf om han kan komme inn løpet av dagen/morradagen. Også fått spm om å gi andre ting.

Jeg meldte meg egentlig som blodgiver i desember, og fikk time for tester og sånt i starten av februar... men måtte avlyse pga graviditet.
Tidligere har jeg ikke fått gitt blod pga karantene etter tatovering/piercing/partnerbytte. Så får se hvor lang tid det tar før neste gang jeg ikke er i karantene :D

Har lyst. Men blodtypen min, AB-, har de ikke bruk for her i området. Bor på et lite sted, med lite folk (og lite ulykker), så de vil ikke ha. De får ikke brukt det før det blir dårlig.

Har vært blodgiver i flere år, men med tomme jernlagre etter fødsel må jeg vente litt. Har selv fått blod ved to anledninger, og tenker at alle som kan bør gi!

Er blodgiver, men i karantene nå etter graviditet og amming :)
Er også beinmargsgiver og donerte bort stamceller for 1,5 år siden :)

Har lyst. Men blodtypen min, AB-, har de ikke bruk for her i området. Bor på et lite sted, med lite folk (og lite ulykker), så de vil ikke ha. De får ikke brukt det før det blir dårlig.
Så kjedelig. Fordel med et universitetssykehus må være at de forsker på blodet som ikke er "brukenes". Eks om blodgiver blir syk etter tre dager o.l.

Men bra at du ønsker å stille i det minste [emoji4]

Så kjedelig. Fordel med et universitetssykehus må være at de forsker på blodet som ikke er "brukenes". Eks om blodgiver blir syk etter tre dager o.l.

Men bra at du ønsker å stille i det minste [emoji4]
Det er jo greit da. At det blir brukt til noe..!

Ja, altså.. Hadde de hatt bruk for meg, hadde jeg stilt opp.

Skulle gjerne gitt, jeg ble reddet etter første fødsel med 2 poser blod... Og med 0- (eller var det +) så er jeg vel også ganske ettertraktet....

Men jeg har så skrekk for nåler (sikkert som tannlegeskrekk for andre), og svimer av bare av en blodprøve eller crp, så takler ikke sitte med nål i armen i enda lenger tid.... Og med stor nok svimmelhetsprosent bare av et stikk, så er vel jeg helt ødelagt i evigheter av en sånn prosess...

Men jeg er evig takknemlig for alle andre som gir [emoji173]

Back
Topp