Gi beskjed til familien etter fødselen?

Ja her nyttar det ikke å si noet. Huskar me nr 1 åkte eg in å hade bara 2 cm åpning. Fick frågan om eg ville vara igjen eller dra hjem da me bor så næra sjukehuset. Eg drog hjem før eg hade lust å gå litt før meg selv å inte på ett sjukehuset i ett rum / korridor. Da hade han ringt svigermor å berætta att eg hade åkt in men blev sent hjem igen:mad: blev så førbannad før typ alla gick å vænta å ringde å fråga om noet nytt hade hænt.. Kænde press eg. Ikkje nog me det så satt han broren selv nede i kantinen men sin 9 åringe sønn å vænta på att eg skulle føda :mad:. Der hade han træffat på en vænn av oss som hade frågat Va han gjorde i kantinen på en søndag . Jo då der sprer han runt nyheten å allt går runt før eg ens har fødd.
Sånt er så unødvendig og irriterende. Man behøver liksom ikke stresse den fødende unødvendig opp med å sende SMS og mase...når babyen er født får man jo beskjed!

Er en sånn typisk amerikansk greie virker det som, at man ringer rundt og fortelle alle og så sitter de på sykehuset å venter. :o

Sånt er så unødvendig og irriterende. Man behøver liksom ikke stresse den fødende unødvendig opp med å sende SMS og mase...når babyen er født får man jo beskjed!

Er en sånn typisk amerikansk greie virker det som, at man ringer rundt og fortelle alle og så sitter de på sykehuset å venter. :eek:
Tro meg eg sier e typiskt folk som ikkje har bettre før seg æn å setta nasen sinn i andras liv. Hatar sånt. Nå er eg 36 uker imon og broren till mannen skall reisa till mor sin på lørdag og eg fick veta han ska vara i der i 3 uker så hoppas eg føder før han kommer hjem igjen :p

Må ha barnevakt til gutta når tiden er inne, så regner med nyheten om at vi er på føden sprer seg raskt uansett..

Kommer til å ta imot besøk av besteforeldre, tanter og onkler på sykehuset de få timene de har besøkstid. Første dagen etter fødsel vil jeg derimot kun ha storebrødrene der. Synes det er viktig at de får litt tid alene med oss og lillesøster, før alle andre kommer.

Første dagene hjemme tar jeg ikke i mot besøk enkelt og greit. Ønsker litt ro og fred, og tid til å bli kjent med lillemor før alle skal renne ned dørene.
Vet av erfaring at jeg trenger ro de første dagene. Har svigerforeldre som er veldig ivrige på besøk til vanlig også (minst annenhver dag), og det er rett og slett helt uaktuelt.

Back
Topp