Gi barna gode juleopplevelser!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Fortsatt noen dager igjen. Er du i rute, eller er du så stressa at du kan bruke skuldrene som ørepynt? Senk kravene, og bruk heller adventstiden på å skape forventninger sammen med barna. Den sitrende forventningen er den største delen av juleopplevelsen. Sett av tid sammen med barna nå i adventstiden, til å skape deres egne tradisjoner.

Har du noen tradisjoner du ønsker å viderebringe til dine barn? :)

Les artikkelen HER :)

Se en julefilm(de velger) lille julaften og besøke graven til min far og oldeforeldre på julaften før turen går til svigers:happy: Har ikke sånn kjempe mange tradisjoner enda, men det kommer kanskje etterhvert :smug:

Vi baker hver helg og prøver å få med toåringen på å pynte juletre og unngå at minstemann spiser for mye glitter :p

Julegavene er jeg ferdig med [emoji1360] så vi bare koser oss før og etter bhg [emoji5] baker, tegner og har på julemusikk/filmer i bakgrunnen [emoji173]️

Faktisk i rute og prøver og nyte dagene så best vi kan[emoji4]

Jeg skjønner ikke dette stresset. Hva er det folk stresser med?
Her vasker og pynter vi sammen, lager kanelboller vi fryser med til romjula fordi det er noe vi alle liker. Og så pynter vi pepperkakehus og lager pepperkaker.
Hver kveld ser vi julekalender og spiser mandariner.
Prøver å skape mange juletradisjoner og tror jeg klarer meg sånn høvelig bra. Føler iallefall at vi har det rolig og fint :)

Noen av oss er kronisk på etterskudd... Har et rotete hus. Og et ønske om å ikke ha det. Og skal da prøve å rydde og vaske og pynte det sånn helst etter ungene er i seng siden å følge opp lekser og fritidsaktiviteter samt gi dem kveldsmat og middag tar det meste av dagen etter skole og jobb. I desember smetter vi inn kalendertv da, det er koselig tradisjon.

Har juleavslutning med skolen. Korpset, fotballen, kulturskolen og Lucia i barnehagen.

Det sier seg selv at da ender man med å vaske huset i helga da. Mens man helst har lyst å bake. For man rakk ikke over alt. Skulle jo egentlig ta kjellergangene sist uke, men måtte bake kake til en avslutning pg diverse annet samt sovnet vel et par kvelder når jeg la yngstemor så derved tar jeg det i dag.

Men ungene er ute og leker i snøen med venner så de lider ingen nød. De får nyte det for det begynner å bli mildere og regnet kommer etter sigende i morgen eller mandag.

Her vasker og pynter vi sammen, lager kanelboller vi fryser med til romjula fordi det er noe vi alle liker. Og så pynter vi pepperkakehus og lager pepperkaker.
Prøver å skape mange juletradisjoner og tror jeg klarer meg sånn høvelig bra. Føler iallefall at vi har det rolig og fint :)
Tja det skjer mye og jeg liker både rent og pyntet hus men havner bakpå fordi det stadig er noe arrangement

Jeg tenker at jul blir det uansett, prøver å holde det sånn passe ryddig og rent, men har ikke vasket alle vinduene eller vasket noe særlig mer enn vanlig. Jeg er glad i å ha det rent og ryddig, men prøver å ikke la det ta overhånd. Er vokst opp med en vaskemanisk mor, og husker hvor mye jeg hatet at hun stressset så fælt hele tiden, alt måtte være perfekt og vi fikk sjelden ha venner inne, og hvertfall ikke andre steder enn på rommet! Sånn vil ikke jeg at mine barn skal ha det. Sålenge gavene er kjøpt inn og julematen et handlet så tar jeg det meste med knusende ro. Jul blir det uansett, og jeg vil ha rolige koselige dager for både store og små [emoji173]️

Jeg tenker at jul blir det uansett, prøver å holde det sånn passe ryddig og rent, men har ikke vasket alle vinduene eller vasket noe særlig mer enn vanlig. Jeg er glad i å ha det rent og ryddig, men prøver å ikke la det ta overhånd. Er vokst opp med en vaskemanisk mor, og husker hvor mye jeg hatet at hun stressset så fælt hele tiden, alt måtte være perfekt og vi fikk sjelden ha venner inne, og hvertfall ikke andre steder enn på rommet! Sånn vil ikke jeg at mine barn skal ha det. Sålenge gavene er kjøpt inn og julematen et handlet så tar jeg det meste med knusende ro. Jul blir det uansett, og jeg vil ha rolige koselige dager for både store og små [emoji173]️
Veldig enig! :Heartred

Back
Topp