Gi antibiotika

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Uten at mini spytter det ut. Noen forslag? Han er bare 8 måneder og får antibiotika pga ørebetennelse. Er en prøvelse å gi han da han sitter og spytter det ut og gurgler det. Halvparten ender sikkert utfor. Fikk streng beskjed av legen om ikke å gi det i melk eller annen mat hvis han ikke spiste opp alt og det var viktig at han fikk i seg alt. Er flytende

Å blande det i saft var eneste løsning her. Bedre at hun fikk i seg noe enn ingenting. Vi har brukt sprøyte, og holdt fast og klemt for munnen hun har klart å få ut det meste likevel, og ofte spydd det opp igjen også. Så vi blandet litt i all drikken hun fikk... Håpløst system! Er så glad hun har blitt stor og lært seg å svelge piller! :)

Les pakningsvedlegget eventuelt gå og spør på apoteket, noen typer penicillin er bedre å blande med melk/saft, og noen blir nesten fullstendig ødelagt av å bli blandet og må taes fullstendig utenom mat.

Men gå på apoteket og du vil kunne få god hjelp og eventuelt kan de ringe lege slik at dere får ny resept

Legg baby flatt og hold fast men du sprøyter det inn langt bak i munnen. Ikke noe kjekt, men er eneste måten jeg fikk det til når mine måtte ha medisiner..

Få tabletter i stedet for, knus dem og bland dem i syltetøy. Det synes jeg er letteste måten. Vet ikke hvem som kom på at flytende antibiotika som smaker pyton er tingen for babyer og småbarn.

Her funket det å blande med sukkerlake da vi fikk en som var helt motbydelig (weifapenin). Senere har vi fått imacillin (tror jeg), den er mye lettere å få inn. Brukte sånn easytran sprøyte, synes den er bedre enn "vanlig" engangssprøyte.

Sprøyte langt bak. Og blåse dem i ansiktet om de ikke er for gammel til at den refleksen (svelge) er borte

Eldstemann svelger det vi ber ham om, men yngste er et mareritt. Og hun er fire! Å få i henne parscet...

Broren tar smeltetabletter også.

Unger som ikke er vant til å ta medisin er et herk. Fysj, det er ikke noe kjekt

Legg baby flatt og hold fast men du sprøyter det inn langt bak i munnen. Ikke noe kjekt, men er eneste måten jeg fikk det til når mine måtte ha medisiner..
Sånn har vi gjort også. Bedre å holde fast og få det raskt overstått enn at de hyler og skriker i en evighet.

Back
Topp