Gestasjon ved blastocyst

Plexy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Hei!:)
Har fått satt inn en blastocyst i går, og da lurer jeg på: hvordan regner man ut uker og dager, evt termin da? Aldri fått satt inn blastocyst før.
Fikk ikke noe svar fra klinikken, annet enn at termin blir satt på OUL uansett.
Hadde første mensdag 12.oktober, men i følge sånn utviklingstrinn, så skulle det da ikke vært blastocyst endao_O

Uttaksdato er eggløsningsdato dvs du er ifølge graviditetskalender 2 uker på denne datoen. Går du inn på terminkakulator her på babyverden. Kan du legge inn uttaksdato... står dato for unnfangelse og få din forventet termindato

Hei!:)
Har fått satt inn en blastocyst i går, og da lurer jeg på: hvordan regner man ut uker og dager, evt termin da? Aldri fått satt inn blastocyst før.
Fikk ikke noe svar fra klinikken, annet enn at termin blir satt på OUL uansett.
Hadde første mensdag 12.oktober, men i følge sånn utviklingstrinn, så skulle det da ikke vært blastocyst endao_O

Fryseforsøk eller ferskforsøk? Er det ferskforsøk kan du gjøre som beskrevet over her! Legge inn uttaksdag som unnfangelse, syklus 28 dagers lengde og så får du riktig termin! Jeg liker BV sin kalkulator best[emoji5]

Er det fryseforsøk tar du innsettdagen minus 5 dager, og legger den dagen inn som unnfangelse i kalkulatoren! Blastoer er som regel 5 dager når man setter dem inn!

Ved IVF kan man ikke ta utgangspunkt i mensdato (evt bare fryseforsøk i naturlig syklus, men best å ta utifra alder på egget uansett)! Og ved IVF skal egentlig ikke termin flyttes ved OUL, for man vet nøyaktig befruktningstudspunkt! Desverre er det ikke alle leger/jordmødre som forholder seg til dette!

Fryseforsøk eller ferskforsøk? Er det ferskforsøk kan du gjøre som beskrevet over her! Legge inn uttaksdag som unnfangelse, syklus 28 dagers lengde og så får du riktig termin! Jeg liker BV sin kalkulator best[emoji5]

Er det fryseforsøk tar du innsettdagen minus 5 dager, og legger den dagen inn som unnfangelse i kalkulatoren! Blastoer er som regel 5 dager når man setter dem inn!

Ved IVF kan man ikke ta utgangspunkt i mensdato (evt bare fryseforsøk i naturlig syklus, men best å ta utifra alder på egget uansett)! Og ved IVF skal egentlig ikke termin flyttes ved OUL, for man vet nøyaktig befruktningstudspunkt! Desverre er det ikke alle leger/jordmødre som forholder seg til dette!
Tusen takk for svar! Det er fryseforsøk ja, styrt syklus. Tidligere har de bare tint, og sett at det har delt seg før innsett. Så dette ble nytt. Men da vet jeg hva jeg skal forholde meg til hvis det skulle bli positiv test *krysser fingrene*. Skulle dette bli vellykket vil det bli «trilling» til mine andre to barn, som ble befruktet samtidig, og også har vært fryst sammen med dette egget :Heartred

Back
Topp