Gerbera

Årolilja

Forumet er livet
Jeg liker Gerberaer (potteplante) men den bare visner [:(][:(]

Lurte på om dere kansje vet om hvor/hvordan den trives og hvor ofte den skal vannes?
Kan den blomstre på nytt eller er det bare å kaste den nå som alle blomstene har fallt av?

Det er noe jeg gjør som den ikke liker hvertfall!

Jeg vet ikke hvordan den ser ut engang [&:] Hilsen Fruen med anti-grønne fingre [&:]

Jeg er veldig god på å få følgende planter til å gro i min hage:

Lupiner
Løvetann
Sånne prestekrage-greier som mamma sier heter noe annet enn prestekrager men jeg husker ikke hva det var

[:)]

ORIGINAL: MiniSatan

Jeg er veldig god på å få følgende planter til å gro i min hage:

Lupiner
Løvetann
Sånne prestekrage-greier som mamma sier heter noe annet enn prestekrager men jeg husker ikke hva det var

[:)]

hahaha Godt jobba!!!

Er det ingen med grønne fingre her?[:)] Gerberaen min trenger hjelp haha!

Jeez... har du ikke hørt om google du eller? [8|][:D][:D]

http://www.bogront.no/tema/stueplanter/index.html#gerbera

hahaha men hvis jeg venter lenge nok gjør du det for meg![:D] neida, jeg førsøkte først å google men jeg fant ikke denne siden, bare artikkler om gerbera, ikke noe om hvordan de skal behandles[&:]

Gerbera trenger masse vann! Holdes jevnt fuktig, tørkes lett ut ellom hver vanning. På varme dager trenger den kanskje en liten skvett vann hver dag..
Må stå lyst for at knoppene skal få mulighet til å blomstre. Men ikke for mye sollys, da vil den dø ganske så raskt i varmen på denne tiden av året.
Den har vanligvis levetid på 3-4 uker.. Kommer ikke med nye knopper hvis den plantes ut..

Gerbera har det helt ypperlig ute i en krukke hvis den står under tak.. Fin på hagebord osv..[:D]

ORIGINAL: Kluten

Gerbera trenger masse vann! Holdes jevnt fuktig, tørkes lett ut ellom hver vanning. På varme dager trenger den kanskje en liten skvett vann hver dag..
Må stå lyst for at knoppene skal få mulighet til å blomstre. Men ikke for mye sollys, da vil den dø ganske så raskt i varmen på denne tiden av året.
Den har vanligvis levetid på 3-4 uker.. Kommer ikke med nye knopper hvis den plantes ut..

Gerbera har det helt ypperlig ute i en krukke hvis den står under tak.. Fin på hagebord osv..[:D]

Takk! Kansje jeg rekker å redde den siste blomsten hehe[:)]

Gerbera er nesten den eneste blomsten jeg har lært meg navnet på, for jeg synes også at de er så fine[:D]
Men, så var det det med grønne fingre da....er ikke i nærheten en gang.. Vurderer å prøve igjen etter tipsene fra Kluten da..[&:]

ORIGINAL: Årolilja

Jeez... har du ikke hørt om google du eller? [8|][:D][:D]

http://www.bogront.no/tema/stueplanter/index.html#gerbera

hahaha men hvis jeg venter lenge nok gjør du det for meg![:D] neida, jeg førsøkte først å google men jeg fant ikke denne siden, bare artikkler om gerbera, ikke noe om hvordan de skal behandles[&:]

Ja uff jeg er så lettlurt vettu [8D] Neste gang prøver du å google feks "stell av gerbera" så går det litt bedre hehehe [:D]

Back
Topp