Georg?

Georg er øverst på lista over navn til lillegutt, men jeg finner så lite meninger når jeg Googler det. Hva synes dere, får dere noen spesielle assosiasjoner? :)

Det betyr jo "jorddyrker," eller "bonde," i følge Wikipedia, men jeg assosierer det heller med det britiske monarkiet, og kongelige navn er jo ikke dumt å assosieres med. :) (Stort sett da. ;) )

Synes det er fint jeg! :)

Hyggelig at de fleste synes det er fint :-) Lille Georg er nå halvannen måned og kler navnet sitt godt :-D

Farfar hadde Georg som mellomnavn. Jeg liker ikke det navnet personlig, men en person er en person og navnet tilknyttet den personen blir man vant til uansett :)

Så koselig navn. Min teddybjørn og følgesvenn i 19(!!!) år het Georg. Så mannen og storesøsknene har lagt ned veto mot å kalle babyen Georg

Jeg syns det er fint, men assosierer det bare med brannmann sam og peppa gris. Litt miljøskadd kanskje ;) dog litt uvanlig og veldig koselig. Følg magefølelsen.

Mitt førstevalg! Bare så synd samboeren lo rått da jeg foreslo det for noen dager siden. I følge ham var det høyst uaktuelt! Satser på å gradvis prøve å hjernevaske ham i løpet av de neste månedene ;)

Syns igrunn det var et fint navn jeg. Er ikke mye brukt enda heller, såvidt jeg har fått med meg i hvert fall. :)

Mitt førstevalg! Bare så synd samboeren lo rått da jeg foreslo det for noen dager siden. I følge ham var det høyst uaktuelt! Satser på å gradvis prøve å hjernevaske ham i løpet av de neste månedene ;)
Haha, vi har samme problem med et annet navn. Tenkte å lage podkast med hjernevasking om hvor bra navnet er, for så å laste den ned til mobilen hans og sette den på når han sover. :hilarious:

Haha, vi har samme problem med et annet navn. Tenkte å lage podkast med hjernevasking om hvor bra navnet er, for så å laste den ned til mobilen hans og sette den på når han sover. :hilarious:

Haha, glimrende idé! Irriterende når de mannfolka ikke er enige med oss, altså :smiley-angry017

Georg er øverst på lista over navn til lillegutt, men jeg finner så lite meninger når jeg Googler det. Hva synes dere, får dere noen spesielle assosiasjoner? :)
Er ikke ofte man kommer over folk med navnet Georg, jeg har aldri møtt noen med det navnet. Er det jeg var mest opptatt med når d gjalt å navngi lille, at det ikke var så mange med samme navnet.. :p
Synes det navnet var fint jeg :)

Pappa leste Roald Dahls "Georgs magiske medisin" for meg da jeg var lita, så navnet vekker bare gode minner her. :)

Back
Topp