Generelle spørsmål ved prøving.

miniz

Flørter med forumet
Hei. Har et par spørsmål.

Hvor lenge etter P-pilleslutt (cerazette) ble du gravid?

Hvor mange dager tar det fra man får eggløsningsslim til man faktisk har eggløsning?

Kan man få eggløsningslim noen dager etter man evt. allerede har blitt befruktet ved tidligere samleie?

Hvor mange dager etter festeblødning fikk dere positiv test, og på hvilke type test?

Hvordan så deres festeblødning ut?
 
Kan kun svare på eggløsningsslim. Siden det var noe jeg googlet selv igår:happy:
Jeg fant denne infoen på Frøyaklinikken, og syns den var nyttig.
 

Vedlegg

  • 3B09E311-2198-47F7-BC7A-0605EA8B6319.png
    3B09E311-2198-47F7-BC7A-0605EA8B6319.png
    48,8 KB · Visninger: 131
  • 3B9EB6E2-3987-4830-8859-2086C8A95E22.jpeg
    3B9EB6E2-3987-4830-8859-2086C8A95E22.jpeg
    32,3 KB · Visninger: 103
Jeg fikk eggløsningsslim 3 dager etter eggløsning en gang jeg ble gravid, så slimet kan komme etter eggløsning også. Men hovedsakelig kommer det vel før og rundt eggløsning. Har fått det alt fra en uke før, til å så vidt ha det rundt eggløsning.

Fikk festeblødning første gang jeg ble gravid. Litt usikker på om jeg egentlig kan kalle deg blødning, men fikk litt rusten/gulbrun utflod på et dobesøk. Tre dager etterpå fikk jeg svak positiv test. Den graviditeten endte dessverre i en kjemisk (spontanabort før uke 6).
 
Jeg fikk eggløsningsslim 3 dager etter eggløsning en gang jeg ble gravid, så slimet kan komme etter eggløsning også. Men hovedsakelig kommer det vel før og rundt eggløsning. Har fått det alt fra en uke før, til å så vidt ha det rundt eggløsning.

Fikk festeblødning første gang jeg ble gravid. Litt usikker på om jeg egentlig kan kalle deg blødning, men fikk litt rusten/gulbrun utflod på et dobesøk. Tre dager etterpå fikk jeg svak positiv test. Den graviditeten endte dessverre i en kjemisk (spontanabort før uke 6).


Var det en tidlig eller vanlig test du fikk svak positiv på?
 
Hei. Har et par spørsmål.

Hvor lenge etter P-pilleslutt (cerazette) ble du gravid?

Hvor mange dager tar det fra man får eggløsningsslim til man faktisk har eggløsning?

Kan man få eggløsningslim noen dager etter man evt. allerede har blitt befruktet ved tidligere samleie?

Hvor mange dager etter festeblødning fikk dere positiv test, og på hvilke type test?

Hvordan så deres festeblødning ut?


Jeg sluttet på cerazette 18 november 2019, enda ikkw blitt gravid og har fortsatt uregelmessige sykluser... De tre siste syklusene har vært på 42, 24 og 36 dager! Har tr nå så håper det kommer en liten spire <3 Men om det ikke gjør det håper jeg at syklusen begynner å bli regelmessig :)
 
Hei. Har et par spørsmål.

Hvor lenge etter P-pilleslutt (cerazette) ble du gravid?

Hvor mange dager tar det fra man får eggløsningsslim til man faktisk har eggløsning?

Kan man få eggløsningslim noen dager etter man evt. allerede har blitt befruktet ved tidligere samleie?

Hvor mange dager etter festeblødning fikk dere positiv test, og på hvilke type test?

Hvordan så deres festeblødning ut?
6 mnd etter jeg sluttet med hormonell prevensjon.

Hadde ikke el-slim hver eggløsning.

Hadde ikke el-slim den perioden jeg ble gravid.

Hadde ikke festeblødning heller. Fikk positiv test 10 dager etter EL (tester) og brukte en babyplan vanlig test:)
 
Jeg sluttet på cerazette 18 november 2019, enda ikkw blitt gravid og har fortsatt uregelmessige sykluser... De tre siste syklusene har vært på 42, 24 og 36 dager! Har tr nå så håper det kommer en liten spire <3 Men om det ikke gjør det håper jeg at syklusen begynner å bli regelmessig :)


Sluttet 1 mai i år, så kanskje dumt for meg å håpe på å bli gravid så fort da. Har egentlig alltid hatt regelmessig mens, men f.o.m januar så har jeg hatt sykluser på alt fra 30-60 dager og p.d.d har jeg 51 dager. Så håpet på at kanskje det klaffet med befruktning nå rett etter pille slutt.
 
6 mnd etter jeg sluttet med hormonell prevensjon.

Hadde ikke el-slim hver eggløsning.

Hadde ikke el-slim den perioden jeg ble gravid.

Hadde ikke festeblødning heller. Fikk positiv test 10 dager etter EL (tester) og brukte en babyplan vanlig test:)


Har faktisk aldri tenkt over EL-slim før denne mnd her, men nå har jeg vært ganske obs, så håper selvfølgelig at det var det det var.

Har hørt at man kan bli kjapt gravid etter cerazette slutt fordi det blir sluppet egg veldig kjapt etter slutt. Men det er jo så inviduelt.
 
Har faktisk aldri tenkt over EL-slim før denne mnd her, men nå har jeg vært ganske obs, så håper selvfølgelig at det var det det var.

Har hørt at man kan bli kjapt gravid etter cerazette slutt fordi det blir sluppet egg veldig kjapt etter slutt. Men det er jo så inviduelt.
Var ei grei bekreftelse å få el-slim sammen med positive el-tester, men ingenting trenger å være galt om slimet uteblir:)
 
Har faktisk aldri tenkt over EL-slim før denne mnd her, men nå har jeg vært ganske obs, så håper selvfølgelig at det var det det var.

Har hørt at man kan bli kjapt gravid etter cerazette slutt fordi det blir sluppet egg veldig kjapt etter slutt. Men det er jo så inviduelt.

Da jeg gikk på prevensjon hadde jeg ikke eggløsningsslim (ganske sikker), for først eggløsning etter slutt på prev. oppdaget jeg det, og måtte google hva det var. Etter det har det blitt mitt "sikre" tegn på når eggløsning er :)
 
EL-slim er veldig varierende for meg. Tok noen sykluser før jeg oppdaget at det liksom skulle være en greie. Fikk lettere panikk siden jeg aldri noen sinne har lagt merke til noe slim der nede :wtf: begynte da å drikke grapefruktjuice ukene før EL, og oppdager for første gang EL-slim. Ganske mye første syklusen - så mye at man ikke kunne unngå å legge merke til det egentlig.

Denne syklusen har jeg også drukket grapefruktjuice, men merket ikke noe særlig slim. Kanskje bittelitt, men er enda ikke sikker på om det var EL-slim eller sæd :sorry: det kom uansett dagen før EL her etterfulgt av veldig vannete dagen etter.

Jeg har lest at man kan få slimete utflod senere i syklusen også (altså, etter EL). Noe med en østrogenbølge som kommer litt etter EL, som gjør at kroppen kan produsere slimet. Googla det i forbindelse med tempdrop 4dpo (som jeg hadde i dag)
 
Da jeg gikk på prevensjon hadde jeg ikke eggløsningsslim (ganske sikker), for først eggløsning etter slutt på prev. oppdaget jeg det, og måtte google hva det var. Etter det har det blitt mitt "sikre" tegn på når eggløsning er :)

Ja, du sier noe der. Er vel kanskje ikke så rart at jeg ikke har "lagt merke til" el-slim før pga p-pillene:p
 
Hei. Har et par spørsmål.

Hvor lenge etter P-pilleslutt (cerazette) ble du gravid?

Hvor mange dager tar det fra man får eggløsningsslim til man faktisk har eggløsning?

Kan man få eggløsningslim noen dager etter man evt. allerede har blitt befruktet ved tidligere samleie?

Hvor mange dager etter festeblødning fikk dere positiv test, og på hvilke type test?

Hvordan så deres festeblødning ut?
1. Ble gravid første eggløsning etter pilleslutt (2 uker etterpå), men mista 5+1.
2. Sist fikk jeg EL-slim 1-2 dagEr før EL. Aner ikke enda denne syklusen.
3. Jeg hadde EL-slim kun 1 dag sist.
4. Hadde antakeligvis festeblødning 12DPO. Den varte i to dager. Fikk så viiiidt positiv på tidligtest 15DPO.
 
Jeg fikk el slim bare en dag denne ppen (det klaffet). Normalt sett pleier jeg å få mye og over flere dager, men denne var det bare litt den ene gangen 3 dager før positiv el test :)
 
Sluttet 1 mai i år, så kanskje dumt for meg å håpe på å bli gravid så fort da. Har egentlig alltid hatt regelmessig mens, men f.o.m januar så har jeg hatt sykluser på alt fra 30-60 dager og p.d.d har jeg 51 dager. Så håpet på at kanskje det klaffet med befruktning nå rett etter pille slutt.


Neida ikke dumt det! De fleste jeg har lest om blir gravid rundt 2-6 mnd etter slutt på cerazette :) Jeg har gått på p piller i 7 år, og cerazette i 3 år før jeg sluttet. Hadde ikke mensen på cerazette så er nok bare kroppen min som må bli naturlig og vandt til seg selv igjen :)

Skjønner deg utrolig godt ang frustrasjon over lange sykluser, de første jeg hadde var 56 og 50 dager lange... Krysser fingrene for at det klaffer en liten spire snart <3
 
Neida ikke dumt det! De fleste jeg har lest om blir gravid rundt 2-6 mnd etter slutt på cerazette :) Jeg har gått på p piller i 7 år, og cerazette i 3 år før jeg sluttet. Hadde ikke mensen på cerazette så er nok bare kroppen min som må bli naturlig og vandt til seg selv igjen :)

Skjønner deg utrolig godt ang frustrasjon over lange sykluser, de første jeg hadde var 56 og 50 dager lange... Krysser fingrene for at det klaffer en liten spire snart <3

Ja, blir litt ekstra frustrert siden det er vanskelig å fastslå eggløsningsdagen og forventet mens med tanken på graviditetstester:confused004 Kjøpte en del tester på normal, tenkte de var så billig og tenkte aldri på at det kunne være så varierende med følsomhet på testene. Men etter jeg har vært aktiv her fant jeg jo ut at den har en følsomhet på 50 miu,så har jo selvfølgelig slått negativt ut hele tiden, men har ikke klart å slå med til ro med det.

Føler jeg har så mange symptomer, men det kan jo også være ønsketenkning. Har bestilt tidlig tester fra billig-tester nå, så om den ikke slår ut, så har det ikke klaffet denne gang. Bare å vente et par dager på de testene, så jeg kan slå meg til ro om den viser negativt og fortsette prøvingen aktivt igjen. Sliter så med sexlyst, så klarer ikke hele tiden:excited001
 
Gravid 3 gg. Aldri hatt no spes el slim, aldri hatt festeblødning. Sitter med 2 fantastiske gutter nå å prøver på nr 3♥️ Jeg sliter med å finne el. Di testene jeg har blir aldri ordentlig positive. Men regner med jeg har hatt det nå, dette er min første ordentlig pp, men 11 mnd u/spiral. Håper denne mnd
 
Back
Topp