Gem

Daizy

Forumet er livet
Noen som har prøvd Gem ved diare/oppkast hos barna?Tassen er syk igjen,har feber opp i 40 og har også kastet opp alt han har fått i seg siden lørdag.Han begynner så smått å vise tegn til uttørking,for alt han drikker kommer jo opp igjen[&o]Skal til legen med han imorgen,men i mellomtiden må vi få i han noe han kan holde på.Leste på Lommelegen at Gem® som er en salt-sukker-løsning (kjøpes på apotek) inneholder en optimal mengde salt og sukker i forhold til væskemengden pulveret skal blandes i, og anbefales.

Noen som vet om det virker bedre enn bare vanlig Farris og eplemost?

jeg prøvde det på sønnen min en gang.. men fikk ikke så mye i han av det... smakte ikke så godt (smakte på det selv... ikke mye smak.. men litt sånn rart..)

vi ble anbefalt dette av legevakta.. fordi det inneholder mye mer mineraler og salter som kroppen trenger for å komme seg fortere etter en sånn skikkelig runde med oppkast/diare...

Vi har brukt det eit par gangar. Fekk det på sjukehuset då vi var innlagt med eldstemann pga begynnande dehydrering. Har ikkje prøvd farris/eplemost. Vi fekk beskjed på sjukehuset at vi berre skulle gi ca 5 ml, el ca ei t-skje, med GEM utblanda i saft pr femte-tiende minutt. Då fekk kroppen tid til å absorbere væska. 

ORIGINAL: 2barnsmor 28 m.spire

jeg prøvde det på sønnen min en gang.. men fikk ikke så mye i han av det... smakte ikke så godt (smakte på det selv... ikke mye smak.. men litt sånn rart..)

vi ble anbefalt dette av legevakta.. fordi det inneholder mye mer mineraler og salter som kroppen trenger for å komme seg fortere etter en sånn skikkelig runde med oppkast/diare...

Hadde håpet det i det minste kunne smakt godt jeg da[8D] [;)]Er det noe dyre greier eller?Gidder bare ikke å kjøpe noe som ikke blir brukt hvis jeg likesågodt kan kjøpe Farris,mener jeg.Han drikker jo gladelig Farris blandet med eplemost,så det vet jeg i det minste at jeg får i han![:)]

ORIGINAL: *Joha*

Vi har brukt det eit par gangar. Fekk det på sjukehuset då vi var innlagt med eldstemann pga begynnande dehydrering. Har ikkje prøvd farris/eplemost. Vi fekk beskjed på sjukehuset at vi berre skulle gi ca 5 ml, el ca ei t-skje, med GEM utblanda i saft pr femte-tiende minutt. Då fekk kroppen tid til å absorbere væska. 

Men jeg leste at Gem ikke skal blandes med saft eller juice for det kan medføre økt væsketap?Tror det var hos Vitus Apotek jeg så det.
Så rart...

ORIGINAL: Daizy

ORIGINAL: *Joha*

Men jeg leste at Gem ikke skal blandes med saft eller juice for det kan medføre økt væsketap?Tror det var hos Vitus Apotek jeg så det.
Så rart...

Vi fekk beskjed om å blande det med saft for å kamuflere smaken. Skulle først blande ut pulveret i kokt vatn, så blande det som saft. Dei sa ingen ting om at det kunne føre til auka væsketap. Men vi måtte som sagt gi veldig små "doser" i slengen, for å forhindre at det kom opp igjen.

Back
Topp