Gele med alkohol?

snuppah88

Gift med forumet
Siden jeg skal feire bursdagen min for 1 gang på 3 år (har jo vært konstant gravid), så vil jeg lage sånn der gele med alkohol.. men jeg har aldri smakt det, og iallefall aldri laget det.. [8|] så kan noen forklare meg med teskje hvordan jeg lager det? Hvilken gele som er best, og hvilken alkohol? [:)]

laga slik når jeg hadde jentekveld sist. det var da min første gang.. noe jeg lærte var at sitrongele fikk mye alkoholsmak. villbringebær (hurtig gele) ble veldig god. kjente ikke alkoholsmaken engang (farlig[8D])..

husker ikke hvor mye jeg brukte av hver, men 30/70 kanskje? tok bare det jeg hadde her.. var litt sprit og litt rom..
kokte først opp vannet og helte oppi gelepulveret og fikk det smelta.. så helte jeg alkoholen oppi etterpå.. eller noe

ligger mange oppskrifter på nettet

Jeg har fått høre at det er lurt med alkohol med smak og gele med smak. F.eks bacardi razz og bringebærgele.

Og så er det ikke så lurt å lage geleen i en stor dyp bolle, da samler all alkoholen seg i bunnen. Legg det heller i langpanne eller i mindre porsjoner. [:)]

Back
Topp