Gdansk

Håpefull34

Betatt av forumet
Marsboerne2017
Hei!

Tirsdag 12.juli reiser kjæresten min og jeg til Gdansk i Polen:)

Har googla en del, og lest masse, men tar GJERNE i mot tips og annet om noen av dere har vært der før?...

Alt fra severdigheter, shopping, mat til kollektivtransport, og annet som er kjekt å vite:)

Vi skal bo i leilighet, og har muligheten til å lage mat og sånn der selv...Veldig ok....

Vi blir en uke, så vi har litt tid til å farte rundt:)

Gdansk er en av tre byer i ett, med sopot i midten og Gdynia på andre siden. Går et raskt og billig tog i mellom.

Gamlebyen i Gdansk er fin, og mener det var en gågate der også? Og noe kjøpesenter.

I sopot er det en fin strand, og en gågate som var litt søt. Vet at det er noe basseng i Gdynia(badeland kanskje?). Anbefaler spa og frisør og slikt mens dere er der, det er veldig billig. Generelt er det meste billig, både mat og shopping.

Det er ikke så voldsomt langt fra Gdansk til en konsentrasjonsleir som heter Stutthof, dersom det er noe som interesserer.

Gdansk er en av tre byer i ett, med sopot i midten og Gdynia på andre siden. Går et raskt og billig tog i mellom.

Gamlebyen i Gdansk er fin, og mener det var en gågate der også? Og noe kjøpesenter.

I sopot er det en fin strand, og en gågate som var litt søt. Vet at det er noe basseng i Gdynia(badeland kanskje?). Anbefaler spa og frisør og slikt mens dere er der, det er veldig billig. Generelt er det meste billig, både mat og shopping.

Det er ikke så voldsomt langt fra Gdansk til en konsentrasjonsleir som heter Stutthof, dersom det er noe som interesserer.
Takk for svar!!

Frisør har jeg hørt er billig ja...Jeg er litt skeptisk til å klippe meg....Rart igrunn, siden jeg jobba som frisør tidligere selv...hehe...

Skal vurdere det:) Får ta med bilde, så jeg er sikker på at ikke kommunikasjonen ødelegger....

Takk for svar!!

Frisør har jeg hørt er billig ja...Jeg er litt skeptisk til å klippe meg....Rart igrunn, siden jeg jobba som frisør tidligere selv...hehe...

Skal vurdere det:) Får ta med bilde, så jeg er sikker på at ikke kommunikasjonen ødelegger....

Er mange som ikke er så gode i engelsk, jeg brukte penn og papir for å formidle litt, syns det gikk veldig bra :) har man bilde er jo det ekstra lurt!

Stand up paddle boarding (SUP) på elva som renner gjennom byen. Kajakktur på samme elv.

Husk å bestille evt spa tidlig (gjerne dobbeltrom til deg og kjæresten), slik at du er sikker på å få tid.

Det ligger et stort kjøpesenter i nærheten som heter Galleria Baltycka. Det er et typisk amerikansk kjøpesenter, og det er litt rimeligere å handle der enn hjemme.
Jeg ser at det står at det er 15 min med taxi, men det er også veldig lett å ta toget, og toget er kjempebillig. Stopper rett ved kjøpesenteret.

Når det gjelder mat fant jeg vel fort ut at jeg ikke er glad i polsk mat, den er liksom sånn..sur.. Så jeg syntes det var veldig godt med thaimat på Lao Thai. :p

Av kafeer var det en kjempekoselig kafé som het Retro, og de hadde digg frokost med ferskpresset juice og havregrøt med mye godt i. https://no.tripadvisor.com/Restaura...dansk_Pomerania_Province_Northern_Poland.html

Så ellers ut som det var et kult sted som het Jozef K, men der kom vi oss aldri inn fordi det var så fullt. :p

Generelt var det mange hyggelige kafeer i Gdansk, jeg ble egentlig litt overrasket over det. Mange trivelige plasser om man unngår turistgaten og Hard Rock Café ;)

Back
Topp