GBS

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Noen her som har erfaring med GBS-bakterien i svangerskap? Fikk påvist GBS bakterie idag, kjenner jeg blir litt engstelig etter det jeg leser på nett. Men nå om dagen gjør alt meg litt engstelig:facepalm:

Men er ikke det sånn at da får du antibiotika, og så er alt bra?:)
Mener det var det gyn sa når hun testet meg (min var negativ).

Har ingen erfaring utenom den du selv har. Fikk også påvist det, og skal ta antibiotika :) Fikk beskjed om at det ikke var farlig :)

Jeg har også fått påvist dette. Jeg har startet opp med antibiotika. Desverre har jeg liten kunnskap om det, annet enn det som står på nettet:nailbiting:

Men er ikke det sånn at da får du antibiotika, og så er alt bra?:)
Mener det var det gyn sa når hun testet meg (min var negativ).

Ringte jordmor og snakket litt med henne. Og jeg skal ikke ha noen form for behandling så lenge jeg ikke har symptomer som smerter/kynnere i underlivet eller tegn til UVI. Jeg har tatt en kur for UVI for to uker siden, men da viste vi ikke om denne bakterien, så må levere ny prøve igjen imorgen. Har også smerter nedre del av mage på høyre side, men dette kan jo godt bare være ligamentsmerter:p

Jeg har også fått påvist dette. Jeg har startet opp med antibiotika. Desverre har jeg liten kunnskap om det, annet enn det som står på nettet:nailbiting:

Startet du med antibiotika pga GBS bakterien eller har pga noe annet? For jeg fikk beskjed om at det ikke er noe behandling før ved fødsel for og forhindre at barnet blir smittet under fødselen:nailbiting:

Ringte jordmor og snakket litt med henne. Og jeg skal ikke ha noen form for behandling så lenge jeg ikke har symptomer som smerter/kynnere i underlivet eller tegn til UVI. Jeg har tatt en kur for UVI for to uker siden, men da viste vi ikke om denne bakterien, så må levere ny prøve igjen imorgen. Har også smerter nedre del av mage på høyre side, men dette kan jo godt bare være ligamentsmerter:p

Aah, da skjønner jeg:happy: da ordner det seg nok uansett:)

Ja, forstod det slik. Etter å ha lest en del på mett er jeg usikker på hva som er best.. men tenkte ej tar den kuren som legen min anbefalte, åsså skal jeg på en gynekologisk ultralyd neste uke, så tenkte høre litt mer med legen der:)

Ja, forstod det slik. Etter å ha lest en del på mett er jeg usikker på hva som er best.. men tenkte ej tar den kuren som legen min anbefalte, åsså skal jeg på en gynekologisk ultralyd neste uke, så tenkte høre litt mer med legen der:)

Vil gjerne høre hva legen på gyn sier om du vil dele det:angelic:

Hmm, jeg er litt usikker på hva dette er for noe, kan noen forklare meg? :)
Håper det går bra i alle fall!! :)
Det er gruppe b streptokokker, mange har den naturlig i skjeden og de forsøker å forebygge smitte mot foster under fødsel, men det trengs i hovedsak ikke gjøres noe med det før da.

Det er gruppe b streptokokker, mange har den naturlig i skjeden og de forsøker å forebygge smitte mot foster under fødsel, men det trengs i hovedsak ikke gjøres noe med det før da.

Åååja, tusen takk for informasjon!
Greit å henge med litt :)

Det er dette jeg også fikk vite av jordmor, men vet du hvorfor noen da får antibiotika mot dette?

Det er dette jeg også fikk vite av jordmor, men vet du hvorfor noen da får antibiotika mot dette?
Tror bare de forsøker seg på helgardering mtp tidlig fødsel eller noe sånt når det er vanskelig å planlegge, det beste er jo å bli kvitt det, men det er altså ikke nødvendig.

Jag fick det påvist en gång tidigt i förra graviditeten så det stod med på helsekortet. När födsel startade med vannavgång så fick jag komma in direkt och bli igångsatt. Hade antibiotika under hela födseln.

Jeg hadde det ved forrige svangerskap. Jeg fødte på St. Olavs. Fikk da antibiotika intravenøst under fødsel. Samt ekstra oppfølging av baby de dagene vi var på sykehus. Tror den ekstra oppfølgingen der bestod av temperaturmåling og sjekk av oksygenmetning noen ganger i døgnet.

Har nå fått påvist GBS i urinen også, så nå ser det ut som jeg også blir satt på antibiotikakur.

Back
Topp