GBS i urinen

Lykke i September

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Legevakta ga meg antibiotika for uvi på fredag, men de tok visst feil. Har fått GBS i urinen. Legen min tok nye prøver i dag, får vente til uka med å få videre svar. Håper jeg blir kvitt det før lillemor blir født. Så legen sa jeg får holde inne 1 uke til.

Flere som har fått det?

Jeg har gbs i urinen å gikk på antibiotika når de fant det ut også skal jeg få det igjen under fødsel..

Jeg fikk utslag på urinprøve hos jordmor i går (leuc 3+). Ble sendt til dyrking og får svar ila en uke på om det er GBS. Jordmor sa det kunne være UVI, GBS eller forurensing av prøven. Håper på det siste....noen som har erfaring med at urinprøver bare har vært forurenset?

Jeg fikk utslag på urinprøve hos jordmor i går (leuc 3+). Ble sendt til dyrking og får svar ila en uke på om det er GBS. Jordmor sa det kunne være UVI, GBS eller forurensing av prøven. Håper på det siste....noen som har erfaring med at urinprøver bare har vært forurenset?

Ja. Jeg har hatt utslag på leukocytter alle gangene, sendt til bact og vært negativ. Det er vanlig at utflod kommer med urinen, spesielt i tredje trimester når den er mer flytende, og det kan være rikt på leukocytter.

Hadde L2+ på mandag i urinprøven min på mandag, men på onsdag var den helt fin, så det er normalt å få falske utslag. Dyrkingen viste heller ingenting.

Gbs går ikke bort, du kan holde det i sjakk ved antibiotika kur. Men du blir ikke kvitt det .. Du må også ha antibotika kur under fødsel :)

Fikk påvist GBS i uke 33 på sykehuset, var inne pga kraftige regelmessige kynnere, noe GBS kan gi utslag i. Så legen der sendte en baktprøve til dyrking av den grunn. Fikk beskjed om at jeg bare skal behandles under fødselen med antibiotika intravenøst, så det ikke smitter babyen da. Mulig jeg hadde det med forrigemann også uten å vite det, siden det ligger latent i kroppen, noengang ble i alle fall ikke dårlig.

Ok. Ja, får håpe på det siste ;)

Fikk påvist GBS i uke 33 på sykehuset, var inne pga kraftige regelmessige kynnere, noe GBS kan gi utslag i. Så legen der sendte en baktprøve til dyrking av den grunn. Fikk beskjed om at jeg bare skal behandles under fødselen med antibiotika intravenøst, så det ikke smitter babyen da. Mulig jeg hadde det med forrigemann også uten å vite det, siden det ligger latent i kroppen, noengang ble i alle fall ikke dårlig.
Ok. Jeg skal snakke videre med legen til uka.
Så bra ikke ble dårlig da ;)

Ok ;) Her fikk jm brev fra sykehuset, som jeg fikk av henne..
Var legen som sendte brev til sykehuset men glemte å si ifra til meg og sette meg på kur. Så når jeg var vekstkontroll på sykehuset fikk jeg vite det og de satte meg på antibiotika kur :-) Så satser på at alt er klart nå og at æ ikke får fler overraskelser! Hvor langt på vei er du?

Var legen som sendte brev til sykehuset men glemte å si ifra til meg og sette meg på kur. Så når jeg var vekstkontroll på sykehuset fikk jeg vite det og de satte meg på antibiotika kur :-) Så satser på at alt er klart nå og at æ ikke får fler overraskelser! Hvor langt på vei er du?
Ok. Får krysse fingrene ;)
Håper virkelig ikke her heller.. 37 +0. Enn du?

Legevakta ga meg antibiotika for uvi på fredag, men de tok visst feil. Har fått GBS i urinen. Legen min tok nye prøver i dag, får vente til uka med å få videre svar. Håper jeg blir kvitt det før lillemor blir født. Så legen sa jeg får holde inne 1 uke til.

Flere som har fått det?
Jeg har gbs i urinen.. Grunnen til det ble oppdaget va pga leukocytter i urinen. Sendte inn til dyrkning for å sjekke for uvi,men kom svar at det var gbs. Ble veldig stresset for dette for leste skrekkhistorier om det på nettet :/ jordmor sa til meg at man kan ha gbs uten noen symptomer eller utslag på urin. Å at jeg måtte være glad det ble oppdaget. Går på kur nå for å "dempe" infeksjonen,men den kommer til å komme tilbake til fødselen. Er nå i uke 38. Med en gang evt vannet går/riene begynner må jeg opp på sykehuset for å få intravenøs behandling for å unngå smitte til babyen.. Har snakket med lege på sykehuset også om dette. Er veldig viktig å informere om det/at det står på helsekortet til fødselen :)

Back
Topp