GBS gruppe B streptokokker

Kristina :)

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Noen som har erfaringer med dette?
Er i uke 12 og fått påvist gbs. Legen min har skrevet ut antibiotika for behandling av dette.
Har forsket litt på nettet og slik jeg ser det er denne kuren helt unødvendig, da risikoen knyttet til gbs hos nyfødte er knyttet til smitte under fødsel.
Noen som har erfaringer?

Termin januar 2015

Har ingen erfaring, men er vel greit å bli kvitt før fødsel, og den er vel ganske så lei å bli kvitt, eller? Spør å generelt der tror jeg det er flere som kanskje har mer erfaring på dette :)

Termin 17. Januar

Synes det var veldig tidlig å begynne på antibiotika nå, men jeg vet ikke om dette er noe som kan forsvinne før fødsel da? Jeg fikk påvist GBS mot slutten og da var det nødvendig å ta kuren, for å holde det i sjakk frem til fødselen, dette var heeeelt i slutten.

Sniker. Fekk påvist det i veke 33 pga fødselen starta. Fekk antibiotika og riehemmande og klarte å stoppe fødselen. Måtte ha antibiotika under fødsel og.
Ligger naturleg i kvinners flora, men ikkje alle den bryter ut hos.

❤️Gutt 24.02.14❤️

Kan ikke gbs føre til tidlig fødsel og dødfødsel pga for tidlig? Ville tatt antibiotikaen jeg:)

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Kan ikke gbs føre til tidlig fødsel og dødfødsel pga for tidlig? Ville tatt antibiotikaen jeg:)

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Kan iallefall starta fødsel, for det gjorde den på meg når eg var 33+4. Fekk lungemodningssprøyte og heile pakka. Ville tatt kuren ja...

❤️Gutt 24.02.14❤️

Du burde høre på legen din og ta denne antibiotikan... hvis ikke kan du sette igang fødselen og mista barnet :/

Snakker av erfaringer mista i uke 16 pågrunn av GBS som dem ikke oppdaga :(

Fikk påvist gbs i forrige svangerskap og gikk på antibiotika de 3 siste mnd. Til meg hadde ikke det noen effekt, så lillegutt ble likevel smittet og måtte ha en uke med antibiotika etter fødsel.
Snakket med jordmor om dette denne gangen og jeg kommer nok ikke til å ta antibiotika før jeg er i fødsel hvis dette skjer igjen.
Har opplevd store forskjeller på hvordan de behandler dette og jeg har nok ville tatt kuren for å se om dey forsvant. Det er jo det beste. Hos meg funket ingen av det 4 forskjellige jeg fikk, så jeg dropper det denne gangen evt, men det er etter å ha snakket med sakkyndig.
Beste er å høre på de som kan dette :-)

Jeg har startet på kuren!
Fikk ei lita frøken i uke 33 sist pga alvorlig svangerskapsforgiftning og eklampsi og har et høyrisikosvangerskap fra før denne gangen, så dumt å ta unødige sjanser.

Termin januar 2015

Noen som har erfaringer med dette?
Er i uke 12 og fått påvist gbs. Legen min har skrevet ut antibiotika for behandling av dette.
Har forsket litt på nettet og slik jeg ser det er denne kuren helt unødvendig, da risikoen knyttet til gbs hos nyfødte er knyttet til smitte under fødsel.
Noen som har erfaringer?

Termin januar 2015
Så flott at du blir fulgt opp! Denne kuren er nødvendig, du må testes jevnlig gjennom hele svangerskapet og få antibiotika intravenøst under fødselen. Vår datter døde av disse bakteriene i magen min bare timer før hun ble født i uke 39+1, før fødselen hadde startet... Ta de kurene du kan, er bakteriene hissige kan de finne veien til barnet... :(

Venter på et lite nurk i februar ♥

Så flott at du blir fulgt opp! Denne kuren er nødvendig, du må testes jevnlig gjennom hele svangerskapet og få antibiotika intravenøst under fødselen. Vår datter døde av disse bakteriene i magen min bare timer før hun ble født i uke 39+1, før fødselen hadde startet... Ta de kurene du kan, er bakteriene hissige kan de finne veien til barnet... :(

Venter på et lite nurk i februar ♥
Så utrolig trist med dattera di!
Har forstått det slik at dette kan gi mer alvorlige konsekvenser enn det som blir fremhevet på bla nfhi sine sider.
Jeg skal følge alt legen skriver ut og sette pris på at jeg har en lege som tar dette på alvor!
Lykke til med nåværende svangerskap.

Termin januar 2015

Back
Topp