Gaviscon

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Baaaah, halsbrannen er tilbake...på en søndag...og jeg har ikke mer Gaviscon! :(
Noen som vet om dette kun kan kjøpes på apoteket, eller om dagligvaren kan ha det (eller noe tilsvarende)?

Baaaah, halsbrannen er tilbake...på en søndag...og jeg har ikke mer Gaviscon! :(
Noen som vet om dette kun kan kjøpes på apoteket, eller om dagligvaren kan ha det (eller noe tilsvarende)?

Har du prøvd Lovehearts ? Det hjalp meg veldig sist graviditet :)

Har du prøvd Lovehearts ? Det hjalp meg veldig sist graviditet :)

Kom på det nå, vurderer å dra til butikken og kjøpe det.. er jo vondt hver gang jeg svelger. Har vondt nok ellers, trenger ikke dette i tillegg :P
Hjelper melk..?

Det som hjelper mest her er å spise et godt måltid med "rett" mat. For eksempel havregrøt får jeg ikke halsbrann av :)

Syns ikke melk hjelper, men litago. Har måttet ty meg til jordbær litago. Her har dem medisinutsalg på joker, og der fikk jeg heldigvis tak i gaviscon

Kom på det nå, vurderer å dra til butikken og kjøpe det.. er jo vondt hver gang jeg svelger. Har vondt nok ellers, trenger ikke dette i tillegg :P
Hjelper melk..?

Melk funker veldig fint en stund det også, å yoghurt syns jeg også har sin effekt. Is :p

Takk for tips alle sammen! Har fått tak i Lovehearts, så satser på det lindrer ;) Er heldigvis ikke så ille som sist, men i morgen skal jeg kjøpe et lager med Gaviscon :P

Jeg sovna med en gaviscon i munnen tidligere i svangerskapet. Sliter litt med å fortsette på pakken etter det.
Hadde tabletten/dropset sittende fast i ganen resten av dagen..

Melk funker veldig fint en stund det også, å yoghurt syns jeg også har sin effekt. Is :p

Det jeg har oppdaget, er at iskremen som jeg spiste til den store gullmedaljen i første svangerskap, antakeligvis var med på å gi meg halsbrann. Den føltes lindrenende der og da, men fettmengden gjør at halsbrannen kom tilbake etter kort stund. I tillegg er jo melk syrlig (vi testet blant annet melk da vi hadde on syrer og baser i naturfagen i år).

Jeg syns ikke jeg får halsbrann av sjokolademelka jeg drikker nå, men tenkte jeg bare skulle nevne det :)

Jeg sovna med en gaviscon i munnen tidligere i svangerskapet. Sliter litt med å fortsette på pakken etter det.

Æsj! Flytende er myye bedre :p

De skal foresten tygges, så er jo bare å sette seg opp å tygge den også legge seg ned igjen for å sove :)

Lovehearts reddet dagen i går ;) Har i dag kjøpt meg ei flaske med miksturen - brakk meg av tyggetablettene som vokste i munnen, så ut som jeg hadde fått rabies :P

Back
Topp