Alier deg med barnefaren og få oppdateringer på hva de har kjøpt og hva som er på listen deres, da unngår man bomkjøp og er sikker på at hva man enn kjøper faktisk faller i smak
I de siste babyshowerene jeg har vært i har vi kjøpt:
* grind som kan dekke peisen, men også slås sammen til en lekegrind med bunn. (Denne var svindyr og hun som arrangerte satte 600kr i spleisebudsjettet fra hver person + hun krevde at alle skulle ha med gave i tillegg til den store fellesgaven og forventet samme bidraget fra de som ikke kunne komme. Don't be that person, hun var ikke populær etterpå og flere blokkerte henne på facebook når unge nr. 2 kom og hun prøvde å arrangere samme typen dyrt babyshower

)
* spleiset på tripptrapp stol
* Praktisk lekekasse som ble fylt opp med kluter, bleier i ulike varianter, diverse apotekvarer/stelleprodukter, barseltruser, kjølebind, sengetøy og div. småting de andre mødrene selv var fornøyd med i sin barseltid, siden de allerede hadde de store og nødvendige innkjøpene på plass.
Alle disse var pre-covid så vi var mange som spleiset, så 200-600kr hver.
I mitt eget nå nylig hadde gjestene med egne gaver, så fikk alt fra klær, leker, sponsing til tripptrapp og hjemmeheklet babyteppe. Da kunne alle bidra med det de ønsker uten at det var noe felles budsjett i bunn, noe jeg personlig satt pris på da alle har ulik økonomi