Gavetips til babyshower

Ingunn123

Første møte med forumet
Hei! Bestevenninnen min er gravid, og vi arrangerer babyshower. Blir bare noen få nære venner mtp covid og restriksjoner, men hyggelig blir det uansett! Dette er første gang en nær venn av meg er gravid, så jeg har aldri vært med på babyshower, og trenger derfor litt tips til gaver! Har ikke budsjett, og vil gjerne kjøpe ting og produkter i god kvalitet, så pris spiller ingen rolle. Veldig takknemlig for alle forslag! :D

Alier deg med barnefaren og få oppdateringer på hva de har kjøpt og hva som er på listen deres, da unngår man bomkjøp og er sikker på at hva man enn kjøper faktisk faller i smak :)

I de siste babyshowerene jeg har vært i har vi kjøpt:
* grind som kan dekke peisen, men også slås sammen til en lekegrind med bunn. (Denne var svindyr og hun som arrangerte satte 600kr i spleisebudsjettet fra hver person + hun krevde at alle skulle ha med gave i tillegg til den store fellesgaven og forventet samme bidraget fra de som ikke kunne komme. Don't be that person, hun var ikke populær etterpå og flere blokkerte henne på facebook når unge nr. 2 kom og hun prøvde å arrangere samme typen dyrt babyshower :wtf:)
* spleiset på tripptrapp stol
* Praktisk lekekasse som ble fylt opp med kluter, bleier i ulike varianter, diverse apotekvarer/stelleprodukter, barseltruser, kjølebind, sengetøy og div. småting de andre mødrene selv var fornøyd med i sin barseltid, siden de allerede hadde de store og nødvendige innkjøpene på plass.

Alle disse var pre-covid så vi var mange som spleiset, så 200-600kr hver.

I mitt eget nå nylig hadde gjestene med egne gaver, så fikk alt fra klær, leker, sponsing til tripptrapp og hjemmeheklet babyteppe. Da kunne alle bidra med det de ønsker uten at det var noe felles budsjett i bunn, noe jeg personlig satt pris på da alle har ulik økonomi :)

Jeg syns en hver babyshower fortjener ei bleiekake. Syns også det er gøy å lage dem så jeg gjør ofte det. Den kan du jo lage så dyr eller billig du ønsker. Vi har noen ting vi alltid tar med, stelle kluter, vaskekluter, smokker, sokker, litt klær og gjerne noen kremer.

Syns det er viktig å gi litt til mammaen også. Gaver til baby blir man jo som regel overøst av, spesielt til babytiden. Ville evt kjøpt noe som kan brukes om noen mnd.
I tillegg har jeg alltid kjøpt sjokolade, kremer osv til mammaen :)

Start kronerulling og kjøp noe dyrt sammen:happy:

Apotek-varer er også en vinner. Inytiol, bephanten, Multimam-kompress.

Når det er nære venner så liker jeg å kjøpe noe personlig. En fin leke, en eventyrbok med personlig hilsen, hjemmeheklet teppe. Forøvrig alt hjemmelaget er en skikkelig vinner!

Støtter absolutt tipset om bleiekake! Det er ikke noe problem å lage:happy:

Syns ofte får folk vanvittig med klær i 50 og 56. Disse brukes så kort tid, så det unngår jeg:bag:

Gavekort på barnas hus hadde jeg satt pris på. Da kan man kjøpe det man trenger selv. Eller spleiselag på noe dyrt jeg hadde på listen. Bæresjal eller sele. Lillelam dress med sko og lue i størrelse som passer vinter sånn ca. Heller stor enn liten på den

Hjemmesydde klær :Heartpink Mange som tar på seg bestillinger.

Mange gode tips over! En ting som ikke står er sitronsåpe/på stell, det er gull verdt på flekker på både møbler og tøy. En liten ting til mammaen er også fint, som feks en ammekurv med eks termokopp, vannflaske, multimam kompress/purelan

Back
Topp