Gavekalender

Jeg synes det er koselig og fint :)
Så lenge det ikke tar helt overhånd og at hovedpoenget er å skape stemning og ikke å kjøpe dyrest mulig gaver hele tiden...
I år ble det "ferdig"kalendere på gutta våre, hhv Playmo og Lego - begge med juletema. Men jeg er litt skuffet over at jeg ikke orket noe annet i år og har i tillegg funnet frem en liten nissekone som skal få dele ut litt julestemning hver dag-
Vi har en pakke med jule-sing-songkort som vi bruker, ny sang hver dag og noen aktiviteter innimellom :)
Synes disse kortene høres geniale ut, det tenkte jeg å bruke som kalender neste år :)

Jeg synes det er kjempe gøy! Har laget sammen med samboer til sønnen hans. Pluss mammaen min har laget en pakkekalender til familien min:) Altså til meg, samboer, datteren vår og sønnen hans. Var tradisjon i vår familie at min mor laget pakkekalender det meg og min bror fik annenhver dag!:)

Jeg fikk bare det et år, og ville så gjerne ha det flere år. Fikk ikke dyre ting men det var jo litt bedre enn å få en liten sjokolade da:) som feks et fletta armbånd, små ringer, en liten lipgloss osv :) så min kar skal få pakkekalender, også skal jeg høre med bestemødrene om de vil være med å kjøpe 8 pakker hver :-)

Synes disse kortene høres geniale ut, det tenkte jeg å bruke som kalender neste år :)
De er supre! Vi har brukt dem i mange år. Ikke like aktivt hvert år, men de er som regel med!

Synes det er kjempe koselig å se gleden til jenta hver morgen ❤️ det er jo bare en liten ting eller aktivitet :)

Gutten min har hatt nedtelling i snart to måneder til pakkekalenderen, så ja, jeg synes det er veldig koselig ;). Han får ikke kostbare gaver i den og det er en kombinasjon av gaver samt aktiviteter eller opplevelser (som vi likevel hadde gjort, som f.eks. skal vi på teater før jul og da ligger billettene i en av lukene). Jeg har laget selve kalenderen selv for tre år siden og det er veldig koselig å henge den opp. Sønnen min elsker den og ikke bare innholdet. Han får også noen praktiske gaver som han uansett trenger ogha, som et par nye fotballstrømper. Lørdagene ligger det lørdagsgodt i pakken, som han hadde fått enten det var julekalender eller ei.

Enig :-)
Har forresten helt lik kalender til gutta fra jeg var liten :-)
Og som andre sier, alt med måte :-)

eg har hatt en make siden eg var liten også. Men denne kjøpte eg for et par år siden og lagde selv :) leita meg i hel for å finne lik :D elsker tradisjoner :D eg får forresten enda pakker av mamma :p like koselig hvert år :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Elsker julekalendere, men kommer ikke til å hoppe på trenden med pakker. Syns det blir dyrt - uansett om hver gave koster bare 10 kr. Men tenker mest på at ungene nesten kan bli "metta" på gaver før julen har begynt, og jeg har så lyst til at barna mine kan lære seg å glede seg og være takknemlig. Her får de aldri gaver utenom bursdag og jul, og likevel har de flere store lekekasser fulle hver. Jeg syns det er ekstra gøy å gi dem gaver når de får så sjeldent, og de blir så utrolig glade! Har mareritt om at de skal bli av det slaget som tar imot en gave og sier: "nei, det var jo ikke den jeg ønsket meg..." eller "sånn har jeg fem av fra før..." eller "hvorfor fikk ikke jeg også sånn som han..."

eg har hatt en make siden eg var liten også. Men denne kjøpte eg for et par år siden og lagde selv :) leita meg i hel for å finne lik :D elsker tradisjoner :D eg får forresten enda pakker av mamma :p like koselig hvert år :D

Sent from my iPhone using BV Forum
Kjempegøy med tradisjoner og barndomsminner :-)

Synes det er toppers, men det skal ikke være dyre flotte gaver... Like aktivitetsgavekalender :)

Jeg synes det er koselig, men å bare kjøpe leker ville jeg ikke gjort, hadde nok funnet på ting med barnet samt at det hadde vært klær i noen av lukene, de blir vel glade for det også? :)

Back
Topp