Gavekalender

Min mening er at det er greit. Man trenger ikke å overdrive og kjøpe kjempedyre gaver til hver dag i desember, men har ingenting imot at barna skal få gleden av å få en liten pakke dagene i desember :)

Syns det er gøy å lage, og gøy å se gleden til de små for en liten pakke hver dag i desember.

Jeg synes konseptet er koselig, men det holder lenge med en liten ting - virker som om mange bruker ganske mye penger på kalendergavene, da i tillegg til de "vanlige" julegavene. Personlig er jeg mer fan av opplevelseskalender :)

Jeg synes konseptet er koselig, men det holder lenge med en liten ting - virker som om mange bruker ganske mye penger på kalendergavene, da i tillegg til de "vanlige" julegavene. Personlig er jeg mer fan av opplevelseskalender :)
Ja kan jo ha opplevelser inni pakkekalenderen:)

Jeg syns det er så koselig å ta frem kalenderne som jeg har brodert til de hvert år. Pynter opp stua, og gir ungene litt spenning i 24 dager.

Jeg synes det er koselig og fint :)
Så lenge det ikke tar helt overhånd og at hovedpoenget er å skape stemning og ikke å kjøpe dyrest mulig gaver hele tiden...
I år ble det "ferdig"kalendere på gutta våre, hhv Playmo og Lego - begge med juletema. Men jeg er litt skuffet over at jeg ikke orket noe annet i år og har i tillegg funnet frem en liten nissekone som skal få dele ut litt julestemning hver dag-
Vi har en pakke med jule-sing-songkort som vi bruker, ny sang hver dag og noen aktiviteter innimellom :)

Jeg elsker pakkekalender!! Ungene får hver sin, og mannen min og jeg deler en :) Gavene koster lite og er stort sett ikke ting som blir slengende rundt, håper jeg. Det kan være badeskum i en, en bitteliten legobil i en annen. Julekule den dagen vi skal pynte tre osv.

Jeg bruker hele høsten på å samle inn gavene, så prisen blir fint fordelt ut på flere mnd :)

Og så er regelen at vi åpner ikke pakkene når noen er sure/grinete, og det er ikke lov å bli misfornøyd. Da forsvinner den. Det skal være koselig!

Artig for mor og datter :p

Syns det er veldig koselig, så lenge det ikkje tek heilt av:D

Jeg synes det er veldig koselig. :)
Har gode minner om de gangene vi fikk det når vi var små. :) Har et håp om at mine skal føle det samme.

Hadde det til sønnen min i fjor, i år gadd jeg ikke. Han ble fornøyd med en sjokoladekslender :)

Jeg er egentlig litt i mot, at man skal telle ned til jul med en gave hvet dag, og skulle i år ha ren aktivitetskalender. Slik ble det ikke, da det av forskjellige årsaker er mange dager det blir vanskelig og gjennomføre i år. Så vi endte opp med pakkekalender alikevel.

Men jeg er superfornøyd med sluttresultatet! Hun får tidenes kalender i mine øyne!

Vi har hengt opp 24 tomme kalenderposer. Hver kveld putter vi en lapp med tre små regnestykker oppi neste dags pose. Løsningen på regnestykkene er kombinasjonen til en hengelås vi har satt på en liten eske. Da hun får opp den ligger det en liten lapp der også, med ett rim som fører henne til gaven.

F.eks "gaven ligger ikke her, den er gjemt blandt mange klær" eller "Gaven er borte, jeg tror det spøker. Eller kanskje den er gjemt blandt dine ...." så må hun finne rimeordet som mangler.

Gleder meg! :D

Jeg er ikke noe begeistret for det. Har ikke vokst opp med det som tradisjon, men prøvde et år å lage det til mannen. Syns det bare ble styr og mas:P hehe! Tror ikke mini får det når han blir større heller- da blir det evt en aktivitetskalender eller liknende :)

Utrolig gøy å lese alles meninger!
Jeg er personilg enig med de fleste, der er koselig å ha gavekalender, men jeg synes ikke den trenger å innholde kun gaver, jeg mener at vi heller kan ha opplevelser som dominerer i kalenderen, barna husker heller det vi gjorde sammen enn legobilen eller barbie dukka de får.
Synes vi lever i en materialistisk verden, da jeg var lita fikk jeg sjokoladekalender, nå er det nesten en selvfølge at barna skal ha gavekalender.

Back
Topp