Gavekalender til jul.

Frozen

Forelsket i forumet
Lager dere gavekalender til barna deres før jul?
Selv har jeg styrt unna frem til nå siden det fort blir dyrt og skal vi prøve å holde det billig så blir det mest sannsynlig bare småtteri som ikke blir brukt uansett..
I dag kom et familiemedlem og sa at "barna må få det siden alle i klassen mest sannsynlig får det", og følte helt ærlig litt på presset :confused:
 
Lager dere gavekalender til barna deres før jul?
Selv har jeg styrt unna frem til nå siden det fort blir dyrt og skal vi prøve å holde det billig så blir det mest sannsynlig bare småtteri som ikke blir brukt uansett..
I dag kom et familiemedlem og sa at "barna må få det siden alle i klassen mest sannsynlig får det", og følte helt ærlig litt på presset :confused:

Nei, vi har ikke det :)
Blir en kalender med godteri tenker jeg. Får se om jeg lager selv eller kjøper.
 
Ja, jeg lager aktivitetskalender og pakkekalender i ett, både små enkle ting og ulike aktiviteter.
 
vi har styrt unna pakkekalender. Til nå har de ikke skjønt at andre barn får store pakkekalendere. Har kjøpt en kalender med små bøker i på deling. Eldste går i 1. klasse. Skal fint klare å unngå det o i år også
 
Jupp, tradisjon hos oss og noe jeg virkelig synes er koselig å gjøre. Har hatt det fra han var bitteliten og fortsatt får han det nå når han er 16 år. Aldri kjøpt fjas, mwn har fulgt med på tilbud.
 
Lager dere gavekalender til barna deres før jul?
Selv har jeg styrt unna frem til nå siden det fort blir dyrt og skal vi prøve å holde det billig så blir det mest sannsynlig bare småtteri som ikke blir brukt uansett..
I dag kom et familiemedlem og sa at "barna må få det siden alle i klassen mest sannsynlig får det", og følte helt ærlig litt på presset :confused:
Jeg holder på med pakkekalender til mine jenter på snart 5 og 7 år . Hittil har jeg brukt ca 250 kroner på 18 pakker til hver :). Regner med å komme på totalt 350-400 til sammen :).
Har kjøpt noen tusjer , fargeblyanter og gråblyanter til 4 kroner stykke på normal :). Så det er jo et tips hvis ditt barn liker å tegne :)
 
Jeg har egentlig alltid vært litt anti pakkekalender, men har falt for fristelsen for en pakkekalender de skal dele. 3 unger, 24 små pakker med ting de ellers også hadde fått. Er ikke ferdig med den enda, men blir billig. Vi får se om dette blir noe fast. Hadde aldri laga en til hvær, det skal sies!
 
Vi gjør ikke det. Men 8-åring sa til meg i dag at "alle andre" i klassen har pakkekalender... :bored: Jeg er imot, fordi disse små tingene vil uansett ikke bli brukte hos oss (skjer alltid med småtteri fra besteforeldre, alt blir glemt etter et par dager). Og hun har virkelig alt!) Men jeg tenker bare på mitt barn da. Synes at det er fint å ha tusjer, blyanter, osv i kalenderen :) Eventuelt noe barnet samler på, eller litt lego hver dag.

I år har dattera mi en "DIY kalender" fra Panduro (hun elsker å lage ting). Også har vi en aktivitetskalender til hele familie, skal gjøre noe koselig hver dag.
 
Vi har. Syns det er utrolig koselig å lage den hvert år. :) I år har jeg hatt som mål å gjøre det rimeligst mulig da jeg enda er student og ikke har så alt for god råd.Vil heller ikke lage kalender bare for å lage, så må være noe som blir brukt.

I år valgte jeg å gå for en kalender med mye gjenbruk. Har fått tak i pakker med figurer fra pysjeheltene o.l som gis bort/selges rimelig på finn, en bok fra en bruktbutikk, lørdagsgodt til lørdager osv. Ungen legger ikke merke til om det er kjøpt nytt eller brukt, og syns jo det er morsomt med den lille tingen han får hver dag. Tror vi brukte i underkant av 200kr. Tar mye tid da, så skjønner godt at mange velger å ikke ha, og det blir fort dyrt om man har flere barn.
 
Back
Topp