Gave til storesøsken

Her er faktisk kommende storebror veldig klar på at folk kommer for å se på babyen utrolig nok til å være så liten. Grunnen til at han får bil er faktisk for at det er noe han leker med og noe vi kan leke med sammen når babyen sover eller far passer babyen. Har fortalt han at ja de kommer til å vil se babyen, men de vil også se hvor flink storebror han er. Så ja for han kommer nok gaven til å hjelpe han, og som noen andre skrev, det har faktisk vært noe som har skjedd i mange 10år at søsken har fått gave når babyen har fått.

Når nr to ble født var storesøster bare 2,5. Hun hadde valgt ut en bamse som hun skulle få gi når lillesøster kom hjem. Selv fikk hun to
Schleich Hester, en liten og stor (Alltid elsket hest og samlet samt lekte/leker med dei enda).
husker eg syns det var viktig, at hu ikke skulle føle seg utenfor og så var hu fortsatt liten. Uoppfordret var alle som kom i barselbesøk veldig flink å inkludere storesøster(!) Og hadde under besøk mest fokus på hun, at hun var blitt storesøster. Husker eg gledet mammahjerte mye. Hun fikk også gaver fra andre.
Nå er jentene 4 og snart 7(Jan). Så de forstår mye mer og de gleder seg sånn til lillebror kommer. Til å hjelpe, synge, kose osv med han. Ventetiden sammen med dei har vært noe annet. Og forståelsen er en annen. Så denne gang kjøper vi ikke gave fra «lillebror»....tenker eg...hehe :happy:
For tror denne gang så ser dei to på lillebror, som en gave. Men det er jo vår situasjon, her og nå.

Vesla her på 2,5 får en baby born-dukke som kan bades, mates, skiftes på osv :) dette for at hun skal kunne gjøre med dukka det som jeg gjør med babyen, slik at hun føler seg involvert og "med" :) hun er svært omsorgsfull og "voksen", så det er viktig for oss at hun skjønner at baby ikke er en leke hun kan ta vare på eller leke med, men det kan hun med dukka si :)

Sikkert et rart spørsmål, men hvorfor skal storesøskene få gave? De har jo fått et søsken :hilarious:

her er planen at pappaen og nybakte storesøster skal til lekebutikken og kjøpe noe til babyen (kosebamse eller baby leke) som ho kan gi til babyen når vi blir hentet på sykehuset... Kanskje jeg bare er super naiv...
Tror storesøster kommer til å få litt småting når besteforeldre osv kommer på besøk evt har vi litt kindersjokolade på lur om det blir krisestemning (det får ho skjeldent så det er stas) Ho er forøvrig 3 år:happy:

jeg mener dette er en god ting (at hun kjøper noe til baby), men at det samtidig da er naturlig å kjøpe noe til henne mens de er der.

Å dra henne inn i en butikk med utallige fristelser for å kjøpe noe til lillebror som han skal få rett etterpå, i tillegg til at han har «tatt» hennes mamma og pappa, og hun fikk ingenting, tror jeg kan bli sårt.

er jo ingen fasit på dette...

(Ser tråden ble litt fullt med uenigheter, men men here we go)
Storesøster får enten en bamse hun kan tegne på, eller en sekk av typen TY-bamseting. Har ikke bestemt meg helt ( har gavelager til bursdager)
Hun fikk handle og pakke inn gave til lillebror.
Han komme til å få så mye rart, syns det var koselig om denne gaven på liksom var fra han til henne:) hun er 5år

Jeg fikk storesøsken gave når mamma fikk sitt andre kull, heheh. Da var jeg henholdsvis 13 og 15 år Så det er ikke ei ny greie egentlig. Men man kjenner sitt eget barn best, er jo ikke sikkert alle barn trenger det.

Back
Topp