Gave til storesøsken???

Var ikke min mening å starte en stor diskusjon om temaet. Jeg er ute etter å gjøre overgangen til en liten gutt lettere. Han har vært alene lenge og skal nå dele all oppmerksomhet med lillesøster, som i mange tilfeller må komme først også.
Samboeren har to store gutter fra før. Når eldsate var to år, ble han storebror. Da fikk han et Donald og en leke. Det husker han enda og han er 15 i dag.
Så min lille, store gutt, skal han få en oppmerksomhet fra lillesøster. Spørsmålet er bare hva?

Synst det er en fin måte å feire at de har blitt store søster/bror på jeg!! :) Vi som foreldre får jo også gaver i form av blomster, mor/barn buketter O.l :) jeg fikk vertfall det, og synst det var veldig hyggelig :) Det er jo større enn alt annet i hele verden, såklart det må feires!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ser på det som utelukkende positivt at barna, både den nyfødte og de "store" gir gaver til hverandre. Det er jo bursdagen til den lille, samtidig som vi feirer at minstemor her i huset blir storesøster (og ikke BARE lillesøster lengre) og størstemann blir storebror for andre gang. Og vi er en familie som feirer det vi kan feire. Det er nok av hverdager å ta av.

Det blir ikke gigagaver liksom. De store barna skal få velge en bamse hver som lillebror kan få fra dem, samt skrive kort. Og fra lillebror til dem så får søster et hoppetau og bror et ringspill.

Jeg har alltid fått blomster og smågaver etter fødselen. Selv om det selvfølgelig er nok at jeg har satt et nytt liv til verden så er det alltid hyggelig å få gaver.

Vi feirer livet! :)

Vi kjøper nok Nintendo 3DS. Samme som ei venninne med termin omtrent likt som meg kjøper til sitt barn. Storesøsknene er henholdsvis 5 og 6 år..

I tillegg har jeg kjøpt to like bamser, en til baby og en til storesøster:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det handler jo ikke om dårlig samvittighet men om inkludering ! Jeg har hele veien ønsket at storebror skal være en stor del av det hele. I morgen skal han få bli med på 3D også så det blir spennende :)
Han har vært alene i 4 år så klart at han må føle det er stas å få en lillesøster og ikke bli sint fordi han må dele oppmerksomheten. Jeg har sagt til alle at de må la han få lov å vise frem babyen om han vil og å få snakke med alle besøkende. Og alle kommer med gave til han også :) og han skal få være med å kjøpe gave til babyen, og nå om dagen hjelper han meg å ordne rom til babyen. Så han er blitt veldig opptatt av det og gleder seg. Men han skal også få gjøre litt med sitt eget rom. Har bestilt ny dekor til hans rom også :)

En annen ting vi har forberedt er at storebror skal få enda mere pappatid alene og finne på ting for store gutter, som fisketur, spille litt Mario, spille brettspill og kort, ut å kjøre en tur osv. Slik at det at babyen krever mamma så mye ikke skal gjøre noe. Men jeg kommer selvsagt til å ta hver anledning jeg får til kose meg med både han og hele familien sammen :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her er det slik at jenta på to år er masse med på de fleste forberedelsene. Hun virker veldig innforstått med at mamma og pappa også blir mamma og pappa til baby i magen. :-) hun får ikke noen gave fra oss. Men vet flere i familien skal gi henne dette. Hun er en jente med mye omsorg for andre, så jeg tror det å få en lillebror er mer enn nok gave fra mamma og pappa. I tillegg har hun alltid fått noe nytt de få gangene jeg har kommet med noe nyinnkjøpt til babyen. I dag fikk de begge lik lue og buske. ;-) å det var kjempe gøy. :-)

Back
Topp