Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kommer absolutt til å kjøpe gave! Kjempeviktig at de føler seg sett [...] En liten ting bare for å vise oppmerksomhet
Sent from my iPhone using BV Forum
For meg er det akkurat dette som blir rart...og litt selvmotsigende.
For jeg har aldri opplevd gaver som likestikt oppmerksomhet og det å bli ordentlig sett, snarere tvert imot. Mer avvisende, en enkel løsning for å lette samvittighet.
Skjønner poenget deres, altså, og det er jo noe med å unngå forskjellsbehandling, men for meg blir det minst like viktig å inkludere det nye storesøskenet i det som skjer, ikke bare dytte på med gaver.
Men jeg regner også med at de fleste av dere også er fornuftige, balanserte folk som ikke gjemmer storebror i kottet med gavene sine når nybabyen kommer
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jeg ser poenget ditt;-) Men tror bok de som skal kjøpe en liten gave bare mener dette godt. Som en spennende/koselig ting å gjøre Her skal storesøster være med pappa å velge ut en ting til babyen, også skal "babyen gi" en gave til storesøster. Dette er bare for hyggelighetens skyld<3For meg er det akkurat dette som blir rart...og litt selvmotsigende.
For jeg har aldri opplevd gaver som likestikt oppmerksomhet og det å bli ordentlig sett, snarere tvert imot. Mer avvisende, en enkel løsning for å lette samvittighet.
Skjønner poenget deres, altså, og det er jo noe med å unngå forskjellsbehandling, men for meg blir det minst like viktig å inkludere det nye storesøskenet i det som skjer, ikke bare dytte på med gaver.
Men jeg regner også med at de fleste av dere også er fornuftige, balanserte folk som ikke gjemmer storebror i kottet med gavene sine når nybabyen kommer
Vi skal kjøpe gave! Synes absolutt ikke det er rart! Tenk på at babyen får masse gaver og da er det og viktig å vise at de store ikke blir glemt synes det er en fin måte å gjøre stas på di!
Har ikke barn fra før, men er enig herVi skal kjøpe gave! Synes absolutt ikke det er rart! Tenk på at babyen får masse gaver og da er det og viktig å vise at de store ikke blir glemt synes det er en fin måte å gjøre stas på di!
Å gi gave til storesøsken har ingen ting med dårlig samvittighet å gjøre, eller at barna ikke får nok oppmerksomhet fra før. Unnskyld ikke meningen å være frekk, men sånne uttalelser viser bare at en ikke har barn fra før, og vet ikke noe om å gi barna søsken. Dette er vårt tredje barn, og de andre er så store nå at de syntes det er litt urettferdig at babyen skal få så mye og ikke dem...
Da jeg fikk nr 2 og han fikk gave fra babyen, var han så stolt, tenk at lillebroren gav han en gave, og han satte så pris på det han fikk. Da var han to år og fikk duplo, noe som var det største i verden for han da.
Barna skal bli inkludert i alt som har med babyen å gjøre, men vi opplevde at når eldste ble storebror var det ikke kjekt i hele tatt å hjelpe til, så da trengte han ikke det. Så denne gangen tar vi det som det kommer, vil de holde og kose, og være med på bading o.l skal de få lov, vil de heller ut å leke med venner, og ikke vie babyen så mye oppmerksomhet i begynnelsen så er det greit også.
Det viktigste jeg kommer til å gjøre er å gi storebrødrene masse oppmerksomhet og bruke tid med dem, og vi har sagt til besøkende at de må først konsentrere seg om storebrødrene, for deretter å se på babyen. Slik at de føler seg sett og hørt, og ivaretatt!!